opeens hoog verbruik

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja met tegendruk neemt het rendement van je motor af. De temperatuur loopt op en je zuiger moet meer druk opbouwen om de uitlaatgassen uit te drijven. Veel beter is het om een goed uitlaatsysteem te hebben met een zo klein mogelijke weerstand.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Frits
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunJan01, 2006 8:02:14 PM
Location: Heeswijk Dinther

Post by Frits »

Mijn uitlaat is kei lek achter gat erin wat slecht gereapareerd is,
maar ik rij eigenlijk naar stage en school ong 7 km per keer. Dus 2 km is de motor maar warm.

Maar ik vindt maar raar mijn lampje gaat nu al branden bij de 400 km :S
ik kocht zo`n auto omdat ik dacht dat ze zuinig zijn en als ik nu hoor dat uitlaat repareren neitzoveel scheeld.

Maar een garage zij wel dat het hoogwaarschijnlijk aan de korte afstanden licht. Klopt dit?
AX Speurder

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Een auto verbruikt over het algemeen idd meer wanneer er alleen korte stukken mee gereden wordt. Waar dat precies aan ligt weet ik ook niet. Ook treedt er wat meer slijtage op tijdens alleen korte stukken.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

first wrote:Een auto verbruikt over het algemeen idd meer wanneer er alleen korte stukken mee gereden wordt. Waar dat precies aan ligt weet ik ook niet.


Een auto verbruikt meer als ie koud is. Benzine slaat dan neer op het koude inlaatspruitstuk, je krijgt dus druppeltjes zeg maar. Ook loopt alles nog niet zo soepel met een koud blok enz.
En optrekken/afremmen, wat je op de snelweg niet doet, telt flink mee.

Frits
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunJan01, 2006 8:02:14 PM
Location: Heeswijk Dinther

Post by Frits »

Ja klopt, was net bij kwikfit voor nieuwe uitlaat, goedkoopste die ik kon vinden. en die melde me ook dat als je korten stukken rijdt zoals ik dat hij dan gewoon meer verbruikt. Volgens hem omdat hij dan praktisch bijna alleen op de choke nog rijdt. en verbruik echt verwaarloosbaar is als je uitlaat lek achter is.
AX Speurder

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

en na 7km is je auto net wel/niet warm en dan met dit koude weer. Is echt niet gek dat je verbruik nu heel anders is.

Frits
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunJan01, 2006 8:02:14 PM
Location: Heeswijk Dinther

Post by Frits »

Maar is het nu wel of niet waar dat door korte afstanden het verbruik zo extreem hoog ineens is. Want ik hoor van andere mensen dat dit bij hun niet zo erg is (andere wagens dan wel)

Ik wordt anders wel erg arm :P
AX Speurder

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

korte ritjes is erg van invloed. Zeker met dit koude weer. Komt omdat je auto niet goed warm kan worden. Ook stadsritjes, stoppen, stilstaan, stoppen, stilstaan zijn ernstig.

Frits
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunJan01, 2006 8:02:14 PM
Location: Heeswijk Dinther

Post by Frits »

Ja heb net gemeten had 1:13 gereden als ik over snelweg ga. Is niet zo echt als op papier maja..
AX Speurder

Post Reply