spaggetty sprtsk voor m?n neus verkocht
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
spaggetty sprtsk voor m?n neus verkocht
GVD had ik een afspraak met een gozer dat ik zijn nieuwe DEVIL spaggetty spruitstuk kon overkopen voor 230? krijg ik een mailtje ja sorry hij lag niet thuis maar ergens anders en waar hij lag hadden ze hem verkocht. het gore tering jong
weet iemand anders nog een nieuw devil spaggetty spruitstuk te koop voor ? 200? (nieuw zijn ze bij de winkel ?320?
weet iemand anders nog een nieuw devil spaggetty spruitstuk te koop voor ? 200? (nieuw zijn ze bij de winkel ?320?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
MAZDA POWER!!!
MAZDA POWER!!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
- Location: emmeloord
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Joris wrote:Rvs kan zijn warmte niet kwijt en daardoor word je kop flink heet!! en verder wil je het niet weten !!
En een stalen blijft langer goed dan je AX
Onzin.
Dat RVS de warmte vasthoud is juist een gunstige eigenschap. Warmte in het spruitstuk houd de uitlaatgassnelheid hoog. En dat zorgt voor een betere spoeling. Waarom denk je dat racers allemaal isolatieband om hun spruitstuk hebben zitten? Om een stalen spruitstuk hoef je dat niet te doen omdat hij door het vasthouden van vocht in de isolatieband sneler roest.
Je kop zou niet veel heter mogen worden dan normaal. Omdat je een betere ademing hebt met een minder restriktief spruitstuk voer je de warmte juist sneller en beter af.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
Mijn advies:
Even contact opnemen met EPS uit Hoogezand/De Groeve.........
Ondanks dat ze de naam hebben duur te zijn hebben ze voor mijn rallye een spaghetti op maar gemaakt van RVS voor 299 Euri!!!!!
Wat heb jij eraan, welnu het AX spruitstuk is bijna identiek aan die van de rallye.......
Groeten,
Eric
Even contact opnemen met EPS uit Hoogezand/De Groeve.........
Ondanks dat ze de naam hebben duur te zijn hebben ze voor mijn rallye een spaghetti op maar gemaakt van RVS voor 299 Euri!!!!!
Wat heb jij eraan, welnu het AX spruitstuk is bijna identiek aan die van de rallye.......
Groeten,
Eric
Saxo.VTS.16v wrote:Joris wrote:Rvs kan zijn warmte niet kwijt en daardoor word je kop flink heet!! en verder wil je het niet weten !!
En een stalen blijft langer goed dan je AX
Onzin.
Dat RVS de warmte vasthoud is juist een gunstige eigenschap. Warmte in het spruitstuk houd de uitlaatgassnelheid hoog. En dat zorgt voor een betere spoeling. Waarom denk je dat racers allemaal isolatieband om hun spruitstuk hebben zitten? Om een stalen spruitstuk hoef je dat niet te doen omdat hij door het vasthouden van vocht in de isolatieband sneler roest.
Je kop zou niet veel heter mogen worden dan normaal. Omdat je een betere ademing hebt met een minder restriktief spruitstuk voer je de warmte juist sneller en beter af.
nou je kan me veel vertellen maar door een rvs spruitstuk wordt de kop wel heter, en die van mij kan op dit moment niet veel meer warmte gebruiken aangezien de olie al over 110? wordt en het water temperatuur rond de 95?, ik moet een grotere oliekoeler hebben.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Er wordt een hoop gepraat, maar een RVS spruitstuk is NIET schadelijk voor je motor of kop... Ik heb op mijn getunde 16V een RVS uitlaat omwikkeld met band, en op mijn mustang ook een compleet RVS uitlaatsysteem incl spruitstukken.
Blijft gewoon goed, geen problemen mee ook niet met tehoge temperatuur.
Blijft gewoon goed, geen problemen mee ook niet met tehoge temperatuur.
My Cars <98>.
je zou gelijk kunnen hebben hoor, maar ik hou het voorlopig bij mijn stalen spruitstuk. ik ben er nog niet zo zeker van ik hoorde dat die ax koppies er slecht tegen konden. hoe oud ben je als ik vragen mag?
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Gideon wrote:je zou gelijk kunnen hebben hoor, maar ik hou het voorlopig bij mijn stalen spruitstuk. ik ben er nog niet zo zeker van ik hoorde dat die AX koppies er slecht tegen konden. hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ik ben 22 maar loop al vanaf m'n 15e in een garage bedrijf, heb bij een japanner dealer gezeten, daarna 4 jaar bij volkswagen waar ik een interne opleiding heb gehad van de importeur Pon, daar zag ik geen uitdaging meer in en nu werk ik bij een garage waar ze zelf hun eigen rally cross team hebben en rally cross auto's bouwen
Heb de monteurs opleiding op het hoogste niveau afgerond, en loop al enkele jaren bij de innovam voor alle cursussen die beschikbaar zijn, heb me opgegeven voor m'n APK keurmeester diploma en ben bezig met opleiding tot Diagnose technicus. Heb heel veel ervaring in het extreem tunen van motoren groot of klein (waaronder een 1.3 golf met over de 100PK dmv eigenhandig gemaakte aanpassingen en 4dubbele honda CBR constant vacuum carburateurs).
Ik heb dus wel de nodige ervaring
My Cars <98>.
ow ja dan heb je zeker al heel veel ervaring als je 22 bent, die monteur die ik bedoel, heeft in zijn jeugd een capri opgevoerd tot 350pk zonder turbo. is ook eerste monteur en werkt bij Citroën. sleutelt gemiddeld 14 uur per dag aan Citroën's. is 29 jaar en is vanaf klein's af aan al bezig met knutselen bij z'n oom in de garage
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Gaan we sarcastisch worden ? Jij hoort info van andere en trekt het gene aan wat je het meest interesants lijkt info van vriendjes, oompjes e.d. Ik weet mijn eigen info en heb mijn eigen ervaring ermee, op het niveau waar ik mijn opleidingen heb afgerond zijn er maar bar weinig in nederland, wat aan knutselen op jonge leeftijd maakt iemand niet tot een goede monteur Niet lullig bedoeld maar hoe wil jij op iemand zijn leeftijd willen bepalen wat diegene wel of niet weet.
Want, vertel mij maar waarom het zo schadelijk aan zou moeten zijn ! het levert voornamelijk voordeel op, dankzij een RVS spruitstuk blijft de temperatuur in de pijp waardoor de uitlaatgassen een ideale stroming krijgen, als je een metalen zou hebben die zijn temperatuur slecht vast kan houden verlies je stromingssnelheid omdat de dichtheid van het volume uitlaatgassen afneemt en zou je steeds kleinere uitlaatdelen moeten hebben verder naar achter waardoor je het systeem restrictief maakt waardoor je alsnog niet snel genoeg je uitlaatgassen kwijt raakt.
Verder kan je het onder de motorkap koeler houden dankzij een RVS spruitstuk !
Als die gozer zegt dat een RVS uitlaatspruitstuk slecht is voor een motor en weet ik veel wat voor lul praatjes, dan had hij beter kunnen blijven knutselen !
Want, vertel mij maar waarom het zo schadelijk aan zou moeten zijn ! het levert voornamelijk voordeel op, dankzij een RVS spruitstuk blijft de temperatuur in de pijp waardoor de uitlaatgassen een ideale stroming krijgen, als je een metalen zou hebben die zijn temperatuur slecht vast kan houden verlies je stromingssnelheid omdat de dichtheid van het volume uitlaatgassen afneemt en zou je steeds kleinere uitlaatdelen moeten hebben verder naar achter waardoor je het systeem restrictief maakt waardoor je alsnog niet snel genoeg je uitlaatgassen kwijt raakt.
Verder kan je het onder de motorkap koeler houden dankzij een RVS spruitstuk !
Als die gozer zegt dat een RVS uitlaatspruitstuk slecht is voor een motor en weet ik veel wat voor lul praatjes, dan had hij beter kunnen blijven knutselen !
My Cars <98>.
laten we ophouden met deze discussie
voor beide is namelijk wat te zeggen, RVS wordt in veel gevallen warmer.. en het kleine gedeelte (flens) dat de kop raakt zal dus idd warmer zijn dan bij normaal staal.
echter, RVS wordt warmer, dus ontrekt meer warmte uit de kop en uit de uitlaatgassen, RVS wordt niet voor niets warmer, dat zit m in de samenstelling, deze samenstelling zorgt er ook voor dat RVS veel sneller afkoelt. dus de kop minder lang verwarmt.
Overigens gok ik zomaar dat het temp verschil 10a15gr bij de flensaansluiting aan kopzijde is.. bij de koelkanalen is dit temp verschil dus nog lager.. en ik denk nagenoeg verwaarloosbaar.
daar komt nog es bij dat de optimale bedrijfstemperatuur voor een opgevoerde AXGT motor volgens meerdere 'kenners' op +-95graden ligt.
voor beide is namelijk wat te zeggen, RVS wordt in veel gevallen warmer.. en het kleine gedeelte (flens) dat de kop raakt zal dus idd warmer zijn dan bij normaal staal.
echter, RVS wordt warmer, dus ontrekt meer warmte uit de kop en uit de uitlaatgassen, RVS wordt niet voor niets warmer, dat zit m in de samenstelling, deze samenstelling zorgt er ook voor dat RVS veel sneller afkoelt. dus de kop minder lang verwarmt.
Overigens gok ik zomaar dat het temp verschil 10a15gr bij de flensaansluiting aan kopzijde is.. bij de koelkanalen is dit temp verschil dus nog lager.. en ik denk nagenoeg verwaarloosbaar.
daar komt nog es bij dat de optimale bedrijfstemperatuur voor een opgevoerde AXGT motor volgens meerdere 'kenners' op +-95graden ligt.