ik had een vraagje ik had eerder al (dat dacht ik) problemen met me benzine meter die daalde soms opeens van 1/4e naar o maar hij kwam ook wel weer omhoog dus dacht bij mezelf geen probleem zal wel een slecht contacktje zijn ofzo
maar nu was het vorige week zo toen had ik 30ltr getankt en na 300 km (snelweg km) stond ik met een lege tank echt leeg (kreeg de auto niet meer aan de praat)
nou vroeg ik mij af hoe zou dit zo opeens kunnen voor heen reed hij ong 1:18 nu dus nog maar 1:10
Ik zat eerst te denken aan een kapotte sensor in de tank, maar als hij echt leeg is. Als de tank of de benzineslang lek is moet je het volgens mij wel kunnen merken. Althans mijn voorgaande auto stond benzine te pissen toen de benzineslang lek was.
Of de tank echt leeg is valt te controleren door m vol te tanken en dan kijken hoeveel erin gaat.
Zit er niet ergens een verstopping in het brandstofsysteem? Een kapotte slang moet je toch kunnen zien en zeker kunnen ruiken. Of er is een sensor kapot die de temperatuur aangeeft aan het motormanagement waardoor gedacht wordt dat er flink benzine in moet omdat het zo koud is.
Die benzine meter heeft elke AX last van. Rond de kwart gaat ie lekker heen en weer tussen 0 en 1/4. Ik weet dat ik zo een 600 km kan rijden op een tank. Dus bij de 570 of 580 km tank ik m vol. Dan gaat er meestal iets van een liter of 34 in.
Je had toch je tank letterlijk helemaal leeggereden?
Best kans dat het brandstoffilter vol of verstopt zit met de zooi onderin je tank. Maar deze vervangen is ook niet al te moeilijk.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
TB wrote: Ik weet dat ik zo een 600 km kan rijden op een tank. Dus bij de 570 of 580 km tank ik m vol. Dan gaat er meestal iets van een liter of 34 in.
hoe krijgen jullie dat toch allemaal voor elkaar. ik heb een ax uit 95 en die krijg ik met heel veel moeitte op de 1 op 14. heel rustig rijden en 110 max op de snelweg. kan het zijn dat hij meer verbruikt doordat er een gaatje in de uitlaat zit of dat de luchtfilter er af en toe af valt. lijkt me onwaarschijnlijk maar toch.
verschild per ax en berijder, mijn 1.1 deed ook ongv 1 op 14 maar die moest ik om lekker door te kunnen rijden veel hoger in ze toeren gooien dan de 1.4 die ik nu heb waarmee ik "lui" kan rijden
Tommmm wrote:kan het zijn dat hij meer verbruikt doordat er een gaatje in de uitlaat zit of dat de luchtfilter er af en toe af valt. lijkt me onwaarschijnlijk maar toch.
wat betreft uitlaat: minder tegendruk = minder koppel + meer verbruik...
mmm. okeej, deze week uitlaat maken en dan kijken wat het is geworden. /de uitlaat is nu zo kapot dat ik merk dat de auto inhoud. gevoelsmatig dan, in het begin was hij sneller weg en nu dus langzamer. ja hij is heel erg kapot. Na het repareren hiervan zou hij dus zuiniger moeten worden. bedankt
Tommmm wrote:mmm. okeej, deze week uitlaat maken en dan kijken wat het is geworden. /de uitlaat is nu zo kapot dat ik merk dat de auto inhoud. gevoelsmatig dan, in het begin was hij sneller weg en nu dus langzamer. ja hij is heel erg kapot. Na het repareren hiervan zou hij dus zuiniger moeten worden. bedankt
scheelt wel iets, niet alles denk ik in jouw geval. injectiehuis eens goed reinigen doet ook een boel. klepjes stellen, verse bougies erin (als ze niet vers genoeg zijn that is.. helaas herken je deze niet aan de groene of bruine kleur )
Ik rij nu nog maar 1 op 13 itt 1:18 voorheen. Maar ik rij nu nog zelden lange stukken, veel in de stad, het is nu winter en ik hou van een beetje gasgeven! Ach ja, een alles anders dan een AX was nog duurder geweest!
scheelt wel iets, niet alles denk ik in jouw geval. injectiehuis eens goed reinigen doet ook een boel. klepjes stellen, verse bougies erin (als ze niet vers genoeg zijn that is.. helaas herken je deze niet aan de groene of bruine kleur )
kleppen zijn net gesteld en bougies zijn groen van kleur vers dus
alleen het injectiehuis zou het dus nog kunnen zijn. kan daar weleens aan gaan knutselen..[/quote]