q01z wrote:een AX1.1 moet met gemak 1:17 kunnen halen en bij zeer zuinig rijden schijnt 1:19 ook mogelijk te zijn. (ook met 4bak)
bij mij is het verbuik zo 1:18/19 en ik rij niet rustig (lees plankgas).. met een 1.1i is geloofk het verbruik zo rond de 1:17 dus reken maar uit hoever je komt op je tank
Rio97 wrote:Ik rij al bijna twee jaar rond de 1:18 in mijn 1.1 met 4bak
peter wrote:Persoonlijk blijf ik gewoon Shell tanken omdat mijn auto beduidend zuiniger en soepeler loopt op V-power. Als ik het verbruik verreken met de benzineprijs ben ik met V-power goedkoper uit dan met euro 95 van de Tango
Brutus wrote:Ik rijd zelf 1:15... minimaal..
Ik snap niet hoe de meesten hier zo zuinig kan rijden, als et mij keer op keer niet lukt.
-) Ik rij nie hard;
-) ik schakel altijd netjes op tijd (50 in z'n 4 en 70 in z'n 5);
-) ik race er niet mee (hard optrekken en zo);
Ik rij ook weer niet veel op de snelweg, maar van de keren dat ik veel op de snelweg heb gereden heb ik niet eens zoveel zuiniger gereden.
Als ik et zo terugreken, heb ik vorige week naar Belgi? 1:16,7 gereden op V-Power En dat met een constante snelheid van 115 km/h...
Woon-werk verkeer en gewoon rondrijden hier (bijna geen snelweg dus) zit ik met V-Power op 1:14,6...
Ga nie raar zitten denken van "wat moet hij nou met V-Power!?". Wilde et een keertje uittesten of et echt zuiniger rijd en met meer pit. Pit misschien wel, maar zuiniger echt niet! Sterker nog, ik rij beter op gewone 95 als op V-Power
Met gewone 95 rij ik 1:15,1. Bij de BP getankt, dus kwaliteits benzine. Geen "goedkope troep", dus daar ligt et ook nie aan. En dat rij ik dus altijd. Mijn verbruik zit gem. rond de 1:15 en das gemengd, wat snelweg en stadsverkeer. 550 km op een tank, dat haal ik er zo'n beetje altijd uit en dan gaat er een litertje of 36 in.
Vorige keer dat ik naar Belgi? reed, reed ik op 95. Reed toen constant 125 km/h in Belgi? zelf, met tussensprinten op de terugweg tot 150. Dus zeker niet rustig aangedaan. Heb toen alsnog 1:16,3 gereden. Als ik et zo bekijk, kan ik beter 95 tanken als V-Power. Dus hoe men erbij komt dat je zuiniger rijdt op V-power... Et klinkt logisch, maar ik merk het echt niet.
En waar et aan ligt... Ik zou et nie weten. Lijkt me sterk dat het enkelt ligt aan et feit dat ik niet elke dag op de snelweg zit