weet iemand anders nog een nieuw devil spaggetty spruitstuk te koop voor ? 200? (nieuw zijn ze bij de winkel ?320?

Moderators: Rock's, webmasters
Joris wrote:Rvs kan zijn warmte niet kwijt en daardoor word je kop flink heet!! en verder wil je het niet weten !!
En een stalen blijft langer goed dan je AX
nou je kan me veel vertellen maar door een rvs spruitstuk wordt de kop wel heter, en die van mij kan op dit moment niet veel meer warmte gebruiken aangezien de olie al over 110? wordt en het water temperatuur rond de 95?, ik moet een grotere oliekoeler hebben.Saxo.VTS.16v wrote:Onzin.Joris wrote:Rvs kan zijn warmte niet kwijt en daardoor word je kop flink heet!! en verder wil je het niet weten !!
En een stalen blijft langer goed dan je AX
Dat RVS de warmte vasthoud is juist een gunstige eigenschap. Warmte in het spruitstuk houd de uitlaatgassnelheid hoog. En dat zorgt voor een betere spoeling. Waarom denk je dat racers allemaal isolatieband om hun spruitstuk hebben zitten? Om een stalen spruitstuk hoef je dat niet te doen omdat hij door het vasthouden van vocht in de isolatieband sneler roest.
Je kop zou niet veel heter mogen worden dan normaal. Omdat je een betere ademing hebt met een minder restriktief spruitstuk voer je de warmte juist sneller en beter af.
Ik ben 22 maar loop al vanaf m'n 15e in een garage bedrijf, heb bij een japanner dealer gezeten, daarna 4 jaar bij volkswagen waar ik een interne opleiding heb gehad van de importeur Pon, daar zag ik geen uitdaging meer in en nu werk ik bij een garage waar ze zelf hun eigen rally cross team hebben en rally cross auto's bouwenGideon wrote:je zou gelijk kunnen hebben hoor, maar ik hou het voorlopig bij mijn stalen spruitstuk. ik ben er nog niet zo zeker van ik hoorde dat die AX koppies er slecht tegen konden. hoe oud ben je als ik vragen mag?