stabilisatorstang stuk?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
stabilisatorstang stuk?
Hoi, ik heb net een AX GTI gekocht, alles helemaal top, maar er zit een irritant kloppen geluid in de auto bij het doorschakelen en bij hobbels in de weg. Ik heb net de rechtermotorsteun vervangen want die was gescheurd (rubber) maar het kloppende geluid blijf.
Het is net of er iets los zit. Zou het 1 van mijn stabilisatorstangen kunnen zijn, en zo ja hoe test je of deze nog goed zijn??
Alvast bedankt voor de tips.
Otto
Het is net of er iets los zit. Zou het 1 van mijn stabilisatorstangen kunnen zijn, en zo ja hoe test je of deze nog goed zijn??
Otto
-
- AX Spaster Mammer
Re: stabilisatorstang stuk?
combl wrote:Hoi, ik heb net een AX GTI gekocht, alles helemaal top, maar er zit een irritant kloppen geluid in de auto bij het doorschakelen en bij hobbels in de weg. Ik heb net de rechtermotorsteun vervangen want die was gescheurd (rubber) maar het kloppende geluid blijf.
Otto
aandrijfassen?
Bij hobbels kan een boenk komen als je veren "los" zitten in de veerschotels.
Bij doorschakelen denk ik aan een draagarm.
Verder kan een boenkje een aandrijfas zijn, zwak plekje van een AX, maar dan hoor je het vooral in bochten.
Ow, en een AX heeft max. ??n stabilisatorstang, ik geloof dat dat ook voor de GTI geldt. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van iemand die 'm kapot wist te krijgen, dus het zou me sterk verbazen als dat bij jou de stabi stuk is...
Heb ooit ook een boenkje gehad dus heb een heleboel gelezen over alle verschillende soorten boenkjes die een AX kan hebben maar ik kan het verkeerd hebben onthouden... Dus wacht even op reacties van wijzere personen!
Succes!
En: welkom op het forum!!
Bij doorschakelen denk ik aan een draagarm.
Verder kan een boenkje een aandrijfas zijn, zwak plekje van een AX, maar dan hoor je het vooral in bochten.
Ow, en een AX heeft max. ??n stabilisatorstang, ik geloof dat dat ook voor de GTI geldt. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van iemand die 'm kapot wist te krijgen, dus het zou me sterk verbazen als dat bij jou de stabi stuk is...
Heb ooit ook een boenkje gehad dus heb een heleboel gelezen over alle verschillende soorten boenkjes die een AX kan hebben maar ik kan het verkeerd hebben onthouden... Dus wacht even op reacties van wijzere personen!
Succes!
En: welkom op het forum!!
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Spaster Mammer
Het zijn zeker niet de aandrijfassen, dat klinkt anders. Het is echt een bonkend geluid, vooral als je over drempels rijdt. Dan is het net of de hele boel los zit voorin.
btw, met stabilisatorstang bedoelde ik eigenlijk de 2 rechtopstaande stangen met kogels aan beide uiteinden. . Maar het is zeker die gebogen stang die aan de onderkant van de auto met beugels en rubbers vast zit?
iemand nog een idee..
btw, met stabilisatorstang bedoelde ik eigenlijk de 2 rechtopstaande stangen met kogels aan beide uiteinden. . Maar het is zeker die gebogen stang die aan de onderkant van de auto met beugels en rubbers vast zit?
iemand nog een idee..
het zou ook kunnen zijn dat je demper los zit. Moet je je auto opkrikken en in je veer dat hoesje even naar boven trekken.Dan zie je een grote ring die kan je vaster draaien met een doorslag en een hamer
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber