hoevaak al koppakking vervangen en bij welke kmstand?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

hoevaak al koppakking vervangen en bij welke kmstand?

Post by Gideon »

hoevaak is bij jullie de koppakking vervangen? en bij welke km standen
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hmmmm van dit blok bij de -+ 110000 1x

van de 1.1 welke 120000 had, niet :) en die was kurkdroog.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

1x bij de chic, had toen 120.000 km gereden en was toen 12 jaar oud.
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Precies op de 100.000
Door de dealer, af en toe toch wel handig een volledige onderhoudshistorie ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

mestaal begint de topic starter met antwoorden;)

ik zal t onderhoudsboekje van de 106 er bij moeten paken wil ik deze vraag beantwoorden...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

heb jij nou een turbo op je ax? of heb ik nu de verkeerde ax

Post by Gideon »

TTF wrote:mestaal begint de topic starter met antwoorden;)

ik zal t onderhoudsboekje van de 106 er bij moeten paken wil ik deze vraag beantwoorden...
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

2x vervangen, 3e keer zat dr aan te komen
1.4dieseltje bij 160k, 170k en denk rond de 200k de 3e en laatste keer, toen maar motor gewisseld

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik zeg nix.. maar dit topic zint me nix
Image

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

q01z wrote:ik zeg nix.. maar dit topic zint me nix


waarom zint ie je niet?
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Als jij 180 km op een tank rijdt denk ik dat je om de 1000 km moet vervangen!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gideon wrote:
q01z wrote:ik zeg nix.. maar dit topic zint me nix


waarom zint ie je niet?


Brengt voor hem slechte gedachten naar boven :wink:

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

haha tevaak gebeurt bij hem?
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Gideon wrote:haha tevaak gebeurt bij hem?


Iemand met pech uitlachen is NIET leuk :cry: , iemand met pech helpen dat is pas LOL. :D

Groetjes, Henk

P.S. Marc, als ik echt verstand had van motoren had ik je de helpende hand toegestoken. :(
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Gideon wrote:haha tevaak gebeurt bij hem?


ach, wat is te vaak.. 4 motoren in 1000km..
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

TB wrote:Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.


....bullshit. erg veel AXjes hebben een lekke koppakking, dat hoort er nu eenmaal bij...

en een Spesso helpt daar echt niet tegen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

TB wrote:Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.


TU blokkies staan dr wel om bekend dat ze zwak zijn op de koppakking.
Ik rij mn dieseltje ook altijd rustig warm, maar toch heb ik em 3x aan gort gekregen, rara, waardoor komt het, 1x is onze eigen fout geweest, maar de andere 2 keer was toch echt spontaan

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

Musketier wrote:Als jij 180 km op een tank rijdt denk ik dat je om de 1000 km moet vervangen!


ik weet niet hoe jij met je auto's rijdt maar ik rij meestal eerst 10-15 km warm voordat ik hard ga rijden, en die ax van mij gebruikt nog geen halve liter olie op 8000 km (na 8000 km ververs ik het weer). in principe kan je heel hard rijden met een auto zolang je hem maar goed warm rijdt.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

kakanox wrote:
TB wrote:Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.


....bullshit. erg veel AXjes hebben een lekke koppakking, dat hoort er nu eenmaal bij...

en een Spesso helpt daar echt niet tegen.


het zou best wel beter kunnen zijn wat tom zegt dat een stalen koppakking beter is maar dat heb ik nog niet ondervonden (zoveel km's heb ik nog niet gereden met me ax'jes) tis het proberen altijd waard natuurlijk. maar ach me motorblok ligt nu toch uitelkaar en straks gelijk maar weer nieuwe koppakking, kleprubbertjes en ook maar gelijk het vliegwiel weer een stukkie aflaten draaien
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Gideon wrote:
kakanox wrote:
TB wrote:Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.


....bullshit. erg veel AXjes hebben een lekke koppakking, dat hoort er nu eenmaal bij...

en een Spesso helpt daar echt niet tegen.


het zou best wel beter kunnen zijn wat tom zegt dat een stalen koppakking beter is maar dat heb ik nog niet ondervonden (zoveel km's heb ik nog niet gereden met me AX'jes) tis het proberen altijd waard natuurlijk. maar ach me motorblok ligt nu toch uitelkaar en straks gelijk maar weer nieuwe koppakking, kleprubbertjes en ook maar gelijk het vliegwiel weer een stukkie aflaten draaien


ja, staal duurt iets langer.. maar kapot gaat 't toch wel.

Post Reply