opeens hoog verbruik
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ja met tegendruk neemt het rendement van je motor af. De temperatuur loopt op en je zuiger moet meer druk opbouwen om de uitlaatgassen uit te drijven. Veel beter is het om een goed uitlaatsysteem te hebben met een zo klein mogelijke weerstand.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Beginnend AX liefhebber
Mijn uitlaat is kei lek achter gat erin wat slecht gereapareerd is,
maar ik rij eigenlijk naar stage en school ong 7 km per keer. Dus 2 km is de motor maar warm.
Maar ik vindt maar raar mijn lampje gaat nu al branden bij de 400 km :S
ik kocht zo`n auto omdat ik dacht dat ze zuinig zijn en als ik nu hoor dat uitlaat repareren neitzoveel scheeld.
Maar een garage zij wel dat het hoogwaarschijnlijk aan de korte afstanden licht. Klopt dit?
maar ik rij eigenlijk naar stage en school ong 7 km per keer. Dus 2 km is de motor maar warm.
Maar ik vindt maar raar mijn lampje gaat nu al branden bij de 400 km :S
ik kocht zo`n auto omdat ik dacht dat ze zuinig zijn en als ik nu hoor dat uitlaat repareren neitzoveel scheeld.
Maar een garage zij wel dat het hoogwaarschijnlijk aan de korte afstanden licht. Klopt dit?
AX Speurder
-
- AX Spaster Mammer
first wrote:Een auto verbruikt over het algemeen idd meer wanneer er alleen korte stukken mee gereden wordt. Waar dat precies aan ligt weet ik ook niet.
Een auto verbruikt meer als ie koud is. Benzine slaat dan neer op het koude inlaatspruitstuk, je krijgt dus druppeltjes zeg maar. Ook loopt alles nog niet zo soepel met een koud blok enz.
En optrekken/afremmen, wat je op de snelweg niet doet, telt flink mee.
-
- Beginnend AX liefhebber
Ja klopt, was net bij kwikfit voor nieuwe uitlaat, goedkoopste die ik kon vinden. en die melde me ook dat als je korten stukken rijdt zoals ik dat hij dan gewoon meer verbruikt. Volgens hem omdat hij dan praktisch bijna alleen op de choke nog rijdt. en verbruik echt verwaarloosbaar is als je uitlaat lek achter is.
AX Speurder