Nieuwe ziektekostenverzekering

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Joost wrote:Ik heb gezien dat voor HBO'ers ook een erg interessant pakket wordt aangeboden (basispremie 79 euro bijv)

8) ik weet het, maar er komen aanbiedingen genoeg, voor ieder wat wils denk ik.
Er is ook een studentenverzekering waarbij je gratis condooms krijgt het hele jaar.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Kakelbont wrote:
first wrote:Als ie daar maar voor in aanmerking komt.......iedereen betaald meer, maar zoveel :shock:

Ik betaal 288 euro meer NA aftrek van de zorgtoeslag van 400 euro!

En dan valt het bij mij nog mee, m'n baas betaald 400 euro meer, en m'n opa en oma 185 euro meer. Het is gewoon een grote geldklopperijschandaal!

Dan weet ik niet wat voor verzekering jij hebt, maar ook met aanvullende verzekering kom ik niet hoger als ? 112,75 per maand :?

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Die 288 euro zal wel per jaar zijn neem ik aan? Per maand lijkt me wat veel :wink:

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Anouschka wrote:Die 288 euro zal wel per jaar zijn neem ik aan? Per maand lijkt me wat veel :wink:

Das ? 24 per maand :? Iedereen gaat minimaal ? 24 per maand meer betalen. What's the problem? :?
Simpelweg je huidige premie verdubbelen + een beetje extra (jaarlijkse toename voor administratie e.d. bla bla bla).

Uiteraard uitzonderingen daar gelaten. Mensen met een particuliere verzekering gaat er natuurlijk op vooruit...

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

Ik ben op dit moment via de overheid verzekerd, betaal maar 22 euro per maand. Ik ga 110 euro betalen! Nogal een verschil. Echter krijg ik ook weer wat terug van de baas waardoor ik nauwelijks meer ga betalen :) En de tandarts wordt nu 100% vergoedt ipv 90% :D
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

kick...

ik las iets over aanbiedingen voor HBO studenten..wie wat waar?:D
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Vandaag bericht gekregen over de hoogte van de zorgtoeslag. Krijg per maand 34 euro en als ik me verzeker zoals ik nu ook verzekerd ben, kost dat me rond de 120 euro ofzo. 120 min 34 is 86 euro! En ik betaal nu 45 euro per maand GRRRRRRRRRRRRRR!

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

Ik krijg wel 28 euro per jaar zorgtoeslag! Nou die mogen ze mooi in hun reet steken :P
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Ik betaal nu 61 en moet 116 gaan betalen en krijg 34 zorgtoeslag. Dat is toch wel weer 21 euries meer in de maand zeg. Ik ben bang dat dit in combinatie met stijgende energie kosten ervoor gaat zorgen dat gezinnen en mensen met lage inkomens nog dieper in de schulden gaan komen. Ik zie het al gebeuren dat Nederland onderuit gaat door dit soort geldklopperijen.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

TTF wrote:kick...

Krijg je te horen van je eigen school, ik kreeg het via Hogeschool Zuyd en mijn broertje via Fontys Hogeschool.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

bad_my84 wrote:
TTF wrote:kick...

Krijg je te horen van je eigen school, ik kreeg het via Hogeschool Zuyd en mijn broertje via Fontys Hogeschool.

en ik via Hogeschool Utrecht, is bij Zilveren Kruis

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

en ik nog niks..

Noordelijke hogeschool leeuwarden.. :(

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

TTF wrote:en ik nog niks..

Noordelijke hogeschool leeuwarden.. :(

Je moet ff bellen anders naar school en vragen voor het collectiviteitsnummer.
Dan kan je op de site van zilveren kruis kijken wat het kost.
ik kan het je wel vertellen wat het kost.
Standaardpakket is 79 euro.
Inclusief basis tandarts en basis aanvullend is 91 euro

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

ik zit nu op 96 euro zilverenkruis en dan studenten verzekering en bassis + extra en tandarts extra

niet echt duur dacht ik ...en dan gaat er nog eens de zorg toeslag van af ( 34 euro ) = 62euro p/maand.. dat valt nog wel te overleven...

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Tim @X »

Ik kijk nu de eerste maand nog even aan hoe ik zit met m'n huidige verzekering en anders neem ik ook maar die van de Fontys Hogescholen scheelt toch weer een slok op een borrel :)
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

Vloek vloek vloek :evil:
Heb de acceptgiro binnen, ?111 :shock:

Ben benieuwd hoeveel er van mijn salaris nog afgaat, want daar betaal je een inkomensafhankelijke premie welke afhangt welk pakket je heb gekozen. Zeg maar gerust dat je dubbel word genaaid met deze nieuwe verzekering.

Kabinet Balkende, je word bedankt :evil:
Xantia 1.9D Sensation (Import)

axen
Vlotte starter
Vlotte starter

nieuwe zorgverzekering

Post by axen »

:shock: :shock: Het is inderdaad niet te filmen. Ik betaal 2x 118 waar ik anders 125 euries voor betaalde. Vast de invloed van de euro zelf.
Ik heb van het jaar maar besloten, om voor de ziektekostenverzekering maar bij te gaan werken, en een zorg toeslag van 73 euro in de maand.

Als pleister op de zere plek zeggen ze dan :? :?

En hoe zit dat dan volgend jaar. ik wil het niet weten, als chronisch ziek zijn, heb je in iedergeval je no claim al in maart van het jaar verspeeld,
dus, Je mag gewoon niet meer ziek zijn in nederland. Valt het in iedergeval weer mee met de ziekte kosten aan het einde van het jaar.

Je wordt er nu al gewoon moe van, lichte lijk gestressed. Ik wil wel een
VIP behandeling als het zo doorgaat.

Axen.
ik wil weer een Citroën ax rijden, ik verveel me zo, het lijkt me weer leuk. Die astra gaat me vervelen, na 306000 kilometer is er nog steeds niets ernstigs aan de hand..............Ach hij komt er nog wel eens.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

1 ding is zeker, we worden allemaal letterlijk en figuurlijk gedekt :wink:

Maar ik denk zelf dat het allemaal wel meevalt, sommigen hebben zorgtoeslag (ik helaas net niet :? ),maar het netto inkomen gaat er ook een stukje op vooruit waardoor het allemaal ongeveveer gelijk uitkomt.
Natuurlijk komt er wel iets bij, maar elk jaar wordt alles durder, met name verzekering en energie.
Ik weet nog dat ik 35 oude guldens betaalde voor de verzekeraar, en 2 jaar later was dit 56 euro....en dat waren ook nog eens de jaren waarbij de energieprijzen met 25% stegen...
In dit geval kunnen de verzekeraars er weinig aan doen, ze volgen slechts de instructies uit den haag op, en maken ook de prijzen een beetje up 2 date,....bij de behandeling waar je voorheen bijvoorbeeld maar 35,- vergoed kreeg, krijg je nu 50,- (de oude 35 stond al jaren terwijl de artsen wel ieder half jaar omhoog gingen met hun rekeningen)

Dit jaar zal het denk ik meevallen met het meer betalen,.......... volgend jaar (als de zorgverzekeraars geen zieltjes meer hoeven te winnen) zullen de prijzen denk ik met 20% stijgen :?

Ik betaal straks 138 ipv 56, ik krijg geen zorgtoeslag.... en dit x 2 (vrouwtje moet ook verzekerd zijn), maar janken doe ik wel als ik klappen krijg en niet daarvoor :wink:

:idea: een prettigen vergelijkingssite :
http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/zorgstelsel/vergelijken/
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Post Reply