Verlagen..Hoe te doen??

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Koele
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 175
Joined: SunDec04, 2005 11:14:58 AM
Location: Ruinen
Contact:

Verlagen..Hoe te doen??

Post by Koele »

Titel zegt et al..

ik wil de ax ooit is verlagen maar kan dat met alleen veren ook?

en kan dat achteraan ook zonder al teveel moeite???

alvast bedankt jongens :roll:
:thumbleft: Ax goes' eXtreme :thumbright:

:twisted: Koele Styling :twisted:
:laughing3:

Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

vooraan kan je 4cm zakken met veren. Achter kan of heel simpel of heeeeeeel lastig. Afhankelijk van de hoeveelheid roest.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

voor de achterkant (is dat dan voor of achter? ;)) staat er een howto op de site! geloof van saxo forum, maar das 'dezelfde' achteras dus dat gaat ook hetzelfde..

voor is echt eitje mits je het goede gereedschap hebt.. overigens bestaan er ook 6cm verlagingsveren, maar die zijn duur
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

q01z wrote:maar die zijn duur


Zowel de veren zelf als de bijkomende kosten van je mooie bumper die je mag vervangen na de eerste drempel die je tegenkomt ;)
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

pcrodent wrote:
q01z wrote:maar die zijn duur


Zowel de veren zelf als de bijkomende kosten van je mooie bumper die je mag vervangen na de eerste drempel die je tegenkomt ;)


ik had een cm of 9 voor, met cuppootjes. dan krast vooral je uitlaat over de grond, niet zozeer de bumper... tenzij je 'm achter op hoogte laat that is.

je hebt ook nog pootjes die 12cm verlagen, heb ik ff geprobeerd, maar dan heb je echt alleen nog maar vering van je banden. niet leuk meer dus. en dan gaat de bumper ook aan de vloer.....

.....en het carter, en de uitlaat, en en en.. :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

12cm verlaging voor is volgens mij standaard cup verlaging. dat zou dus betekenen dat de oude ax van Stefan/Bart ook zou schuren en dat de ax van oa gertjuh dat ook zou doen.

het zou nog kunnen dat jou '1.6' blok en 1.4 blok lager zouden zijn, maar ik denk dat die eerder hoger is. uitlaat die aanloopt over de grond is meer verkeerd monteren, zelfs als je die ONDER de stabistang door laat lopen kan je daar namelijk nog mee rijden, met 8cm verlaging.
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Image
:wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Image
Image
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

q01z wrote:Image


Dit is de mooiste foto die ooit van deze wagen is gemaakt.... zie er echt vet uit !!
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:12cm verlaging voor is volgens mij standaard cup verlaging. dat zou dus betekenen dat de oude AX van Stefan/Bart ook zou schuren en dat de AX van oa gertjuh dat ook zou doen.


Dat klopt niet. De cuppootjes zijn 12cm korter maar verlagen 9 of 12cm, afhankelijk van welke veren erop zitten. Die veren heb je in 2 typen, bij mij waren ze rose en blauw gekleurd en de rose werden door de vorige eigenaar van de blauw gekleurde veertjes de "frauenfedern" genoemd. Dus soft... Inderdaad, die waren nog bruikbaar op straat en veerden nog enigszins. Dat setje heeft Citrosan nu. De blauwe "federn" waren voor ons heren bedoeld, en ik heb ze er 1 dagje onder gehad.. :? Valt niet mee te rijden met die dingen, als je geen vullingen hebt trillen gewoon je tanden los en als er een lengtestreep in het wegdek zit sta je te spinnen. Alleen gemaakt voor plat, vlak, race-asfalt dus.

Maar goed, het lengteverschil in de pootjes klopt, maar de verlaging niet... beide veersoorten (rose en blauw) zijn nl. VELE malen stugger dan normale veertjes, en zorgen daardoor dat het gewicht van je blok minder invloed heeft op de positie van je auto.. dus ze verlagen niet dat complete stuk.

q01z wrote:het zou nog kunnen dat jou '1.6' blok en 1.4 blok lager zouden zijn, maar ik denk dat die eerder hoger is. uitlaat die aanloopt over de grond is meer verkeerd monteren, zelfs als je die ONDER de stabistang door laat lopen kan je daar namelijk nog mee rijden, met 8cm verlaging.


Het 1.6 blok weegt idd wel een stukje meer dan de 1.4, maar dat had weinig invloed. Het kan verder niks anders zijn dan de uitlaat die de grond raakt, die hangt nl. het laagst als je een drempeltje neemt, en in het midden.
Waar ik verder problemen mee heb gehad is de skirts (in bochten al ed), dat kan je heel makkelijk voorkomen door gewoon zoveel mogelijk metaal weg te halen met de slijptol.. En niet te brede banden monteren.

Ws is dat het voordeel van bijv. Gertjuh en Stefan; redelijk kleine velgen. Ik ben nog nooit smaller gegaan dan 185mm, mijn volgende setje is zelfs 195.
Als je bij bijv. FoxHunter kijkt zie je dat dat i.c.m. 15" velgen (dus plat, en en profil vrij "vierkant") voor in de skirts nogal snel aanloopt.

Koele
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 175
Joined: SunDec04, 2005 11:14:58 AM
Location: Ruinen
Contact:

Post by Koele »

Maar achter kan ik dus gewoon verlagen zoals in de how to op de site staat beschreven?

en voor gewoon met veren :)
:thumbleft: Ax goes' eXtreme :thumbright:

:twisted: Koele Styling :twisted:
:laughing3:

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

idd Koele :)
Image

Koele
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 175
Joined: SunDec04, 2005 11:14:58 AM
Location: Ruinen
Contact:

Post by Koele »

Oke dan :D
:thumbleft: Ax goes' eXtreme :thumbright:

:twisted: Koele Styling :twisted:
:laughing3:

Image

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Wat hebben jullie toch met verlagen, er niets leuker dan snoeihard over een drempel of slecht wegdek scheuren. Had gisteren een verlaagde Golf GTI achter me kleven tot de eerste drempel van een straat met een hele rits drempels, de afstand werd steeds groter :lol:
Xantia 1.9D Sensation (Import)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vraagje koele: wat voor maat bandjes heb je erom liggen?

ik heb namelijk 165/60/R14 en dat past niet hoor als hij zo laag staat als op mijn foto's ;)
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

ZX1.4i wrote:Wat hebben jullie toch met verlagen, er niets leuker dan snoeihard over een drempel of slecht wegdek scheuren. Had gisteren een verlaagde Golf GTI achter me kleven tot de eerste drempel van een straat met een hele rits drempels, de afstand werd steeds groter :lol:


Dat heb ik dus met slap afgeveerde auto's en bochten. De afstand wordt al groter :) en dan kan ie bij de drempels weer wat bijkomen. Ik zou werkelijk met ware doodsverachting in mn auto zitten als ik standaard wegligging zou hebben.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:
ZX1.4i wrote:Wat hebben jullie toch met verlagen, er niets leuker dan snoeihard over een drempel of slecht wegdek scheuren. Had gisteren een verlaagde Golf GTI achter me kleven tot de eerste drempel van een straat met een hele rits drempels, de afstand werd steeds groter :lol:


Dat heb ik dus met slap afgeveerde auto's en bochten. De afstand wordt al groter :) en dan kan ie bij de drempels weer wat bijkomen. Ik zou werkelijk met ware doodsverachting in mn auto zitten als ik standaard wegligging zou hebben.


als je achter het stuur zit is het nog niet zo erg, maar ernaast zitten.. je kan je nergens aan vasthouden!!
Image

a-iks-gee-tee-ie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
Location: Limburg

Post by a-iks-gee-tee-ie »

Kan je die cup poten van -9cm nog krijgen? Of weet er iemand zulke te koop?
De vraag in het leven is: Gaan we door of slaan we af?

Maar voor de meesten is het: Slaan we door of gaan we af?

Post Reply