Het is al een tijdje zo dat ik problemen heb met starten van de motor als ik een dag de motor niet heb laten lopen. Als ik een dag oversla heeft m'n autootje problemen om te starten. Als het een beetje tegen zit (vooral nu het koud is) dan moet ik soms doorstarten tot de accu (1/2 jaar oud) leeg is (waarna ik deze weer op moet laden). Als ie eenmaal is gestart, gaat het starten de volgende dag met een draai aan het contact...
Bij het moelijke starten draait de startmotor goed, alleen lijkt het alsof ie 'm niet wil pakken. Bij dit moeizame starten is er soms een (mechanische) plof te horen vanuit de motor...
Nu is het zo dat m'n AX tijdens het rijden gisteren begon te sputteren (alsof benzine op was, wat niet het geval was) en de motor af sloeg. Als ik probeerde te starten sloeg de motor soms aan waarna na een beetje gas geven de motor weer afsloeg.
Omdat ik het idee had dat de motor op 'drie poten' liep (ook tijdens dat moeizame starten), heb ik vandaag de bougies vervangen en deze (samen met de bougieskabels) met vochtwerende spray behandeld.
Nu start ie nog slechter (gewoon niet). Soms draait de startmotor helemaal niet, als ie het doet lijkt alsof er een te grote weerstand is om de motor te starten.
Wat kan er nu aan de hand zijn? De motor 'zweet' ook een beetje in die bekende hoek (bij dynamo / distributieriem), kan het daar iets meet te maken hebben?
Ik zag tijdens de bougie wissel dat er een aansluiting op het injectiehuis zit, waar een (wit/gelig) slangetje heeft gezeten (zie foto), waar is die voor? Kan het daar iets mee te maken hebben?
HELP!