opeens hoog verbruik
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: MonJan23, 2006 10:09:07 AM
opeens hoog verbruik
ik had een vraagje ik had eerder al (dat dacht ik) problemen met me benzine meter die daalde soms opeens van 1/4e naar o maar hij kwam ook wel weer omhoog dus dacht bij mezelf geen probleem zal wel een slecht contacktje zijn ofzo
maar nu was het vorige week zo toen had ik 30ltr getankt en na 300 km (snelweg km) stond ik met een lege tank echt leeg (kreeg de auto niet meer aan de praat)
nou vroeg ik mij af hoe zou dit zo opeens kunnen voor heen reed hij ong 1:18 nu dus nog maar 1:10
maar nu was het vorige week zo toen had ik 30ltr getankt en na 300 km (snelweg km) stond ik met een lege tank echt leeg (kreeg de auto niet meer aan de praat)
nou vroeg ik mij af hoe zou dit zo opeens kunnen voor heen reed hij ong 1:18 nu dus nog maar 1:10
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: MonJan23, 2006 10:09:07 AM
Of de tank echt leeg is valt te controleren door m vol te tanken en dan kijken hoeveel erin gaat.
Zit er niet ergens een verstopping in het brandstofsysteem? Een kapotte slang moet je toch kunnen zien en zeker kunnen ruiken. Of er is een sensor kapot die de temperatuur aangeeft aan het motormanagement waardoor gedacht wordt dat er flink benzine in moet omdat het zo koud is.
Die benzine meter heeft elke AX last van. Rond de kwart gaat ie lekker heen en weer tussen 0 en 1/4. Ik weet dat ik zo een 600 km kan rijden op een tank. Dus bij de 570 of 580 km tank ik m vol. Dan gaat er meestal iets van een liter of 34 in.
Zit er niet ergens een verstopping in het brandstofsysteem? Een kapotte slang moet je toch kunnen zien en zeker kunnen ruiken. Of er is een sensor kapot die de temperatuur aangeeft aan het motormanagement waardoor gedacht wordt dat er flink benzine in moet omdat het zo koud is.
Die benzine meter heeft elke AX last van. Rond de kwart gaat ie lekker heen en weer tussen 0 en 1/4. Ik weet dat ik zo een 600 km kan rijden op een tank. Dus bij de 570 of 580 km tank ik m vol. Dan gaat er meestal iets van een liter of 34 in.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: MonJan23, 2006 10:09:07 AM
Je had toch je tank letterlijk helemaal leeggereden?
Best kans dat het brandstoffilter vol of verstopt zit met de zooi onderin je tank. Maar deze vervangen is ook niet al te moeilijk.
Best kans dat het brandstoffilter vol of verstopt zit met de zooi onderin je tank. Maar deze vervangen is ook niet al te moeilijk.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Kapotte lambda sensor kan dit soort gein toch ook veroorzaken.
Fou meten = fout mengen en misschien daardoor veel te veel inspuiten.
Fou meten = fout mengen en misschien daardoor veel te veel inspuiten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
TB wrote: Ik weet dat ik zo een 600 km kan rijden op een tank. Dus bij de 570 of 580 km tank ik m vol. Dan gaat er meestal iets van een liter of 34 in.
hoe krijgen jullie dat toch allemaal voor elkaar. ik heb een ax uit 95 en die krijg ik met heel veel moeitte op de 1 op 14. heel rustig rijden en 110 max op de snelweg. kan het zijn dat hij meer verbruikt doordat er een gaatje in de uitlaat zit of dat de luchtfilter er af en toe af valt. lijkt me onwaarschijnlijk maar toch.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
mmm. okeej, deze week uitlaat maken en dan kijken wat het is geworden. /de uitlaat is nu zo kapot dat ik merk dat de auto inhoud. gevoelsmatig dan, in het begin was hij sneller weg en nu dus langzamer. ja hij is heel erg kapot. Na het repareren hiervan zou hij dus zuiniger moeten worden. bedankt
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Tommmm wrote:mmm. okeej, deze week uitlaat maken en dan kijken wat het is geworden. /de uitlaat is nu zo kapot dat ik merk dat de auto inhoud. gevoelsmatig dan, in het begin was hij sneller weg en nu dus langzamer. ja hij is heel erg kapot. Na het repareren hiervan zou hij dus zuiniger moeten worden. bedankt
scheelt wel iets, niet alles denk ik in jouw geval. injectiehuis eens goed reinigen doet ook een boel. klepjes stellen, verse bougies erin (als ze niet vers genoeg zijn that is.. helaas herken je deze niet aan de groene of bruine kleur )
Ik heb sinds zaterdag mijn kathalysator er weer onder zitten. En daardoor zou ik dus in theorie nu zuiniger moeten rijden???
Heb van het weekend lange afstanden gereden en nu bijna 500 km op een tank. Voor al mijn geknutsel was het 600 op een tank. Tussen de 1:16 en 1:18.
Na al het aanpassen helaas nog maar tussen de 1:12.5 en 1:14.
Tussen de 450km en 480 op een tank. (34 liter gaat er dan meestal in)
Heb van het weekend lange afstanden gereden en nu bijna 500 km op een tank. Voor al mijn geknutsel was het 600 op een tank. Tussen de 1:16 en 1:18.
Na al het aanpassen helaas nog maar tussen de 1:12.5 en 1:14.
Tussen de 450km en 480 op een tank. (34 liter gaat er dan meestal in)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
scheelt wel iets, niet alles denk ik in jouw geval. injectiehuis eens goed reinigen doet ook een boel. klepjes stellen, verse bougies erin (als ze niet vers genoeg zijn that is.. helaas herken je deze niet aan de groene of bruine kleur )
kleppen zijn net gesteld en bougies zijn groen van kleur vers dus
alleen het injectiehuis zou het dus nog kunnen zijn. kan daar weleens aan gaan knutselen..[/quote]
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Drake wrote:Mark wrote:Ik heb sinds zaterdag mijn kathalysator er weer onder zitten. En daardoor zou ik dus in theorie nu zuiniger moeten rijden???
Juist niet, cat zorgt ervoor dat de tegendruk groter is en er energie verloren gaat.Maar dat verschil is miniem.
Lijkt mij ook logisch...
Maar kevin tikt een stukje hoger het volgende:
Kakanox wrote:
wat betreft uitlaat: minder tegendruk = minder koppel + meer verbruik...
Staat een beetje haaks op elkaar.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.