past dit?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

past dit?

Post by gertjuh »

gertjuh's vragen topic deel 1 , :oops: :wink:


Ik zit nou een beetje te zoeken en te denken. Maare ik denk ook dat ik voor de 16 v gaat. Alleen nou zat ik bij marktplaats te zoeken op vts en krijg ook een 1800 i 16v van een xsara te pakken.

Past dit?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

nee......

is een xu...dan zul je aan de 205 moeten :P

je zult toch echt een 1600 16v moeten vinden... en het liefst van een saxo 16v of een 106gti....

ze zitten ook in een 206/306/xsara enzo...maar die hebben maar 110 pk
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

haha gertjuh.. zet eerst die webers es op je ax! :P

16v met webers is trwns ook wel vet :P
Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Nou ik heb het nou gezien dat het past.

Ik ben eerlijk gezegd nu ook aan het kijken om een saxo die in elkaar zit, maakt niet uit hoe erg te kopen.

Als er maar een goed blok + versnellingsbak + computer + kabelboom in zit.

Dan gaat het wel goedkomen.


Maare omdat ik toch lekker aant zoeken ben.


Past er geen 2.0 16 v in.

Van een peug ofzo?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

alleen tu past, dus alles tot 1600 16v.

xu zou theoretisch gezien kunnen passen maar dan word de voorkant iets langer :lol: .
Last edited by Drake on MonJan16, 2006 8:32:29 PM, edited 1 time in total.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zelfde probleem gertjuh, die motor is groter en anders van opbouw.. het KAN wel.. maar dan moet je echt alles zelf gaan bouwen en kan je daarna alleen nog maar rechtdoor..
Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Hmmmm dus je blijft steken op een 1600 16v.

Oke, dan weet ik iig wat ik moet zoeken.

En als er mensen zijn die er eentje weten te staan (in de prak), pb me...



Mekkio wrote:
gertjuh wrote:Misschien een rare vraag peter,

maare is het een vts of vtr?


Een vtr is volgens mij een 8v toch?


Naar mijn weten zijn alle 16V-ers VTS, jah. VTR is de eerste 1.6-versie van de Saxo :)
Althans, dat zegt AutoWeek. Mocht et dus nie zo zijn, dan mogen zij hun info wel aanpassen ;)


Wat ik dan niet snap :

http://www.mijnkoopjes.be/detail.php?cat=669&de=3181
http://www.mijnkoopjes.be/detail.php?cat=669&de=6607
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

houd t peugeot gti forum eens in de gaten zijn laast 2 schade gti's weg gegaan..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die eerste is volgens mij gewoon een super luxe diesel..

en die 2e is volgens mij een vtr?
Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

TTF wrote:houd t peugeot gti forum eens in de gaten zijn laast 2 schade gti's weg gegaan..



En dat is een 1600 dan?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

1600 16v :P
Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Oke, dan gaat ik daar eens kijken...

Thnxs Stefan
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

q01z wrote:die eerste is volgens mij gewoon een super luxe diesel..

en die 2e is volgens mij een vtr?


Nee, een 1400.


VTR MKl -> 1.6 90 PK
VTS MKl -> 1.6 90 PK (idd, lekker verwarrend!!!)
VTS MKl/ll -> 1.4 75 PK (idd, net zoveel als de gemiddelde AX hier ;)) Wel de VTS looks niet de lasten en snelheid (schaap in wolfskleren imo)
VTS MKll -> 100 PK
VTS 16V MK l/ll -> 120 PK (te herkennen aan de 16V logo's op de C-stijl)

Ik moet ook een VTS 16V hebben :roll:

Ger, een 1600 blokje kun je best opboren :twisted:

Oh, en MKl herken je aan de rechhoekige lampen ipv ovalere lampen van de MKll (MKl 96-99 MK2 99-02 als ik me niet vergis)
Last edited by Rob GT on TueJan17, 2006 9:33:57 PM, edited 1 time in total.
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Natuurlijk past het.........alles past !!!

Image
Image
Daar is tie weer,....mijn favoriet :wink:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Dat was het denk ik wel.... :roll:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

klikkie

das een goedkope 1.6 16v. Moet je nog wel een bak voor vinden dan.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Rob GT wrote:
q01z wrote:die eerste is volgens mij gewoon een super luxe diesel..

en die 2e is volgens mij een vtr?


Nee, een 1400.


VTR MKl -> 1.6 90 PK
VTS MKl/ll -> 1.4 75 PK (idd, net zoveel als de gemiddelde AX hier ;)) Wel de VTS looks niet de lasten en snelheid (schaap in wolfskleren imo)
VTS MKll -> 100 PK
VTS 16V MK l/ll -> 120 PK (te herkennen aan de 16V logo's op de C-stijl)

Ik moet ook een VTS 16V hebben :roll:

Ger, een 1600 blokje kun je best opboren :twisted:

Oh, en MKl herken je aan de rechhoekige lampen ipv ovalere lampen van de MKll (MKl 96-99 MK2 99-02 als ik me niet vergis)


een 1.6 16V kan je idd opboren ja.. maar niet veel verder dan 1650cc....

kantelende zuigertjes krijg je dan.. werkt niet.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wat wel helpt is als je er ook andere zuigers in zet :roll:

dan kan je tot +-1800cc (seen before..)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:wat wel helpt is als je er ook andere zuigers in zet :roll:

dan kan je tot +-1800cc (seen before..)


jep, dat bedoel ik dus.

je werkt met aluminium he.. hele korte slag met hele grote zuigers.

met als gevolg kantelende zuigers en gigantische slijtage.

forget it.. vooral met veel hoge toerentallen, wat gertje heeft, wil je geen 1.8 ervan maken :D

Gertjuh: Kom eens langs als je een 1.6 16V hebt, dan maken ik + wat maten er wat leuks van voor je.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Inderdaad, tot 1800 cc ongeveer! Heb ik ook al eens eerder gezien...nadeel is dat het niet lang heel blijft :?

Maar vanwaar opeens toch de plannen voor een 16v? Ik dacht dat het je teveel werk was?
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo'n 1800cc blokje moet ongeveer bij normaal gebruik om de 10000km revisie.. (gelezen)
dus bij gertjuh gebruik rond de 500km.

maar dat zijn nog altijd 10 races...
Image

Post Reply