ax turbo

Moderators: Rock's, webmasters

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

Sander wrote:Dat onderstel is echt wel wat aan gedaan hoor jeffry. Dat dat achterwiel omhoog komt betekent dat ie een flinke stabi achter heeft. Jammer genoeg zijn er niet echt makkelijk nog stuggere veren voor een AX te vinden. Dat wil je ook eigenlijk niet want dan stuiter je alle kanten op met de achterkant. Maar de carroserie kan zeker wat werk gebruiken. Zowiezo doorlassen en een rolkooi zou zeker nuttig zijn om de boel te verstevigen


ja achter wel maar voor niej, stugger kan makkelijk, pak maar verstelbare gele koni`s met dikke veren, je krijgt m stugger.
en tuurlijk niej te stug maken maar dat kun je in stellen.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

ax volcane 1.1i 160km/h = 1 op 10
c2 vts 1.6 160km/h 1 op 6,3

gemeten in spanje over 300km,
meer rijd die vts dus niet op een volle tank,
<bummer>

ik vind die ax nog zuinig, ....

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

kakanox wrote:1op 8 is re?el als je met een gewone GT gaat planken ja.

als je normaal rijdt met een getuned bakkie scheelt het gebruik niet zoveel tenzij je echt 150 pk uit een 1.4 gaat peuren...

tenminste, een 1.4 die nu zo'n 125 pk levert rijdt 1:9 zo'n beetje..

en hoeveel zuipt die 126pk GTI hier? ook normaal verbruik toch?

ben benieuwd wat de mijne gaat doen.. binnenkort echt wel 110+ pk ;)


hmmm tis net wat je normaal noemt:P ik rij soms 180 km en dan gaat er weer 40 liter in
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Gideon wrote:hmmm tis net wat je normaal noemt:P ik rij soms 180 km en dan gaat er weer 40 liter in


Dat noem ik dus niet normaal, dat betekent dus dat je vrijwel altijd plankgas rijd, en op die manier hou je je motor niet heel :? Het zou toch jammer zijn als ie de geest geeft.
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

naar de honderd in?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

180 km op een tank? lijkt mij stug!! Ik weet niet wat jij allemaal met je ax doet!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

misschien een lekke brandstofleiding?
Als je 180 km. rijdt op 43 liter is dat 1 op 4. :shock:

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

peter wrote:
Gideon wrote:hmmm tis net wat je normaal noemt:P ik rij soms 180 km en dan gaat er weer 40 liter in


Dat noem ik dus niet normaal, dat betekent dus dat je vrijwel altijd plankgas rijd, en op die manier hou je je motor niet heel :? Het zou toch jammer zijn als ie de geest geeft.


soms zei ik meestal 275-300 km (meestal alleen stadsverkeer). snelweg kilometer (120-130kmpu) ongeveer 1 op 8
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

FoxHunter wrote:naar de honderd in?


1 keer gemeten met de Gtech toen had ik de auto net (dus kon misschien wel wat beter nog). 7,2 naar de 100
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

jeffrey van dal wrote:ik vind t maar een k*t op hoge poten,
kijk hoever die dat wiel licht :evil: doe wat aan je onderstel.
maak m wat stugger dan.. als je toch zat erin stopt.


Wiel komt juist los omd?t ie zo'n stugge achterkant heeft.
Ik heb zelf zat foto's waarop precies hetzelfde is te zien bij mijn zwarte racertje. Mijn witte heeft in mindere mate hetzelfde.
Het 'probleem' zit hem in de combinatie van bodyroll en weighttransfer. Simpel gezegd tilt ie zijn kont zo ver op omdat de neus nog zo ver kan duiken. Hij heeft aan de voorkant nog een relatief lange veerweg.

Denk dat zelfs de AXjes van Racing Care dit nog hebben, al zal het wellicht minder wezen.

Antoine

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

KMvrtr wrote:
jeffrey van dal wrote:ik vind t maar een k*t op hoge poten,
kijk hoever die dat wiel licht :evil: doe wat aan je onderstel.
maak m wat stugger dan.. als je toch zat erin stopt.


Wiel komt juist los omd?t ie zo'n stugge achterkant heeft.
Ik heb zelf zat foto's waarop precies hetzelfde is te zien bij mijn zwarte racertje. Mijn witte heeft in mindere mate hetzelfde.
Het 'probleem' zit hem in de combinatie van bodyroll en weighttransfer. Simpel gezegd tilt ie zijn kont zo ver op omdat de neus nog zo ver kan duiken. Hij heeft aan de voorkant nog een relatief lange veerweg.

Denk dat zelfs de AXjes van Racing Care dit nog hebben, al zal het wellicht minder wezen.

Antoine


ja dat klopt wel, maar in zeg t onderstel datis ook voor als die voor duikt dan komt 8ter t wiel los.
maar alsje m lager legt heb je er al minder last van, maar als die licht is t niet goed.
kijk maar op zandvoort etc goede auto`s lichten hun wielen (haast) niet

Jeffrey

Post Reply