Extra stabilisator stang onder de motor langs
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Extra stabilisator stang onder de motor langs
Kwam hem tegen op de wie=wie van GTI Alkmaar.
Marc wist me al te vertellen dat biesheuvel ze verkocht. En idd die verkoopt ze.
http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/266/citroen
60 euro's worden ervoor gevraagd. En voor die van de saxo 51 euro. Vaag. Alsof er verschil in zit.
Zal dit ding echt veel uithalen?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KMFUVREP
Marc wist me al te vertellen dat biesheuvel ze verkocht. En idd die verkoopt ze.
http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/266/citroen
60 euro's worden ervoor gevraagd. En voor die van de saxo 51 euro. Vaag. Alsof er verschil in zit.
Zal dit ding echt veel uithalen?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KMFUVREP
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
Het is EN EN..
Alleen een openlucht filter geeft ook geen vermogenswinst..
Als je en boven een brug hebt en onder een brug hebt en goede wegligging enz.. dan zal t helpen
Op een standaard niet verlaagd ax zal t weinig uitmaken!
Alleen een openlucht filter geeft ook geen vermogenswinst..
Als je en boven een brug hebt en onder een brug hebt en goede wegligging enz.. dan zal t helpen
Op een standaard niet verlaagd ax zal t weinig uitmaken!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Joris wrote:Op een standaard niet verlaagd AX zal t weinig uitmaken!
Jawel hoor, ook dan maakt het al aardig verschil. Alleen, er zijn niet zo veel enthousiaste bochtenridders die met een standaard niet verlaagde AX gaan vlammen.
Als je normaal rijdt merk je niet veel van dergelijke verstevigingen. En dus heb je ze dan ook eigenlijk niet nodig.
Je zou ervan staan te kijken hoeveel je veerpoten bewegen van onderen zonder die draagarmbrug aan de onderkant. Heb er ooit een filmpje over gezien op het net, maar dat kan ik al heel lang niet meer vinden.
Mijn AX is al verlaagd en heeft boven al een veerpootbrug. En een stabilisatorstang over de draagarmen.
Zou dus nog een leuke optie zijn.
Zou dus nog een leuke optie zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Zeker, een draagarmbrug heeft trouwens altijd meer effect dan een veerpootbrug.
Is ook logisch, want aan de bovenkant hebben je veerpoten sowieso minder ruimte om te bewegen. Pas als het blik van de veertorens wat gaat flexen komt er daar ruimte.
Onder is de zaak een stuk beweeglijker. Veerpoot rust via fuseekogel op het uiteinde van de draagarm. En pas via de andere kant van de draagarm zit het zaakje weer aan de carrosserie. Daar zal dus altijd wat bewegen. Vandaar dat het beter fixeren van die constructie met een draagarmbrug zoveel effect heeft.
Is ook logisch, want aan de bovenkant hebben je veerpoten sowieso minder ruimte om te bewegen. Pas als het blik van de veertorens wat gaat flexen komt er daar ruimte.
Onder is de zaak een stuk beweeglijker. Veerpoot rust via fuseekogel op het uiteinde van de draagarm. En pas via de andere kant van de draagarm zit het zaakje weer aan de carrosserie. Daar zal dus altijd wat bewegen. Vandaar dat het beter fixeren van die constructie met een draagarmbrug zoveel effect heeft.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:Joris wrote:Ja je hebt gelijk Antoine...maar met een standaard AX rijd je gewoon de banden van de velg ongeveer...
Die ervaring had ik nog net niet met een brug onder... Wel dat ie vooral met nat weer voor geen meter meer grip had... Heb 'm er snel weer onderuit gehaald..
Dat komt omdat je in de regen eigenlijk je stabi voor dient los te koppelen. Daarnaast heeft een ax verschrikkelijke wielstanden. haha
groeten
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
kakanox wrote:denny wrote:Dat komt omdat je in de regen eigenlijk je stabi voor dient los te koppelen. Daarnaast heeft een AX verschrikkelijke wielstanden. haha
groeten
denny
ook met een cuponderstel?
Jij had toch geen camberplaten en schroefset ?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
kakanox wrote:denny wrote:Dat komt omdat je in de regen eigenlijk je stabi voor dient los te koppelen. Daarnaast heeft een AX verschrikkelijke wielstanden. haha
groeten
denny
ook met een cuponderstel?
Ik neem aan dat een cup onderstel de algehele veerkarakteristiek van de auto heel wat strakker maakt. DUS JA erger met een CUP onderstel zelfs.
Losschroeven kooi. losschroeven veerpootbrug, verwijderen van stabilisatoren en het rijden met een softere suspensie zullen de grip dan zeker ten goede komen. Het weggedrag niet maar de grip wel. en in de regen heb je meer aan grip als aan weggedrag.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Hmm voors en tegens dus.
Ik kan hem voor 50 euro nieuw krijgen. Heb wat contacten bij biesheuvel. Dus ja... Kan het allicht proberen. Met regen moet je sowieso extra opletten met zo'n lichte wagen.
Ik kan hem voor 50 euro nieuw krijgen. Heb wat contacten bij biesheuvel. Dus ja... Kan het allicht proberen. Met regen moet je sowieso extra opletten met zo'n lichte wagen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Hmm voors en tegens dus.
Ik kan hem voor 50 euro nieuw krijgen. Heb wat contacten bij biesheuvel. Dus ja... Kan het allicht proberen. Met regen moet je sowieso extra opletten met zo'n lichte wagen.
nou geen voors en tegens. gaat om maximale prestaties onder verschillende omstandig heden. Op gortdroog wegdek wil je een zo stijf mogelijke auto omdat het grensgebied voor gripverlies betrekkelijk ver weg ligt en dan wil je dus een goede wegligging.
In de regen is de zaak anders. Het grensgebied ligt dichtbij dus zul je meer grip moeten creeren. Dit doe je door de veerstijfheid omlaag te brengen. Op nat wegdek zul je het zeker gaan merken zo'n onderste stabi doordat je eerder grip verliest. grip creeer je door en softere suspensie. wegligging door een hardere en je zult je eigen ideale compromis daartusen moeten vinden. Er bestaat nl niet zoiets als een auto die voor iedereen hetzelfde stuurt.
groeten
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Zit me nog ff af te vragen of ie bij mij gaat passen...
Heb het idee dat mijn spaghetti spruitstuk dieper komt dan het standaard spruitstuk. Beetje zonde alssie niet past.
Heb het idee dat mijn spaghetti spruitstuk dieper komt dan het standaard spruitstuk. Beetje zonde alssie niet past.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
gaat passen hoor. als de originele stabilisator past (die op de draagarmen) past deze ook. zit nl nog lager.
om heel eerlijk te zijn is de beste upgrade hierna voor de auto de veerstijfheid achter vergroten. dus andere torsiestangen of een hele dikke stabi in de achteras. dit is standaard bij citroen zo enorm slap dat het de hele wegligging verknalt.
groeten
denny
om heel eerlijk te zijn is de beste upgrade hierna voor de auto de veerstijfheid achter vergroten. dus andere torsiestangen of een hele dikke stabi in de achteras. dit is standaard bij citroen zo enorm slap dat het de hele wegligging verknalt.
groeten
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Hij is besteld. Morgen komt ie binnen als het goed is. Maar ff kijken of ik tijd heb om hem erop te zetten. Lijkt me vrij eenvoudig.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.