Pakking tussen injectiehuis en spruitstuk

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

pcrodent
Moderator
Moderator

Pakking tussen injectiehuis en spruitstuk

Post by pcrodent »

Heb vandaag een injectiehuis losgehaald. Tussen het injectiehuis en het spruitstuk zat een pakkinkje. Is die belangrijk? Hij is namelijk niet al te best meer. Zo ja, zijn ze los te krijgen bij bijv. de Brezan?

Ander vraagje.. Dat injectiehuis was best smerig van binnen (van buiten ook trouwens). Veel... smeer. Ik neem aan dat dat niet hoort... Dus zal ik het maar weghalen? (kan dat veilig met remmenreiniger of WD-40?)
Overigens was het tunneltje naar de gasklep vrijwel schoon! Zou dat door de langsstromende benzine kunnen zijn gekomen?

Alvast bedankt voor het vergroten van mijn begrip!

Hij gaat overigens niet op mijn auto (dat wordt een andere... met wat bekendere herkomst) maar ook m'n reserveonderdelen wil ik in nette staat opbergen...
Kijk uit, een Cactussssss

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

moet een pakking tussen, citroen dealer in aalsmeer bij de gamma heeft ze liggen, ik heb ze laatst daar laten bestellen.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Kosta?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Je kan er ook vloeibare pakking tussen stoppen. Dat heb ik tot zover altijd gedaan
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Hoe werkt dat? Waar haal ik dat? Wat kost het ongeveer?
(sorry veel vragen... maar alvast bedankt voor het beantwoorden :))

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

pcrodent wrote:Kosta?

2 euro ofzo

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik ook, kheb ze nieuw..
zaten bij mijn koppakkingsset!
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

automaterialen zaak, meer dan 2 euro maar je kan er alles mee dichtplakken spruitstuk tegen motor bv ook.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ooow dat valt mee :) Weet iemand wat de pakking tussen inlaatspruitstuk en motorblok kost, mocht ik hem ooit slopen? ;)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

pcrodent wrote:Ooow dat valt mee :) Weet iemand wat de pakking tussen inlaatspruitstuk en motorblok kost, mocht ik hem ooit slopen? ;)

die bestaat officieel niet meer..

vloeibaar maken dus.. en inprincipe gaan alle pakkingen kapot die je loshaalt!
Image

Rio97
Total admin
Total admin

Re: Pakking tussen injectiehuis en spruitstuk

Post by Rio97 »

pcrodent wrote:Ander vraagje.. Dat injectiehuis was best smerig van binnen (van buiten ook trouwens). Veel... smeer. Ik neem aan dat dat niet hoort... Dus zal ik het maar weghalen? (kan dat veilig met remmenreiniger of WD-40?)
Overigens was het tunneltje naar de gasklep vrijwel schoon! Zou dat door de langsstromende benzine kunnen zijn gekomen?

Hier ben ik ook al wel geinteresseerd in de meningen over.
Anderhalve maand geleden had ik het erover met een Citroen garagehouder; die keek me aan of ik gek was toen ik opperde om het injectiehuis schoon te maken.
"Waar is dat goed voor dan?"
Van de zomer wel een ander injectiehuis staan schoon te maken met remreiniger, die AX rijdt nog steeds prima :)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

Gewoon een melkpak nemen en zelf de pakking snijden, dat doe ik altijd, ?2 voor een stukje papier is veel geld :evil:

Vloeibare pakking is wel leuk, het nadeel is dat als je het ooit weer loshaalt er stukjes pakking in het spruitstuk terecht kunnen komen. Ik heb geen idee of de kleppen dat lekker gaan vinden.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Die vloeibare pakking is heel zacht. Dat wordt gewoon fijngeperst door je kleppen en verbrand door je motor.

Een injectiehuis schoonmaken heeft eigenlijk weinig zin. Als de injector het maar goed doet. Maar het is wel een fijner gevoel als je weet dat je niet een blok teer onder de kap hebt

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ok... weet niemand uit z'n hoofd wat die vloeibare kost en/of hoe lang je ermee doet? Ga 'm uiteindelijk toch wel halen, maar weet graag van tevoren wat ik kwijt ga zijn...

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

rond een euro of 8 en hij gaat zeker 5 spruitstukken en 6 injectiehuizen mee ;)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ooooh dat valt reuze mee :) Ga ik tzt wel halen dan.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Heb pakking gevonden bij de brezan, stond alleen op "afgeraden bij gebruik ondergedompeld in benzine" of iets in die richting. Is het dan te gebruiken voor wat ik beschrijf?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ik denk het wel. Tis niet echt ondergedompeld te noemen

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Mwah ik weet niet hoeveel benzine/lucht erlangs komt en hoezeer dat in constant contact is met die pakking... Maarja aangezien die tussen blok en spruitstuk niet meer te krijgen zijn heb ik geen keus.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

kan prima.

Post Reply