1 ding is zeker, we worden allemaal letterlijk en figuurlijk gedekt
Maar ik denk zelf dat het allemaal wel meevalt, sommigen hebben zorgtoeslag (ik helaas net niet
),maar het netto inkomen gaat er ook een stukje op vooruit waardoor het allemaal ongeveveer gelijk uitkomt.
Natuurlijk komt er wel iets bij, maar elk jaar wordt alles durder, met name verzekering en energie.
Ik weet nog dat ik 35 oude guldens betaalde voor de verzekeraar, en 2 jaar later was dit 56 euro....en dat waren ook nog eens de jaren waarbij de energieprijzen met 25% stegen...
In dit geval kunnen de verzekeraars er weinig aan doen, ze volgen slechts de instructies uit den haag op, en maken ook de prijzen een beetje up 2 date,....bij de behandeling waar je voorheen bijvoorbeeld maar 35,- vergoed kreeg, krijg je nu 50,- (de oude 35 stond al jaren terwijl de artsen wel ieder half jaar omhoog gingen met hun rekeningen)
Dit jaar zal het denk ik meevallen met het meer betalen,.......... volgend jaar (als de zorgverzekeraars geen zieltjes meer hoeven te winnen) zullen de prijzen denk ik met 20% stijgen
Ik betaal straks 138 ipv 56, ik krijg geen zorgtoeslag.... en dit x 2 (vrouwtje moet ook verzekerd zijn), maar janken doe ik wel als ik klappen krijg en niet daarvoor
een prettigen vergelijkingssite :
http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/zorgstelsel/vergelijken/