kachelradiator
Moderators: denny, vtspower, webmasters
kachelradiator
Gisteren natte voeten gekrgen in de ax. Had al een week last van vieze schoenen maar gisteren begon het te stinken in de auto en ruit werd ontzettend smerig. Je raad het al KACHELRADIATOR KADUUK.
Nou is deze door de vorige eigenaar net iets meer dan een jaar geleden vervangen. Dus ik vraag me af of ik aanspraak kan maken op garantie. Een maand later moest ze ook de kopppakking later vervangen, dus hoop niet dat die ook weer aan de beurt komt.
Ik las op het forum dat iemand tijdelijk zijn kachelradiaot had doorgelust. Is dat verstandig denken jullie of belast je daar je koppakking onnodig mee.
Nou is deze door de vorige eigenaar net iets meer dan een jaar geleden vervangen. Dus ik vraag me af of ik aanspraak kan maken op garantie. Een maand later moest ze ook de kopppakking later vervangen, dus hoop niet dat die ook weer aan de beurt komt.
Ik las op het forum dat iemand tijdelijk zijn kachelradiaot had doorgelust. Is dat verstandig denken jullie of belast je daar je koppakking onnodig mee.
-
- AX Master Spammer
Wat er gebeurd kan zijn is dat door de kapotte koppakking er meer druk op het systeem heeft gestaan waardoor je radiator misschien iets beschadigd is geraakt, en nu is gaan lekken, had het met mn diesel ook, kachelradiator kapot, en de radiateur onder de kap, beide omdat ik zelf langere tijd doorgereden heb met de koppakking half gaar
-
- AX Master Spammer
IceByte wrote:Wat er gebeurd kan zijn is dat door de kapotte koppakking er meer druk op het systeem heeft gestaan waardoor je radiator misschien iets beschadigd is geraakt, en nu is gaan lekken, had het met mn diesel ook, kachelradiator kapot, en de radiateur onder de kap, beide omdat ik zelf langere tijd doorgereden heb met de koppakking half gaar
Eigelijk moet dat niet uitmaken. De radiatordop heeft een overdrukbeveiliging (die veer onder de dop).
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master Spammer
Kakelbont wrote:IceByte wrote:Wat er gebeurd kan zijn is dat door de kapotte koppakking er meer druk op het systeem heeft gestaan waardoor je radiator misschien iets beschadigd is geraakt, en nu is gaan lekken, had het met mn diesel ook, kachelradiator kapot, en de radiateur onder de kap, beide omdat ik zelf langere tijd doorgereden heb met de koppakking half gaar
Eigelijk moet dat niet uitmaken. De radiatordop heeft een overdrukbeveiliging (die veer onder de dop).
Klopt, maar je wil niet weten hoeveel druk dr op het systeem stond, vergeleken met dit nieuwe motortje, hij blies het teveel ook wel af, vandaar dat ik ook koelwater verloor, maar dr bleef altijd een flinke hoeveelheid druk op staan, ongeacht of ik nu een andere dop gebruikte of niet
Re: kachelradiator
Dirk wrote:Een maand later moest ze ook de kopppakking later vervangen, dus hoop niet dat die ook weer aan de beurt komt.
Koppakking problemen bij een TU motor zijn eerder regel dan uitzondering.
Wat hier gebeurd is een klassiek geval van kachelradiator vervangen, maar niet goed ontlucht, het hoogste punt de kop word dan slecht gekoeld en plof zegt de koppakking . Dit komt helaas redelijk vaak voor, omdat men gewoon de moeite niet neemt om goed te ontluchten
Xantia 1.9D Sensation (Import)
IK heb nog eens goed gekeken maar het is andersom. Eerst is de koppakking vervangen en een maand later de kachelradiator. Dat was vrijdag precies een jaar geleden. Mijn voorstel aan de dealer was om de kosten van een nieuwe kachelradiator te delen, mar daar zag ie niks in. Hij wil dat ik langs kom en dan kijken ze wat ze kunnen doen.
Heb vandaag zelf maar eens gekeken. Alles eerst goed droog gemaakt en toen de koelvloeistof vervangen door water. (tijdelijk) Daarna het systeem ontlucht en goed warm laten lopen. Heb er nu net een uur mee gereden en de klachten lijken over. Geen smerige ramen er lijkt niets te lekken. Heb zoiets ook met mijn vorige ax gehad. Daarn lekte de gewone radiator een keer en na een keer doorspoelen van het koelsysteem was het over???
Snap er niks van maar als het zo blijft hoor je mij niet klagen
Heb vandaag zelf maar eens gekeken. Alles eerst goed droog gemaakt en toen de koelvloeistof vervangen door water. (tijdelijk) Daarna het systeem ontlucht en goed warm laten lopen. Heb er nu net een uur mee gereden en de klachten lijken over. Geen smerige ramen er lijkt niets te lekken. Heb zoiets ook met mijn vorige ax gehad. Daarn lekte de gewone radiator een keer en na een keer doorspoelen van het koelsysteem was het over???
-
- AX Master Spammer
Dirk wrote:IK heb nog eens goed gekeken maar het is andersom. Eerst is de koppakking vervangen en een maand later de kachelradiator. Dat was vrijdag precies een jaar geleden. Mijn voorstel aan de dealer was om de kosten van een nieuwe kachelradiator te delen, mar daar zag ie niks in. Hij wil dat ik langs kom en dan kijken ze wat ze kunnen doen.
Heb vandaag zelf maar eens gekeken. Alles eerst goed droog gemaakt en toen de koelvloeistof vervangen door water. (tijdelijk) Daarna het systeem ontlucht en goed warm laten lopen. Heb er nu net een uur mee gereden en de klachten lijken over. Geen smerige ramen er lijkt niets te lekken. Heb zoiets ook met mijn vorige AX gehad. Daarn lekte de gewone radiator een keer en na een keer doorspoelen van het koelsysteem was het over???
Ik zag ook niets lekken, en water krijg je geen vette ramen van
Steek je vinger maar ns onderin de kachelunit, toen kreeg ik wel natte vingers, alle nattigheid stond daar gewoon onderin
Helaas het succes was idd van korte duur. Gisteren stroomde het koelwater weer het kachelhuis uit. Weet iemand hoe je de kachelradiator moet verwijderen zonder die pijpjes af te zagen. Wil de radiator eigenlijk nog terugbrengen want hij zit er net precies een jaar in. Vrees dat het hele dashbord los moet.
-
- AX Master Spammer
Dirk wrote:Helaas het succes was idd van korte duur. Gisteren stroomde het koelwater weer het kachelhuis uit. Weet iemand hoe je de kachelradiator moet verwijderen zonder die pijpjes af te zagen. Wil de radiator eigenlijk nog terugbrengen want hij zit er net precies een jaar in. Vrees dat het hele dashbord los moet.
Denk dat je daar toch niet onderuitkomt, of afzagen, of de complete kachelunit eruit, tis namelijk nogal een klotewerk