hoevaak al koppakking vervangen en bij welke kmstand?
Moderators: Rock's, webmasters
hoevaak al koppakking vervangen en bij welke kmstand?
hoevaak is bij jullie de koppakking vervangen? en bij welke km standen
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
heb jij nou een turbo op je ax? of heb ik nu de verkeerde ax
TTF wrote:mestaal begint de topic starter met antwoorden;)
ik zal t onderhoudsboekje van de 106 er bij moeten paken wil ik deze vraag beantwoorden...
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
q01z wrote:ik zeg nix.. maar dit topic zint me nix
waarom zint ie je niet?
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gideon wrote:haha tevaak gebeurt bij hem?
Iemand met pech uitlachen is NIET leuk , iemand met pech helpen dat is pas LOL.
Groetjes, Henk
P.S. Marc, als ik echt verstand had van motoren had ik je de helpende hand toegestoken.
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
TB wrote:Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.
....bullshit. erg veel AXjes hebben een lekke koppakking, dat hoort er nu eenmaal bij...
en een Spesso helpt daar echt niet tegen.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
TB wrote:Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.
TU blokkies staan dr wel om bekend dat ze zwak zijn op de koppakking.
Ik rij mn dieseltje ook altijd rustig warm, maar toch heb ik em 3x aan gort gekregen, rara, waardoor komt het, 1x is onze eigen fout geweest, maar de andere 2 keer was toch echt spontaan
Musketier wrote:Als jij 180 km op een tank rijdt denk ik dat je om de 1000 km moet vervangen!
ik weet niet hoe jij met je auto's rijdt maar ik rij meestal eerst 10-15 km warm voordat ik hard ga rijden, en die ax van mij gebruikt nog geen halve liter olie op 8000 km (na 8000 km ververs ik het weer). in principe kan je heel hard rijden met een auto zolang je hem maar goed warm rijdt.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
kakanox wrote:TB wrote:Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.
....bullshit. erg veel AXjes hebben een lekke koppakking, dat hoort er nu eenmaal bij...
en een Spesso helpt daar echt niet tegen.
het zou best wel beter kunnen zijn wat tom zegt dat een stalen koppakking beter is maar dat heb ik nog niet ondervonden (zoveel km's heb ik nog niet gereden met me ax'jes) tis het proberen altijd waard natuurlijk. maar ach me motorblok ligt nu toch uitelkaar en straks gelijk maar weer nieuwe koppakking, kleprubbertjes en ook maar gelijk het vliegwiel weer een stukkie aflaten draaien
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E and still owning AX GTI
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Gideon wrote:kakanox wrote:TB wrote:Ik heb nog noooooit een koppakking hoeven vervangen, van welke auto dan ook? Waarom? Rustig warm rijden (!!) en langere stukken rijden. Natuurlijk zijn er auto's die erg gevoelig voor de koppakking zijn, maar dan gewoon een stalen pakking nemen en je hebt er ook geen last meer van.
....bullshit. erg veel AXjes hebben een lekke koppakking, dat hoort er nu eenmaal bij...
en een Spesso helpt daar echt niet tegen.
het zou best wel beter kunnen zijn wat tom zegt dat een stalen koppakking beter is maar dat heb ik nog niet ondervonden (zoveel km's heb ik nog niet gereden met me AX'jes) tis het proberen altijd waard natuurlijk. maar ach me motorblok ligt nu toch uitelkaar en straks gelijk maar weer nieuwe koppakking, kleprubbertjes en ook maar gelijk het vliegwiel weer een stukkie aflaten draaien
ja, staal duurt iets langer.. maar kapot gaat 't toch wel.