zoals in de titel te lezen is ben ik dus Eykens Philip woonachtig te Diest. In het laatste nederlands sprekende gedeelte richting zuiden namelijk Belgi?. heb dus een AX 1.1 carburator van wel 54 pk . de wagen is nog volledig under construction. is nog redelijk wat werk aan. de wagen had 164.000 km bij aankoop en kosten bij wonder maar 75 euro's . Belgi? is dus op vlak van jongeren een triestig land om rond te rijden. Zowel taks als verzekering wordt berekend op de fiscale pk's. daarom dus ook mijn keuze voor een 1.1, ben tenslotte nog maar 22. foto's plaats ik zo rap als ik kan. ben nog aan het uitvissen hoe het systeem werkt met dat plaatsen op internet.
foto's kan je makkelijk uploaden via photobucket.com, hoef je alleen maar een linkje te kopi?ren dat onder je geplaatste foto staat op die site en te plakken in je tekst hier op het forum.
In ieder geval veel plezier met je ax en veel veilige km's gewenst.
zo zag mijn wagentje er dus uit bij aankoop. een paar deukjes en volledig doorgeroest achteraan aan bijde zijde. dit hebben we dan maar mooi opgelapt en hebben rechtstreeks een centraal vergrendeling geplaatst. deze wordt nog aangepast want er komt een sensor alarm van Cobra in.
de volgende stap was dus mijn hobby een beetje uitoefenen. en van het ??n komt het ander. dus de eerste veranderingen waren: een GT voorbumper met mistlampen, een autostyle antenne,M3 spiegels, een GT spoiler en de aankoop van GT velgen die toen onmiddelijk naar de velgenboer zijn verscheept om te restoreren. Diest ligt in het Belgische Vlaams Brabant ,net aan de grens met Belgisch Limburg. een goede 20 km van Hasselt en een goede 30 km van Leuven.
daarna was het tijd voor het grove geschut. wagen laten herspuiten aan de achterzijde, de bumper achteraan laten spuiten en een devil eindpot gestoken. en als kers op de taart mijn volledig herspoten GT velgen. als laatste heb ik toen mijn lichtkappen geplaatst. zo heeft de wagen racewars te zolder in 2006 beleeft. het was geen uitblinker en zeker niet erg in trek bij de massa, maar toch.
en als laatste is dit het lijstje van veranderingen die nog gaan uitgewerkt worden dit seizoen. alle roest volledig verwijderen, alles met anti-roest bewerken. zelf op maat gemaakte zijdrempels aanpassen en onder de wagen hangen. de achterklep van de volgende generatie plaatsen en natuurlijk ook de achterbumper van de nieuwe generatie. deze wordt ook aangepast: er komt een stukje van een 205 gti achterbumper onder. en dan wordt de achterbumper volledig uit polyester gemaakt. vooraan komt een boze look gelast en een zelf gemaakte lip. de lip heb ik op photshop gemaakt, zo wordt de voorkant hopelijk nog dit jaar:
zo dit was het voorlopig. alle commentaar is welkom
bedankt voor alle goede commentaar. nee ben geen lid van een franstalig forum. hij staat wel nog op CS (carstyling.net). heb pas later dit ax forum gevonden. daarom dat ik er nu pas bij kom .
PhilleL wrote:bedankt voor alle goede commentaar. nee ben geen lid van een franstalig forum. hij staat wel nog op CS (carstyling.net). heb pas later dit AX forum gevonden. daarom dat ik er nu pas bij kom .
Daar ken ik de foto's dus van, heb me daar ooit eens aangemeld en nu zie ik je hier ook
Zoo, al flink bezig geweest, heb je geen problemen gehad met de GT velgen in de achterwielkasten?
Lijken trouwens ook wel "Plaisir" voorstoelen, maar dan in goede staat!! Dat zie je niet vaak.
Veel succes er mee, maar dat gaat zo te zien wel goedkomen
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
het is het orginele image interieur dat er nog steeds instaat . zit ongelooflijk goed die stoelen . inderdaad, achteraan hebben we met de hammer in wielkassen gezeten. en nu schuren ze nog. maar ze schuren aan het onderste gedeelte van de bumper . daarom dat ik ook de bumper van de 2de generatie ga steken. en de wielkassen achteraan een beetje rond slijpen en dan uitrollen .dan krijgt hij een mooi breedt achterwerk
PhilleL wrote:het is het orginele image interieur dat er nog steeds instaat . zit ongelooflijk goed die stoelen . inderdaad, achteraan hebben we met de hammer in de wielkassen gezeten. en nu schuren ze nog. maar ze schuren aan het onderste gedeelte van de bumper . daarom dat ik ook de bumper van de 2de generatie ga steken. en de wielkassen achteraan een beetje rond slijpen en dan uitrollen .dan krijgt hij een mooi breedt achterwerk