past dit?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
past dit?
gertjuh's vragen topic deel 1 ,
Ik zit nou een beetje te zoeken en te denken. Maare ik denk ook dat ik voor de 16 v gaat. Alleen nou zat ik bij marktplaats te zoeken op vts en krijg ook een 1800 i 16v van een xsara te pakken.
Past dit?
Ik zit nou een beetje te zoeken en te denken. Maare ik denk ook dat ik voor de 16 v gaat. Alleen nou zat ik bij marktplaats te zoeken op vts en krijg ook een 1800 i 16v van een xsara te pakken.
Past dit?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
Nou ik heb het nou gezien dat het past.
Ik ben eerlijk gezegd nu ook aan het kijken om een saxo die in elkaar zit, maakt niet uit hoe erg te kopen.
Als er maar een goed blok + versnellingsbak + computer + kabelboom in zit.
Dan gaat het wel goedkomen.
Maare omdat ik toch lekker aant zoeken ben.
Past er geen 2.0 16 v in.
Van een peug ofzo?
Ik ben eerlijk gezegd nu ook aan het kijken om een saxo die in elkaar zit, maakt niet uit hoe erg te kopen.
Als er maar een goed blok + versnellingsbak + computer + kabelboom in zit.
Dan gaat het wel goedkomen.
Maare omdat ik toch lekker aant zoeken ben.
Past er geen 2.0 16 v in.
Van een peug ofzo?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
alleen tu past, dus alles tot 1600 16v.
xu zou theoretisch gezien kunnen passen maar dan word de voorkant iets langer .
xu zou theoretisch gezien kunnen passen maar dan word de voorkant iets langer .
Last edited by Drake on MonJan16, 2006 8:32:29 PM, edited 1 time in total.
Hmmmm dus je blijft steken op een 1600 16v.
Oke, dan weet ik iig wat ik moet zoeken.
En als er mensen zijn die er eentje weten te staan (in de prak), pb me...
Wat ik dan niet snap :
http://www.mijnkoopjes.be/detail.php?cat=669&de=3181
http://www.mijnkoopjes.be/detail.php?cat=669&de=6607
Oke, dan weet ik iig wat ik moet zoeken.
En als er mensen zijn die er eentje weten te staan (in de prak), pb me...
Mekkio wrote:gertjuh wrote:Misschien een rare vraag peter,
maare is het een vts of vtr?
Een vtr is volgens mij een 8v toch?
Naar mijn weten zijn alle 16V-ers VTS, jah. VTR is de eerste 1.6-versie van de Saxo
Althans, dat zegt AutoWeek. Mocht et dus nie zo zijn, dan mogen zij hun info wel aanpassen
Wat ik dan niet snap :
http://www.mijnkoopjes.be/detail.php?cat=669&de=3181
http://www.mijnkoopjes.be/detail.php?cat=669&de=6607
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
q01z wrote:die eerste is volgens mij gewoon een super luxe diesel..
en die 2e is volgens mij een vtr?
Nee, een 1400.
VTR MKl -> 1.6 90 PK
VTS MKl -> 1.6 90 PK (idd, lekker verwarrend!!!)
VTS MKl/ll -> 1.4 75 PK (idd, net zoveel als de gemiddelde AX hier ) Wel de VTS looks niet de lasten en snelheid (schaap in wolfskleren imo)
VTS MKll -> 100 PK
VTS 16V MK l/ll -> 120 PK (te herkennen aan de 16V logo's op de C-stijl)
Ik moet ook een VTS 16V hebben
Ger, een 1600 blokje kun je best opboren
Oh, en MKl herken je aan de rechhoekige lampen ipv ovalere lampen van de MKll (MKl 96-99 MK2 99-02 als ik me niet vergis)
Last edited by Rob GT on TueJan17, 2006 9:33:57 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Rob GT wrote:q01z wrote:die eerste is volgens mij gewoon een super luxe diesel..
en die 2e is volgens mij een vtr?
Nee, een 1400.
VTR MKl -> 1.6 90 PK
VTS MKl/ll -> 1.4 75 PK (idd, net zoveel als de gemiddelde AX hier ) Wel de VTS looks niet de lasten en snelheid (schaap in wolfskleren imo)
VTS MKll -> 100 PK
VTS 16V MK l/ll -> 120 PK (te herkennen aan de 16V logo's op de C-stijl)
Ik moet ook een VTS 16V hebben
Ger, een 1600 blokje kun je best opboren
Oh, en MKl herken je aan de rechhoekige lampen ipv ovalere lampen van de MKll (MKl 96-99 MK2 99-02 als ik me niet vergis)
een 1.6 16V kan je idd opboren ja.. maar niet veel verder dan 1650cc....
kantelende zuigertjes krijg je dan.. werkt niet.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
q01z wrote:wat wel helpt is als je er ook andere zuigers in zet
dan kan je tot +-1800cc (seen before..)
jep, dat bedoel ik dus.
je werkt met aluminium he.. hele korte slag met hele grote zuigers.
met als gevolg kantelende zuigers en gigantische slijtage.
forget it.. vooral met veel hoge toerentallen, wat gertje heeft, wil je geen 1.8 ervan maken
Gertjuh: Kom eens langs als je een 1.6 16V hebt, dan maken ik + wat maten er wat leuks van voor je.