Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

tijd voor plattere bandjes :wink:

die met die porsche op de achtergrond is echt super!
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Die met die Porsches die je net ingehaald hebt is zeker gaaf :D
Image Image Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Gaaf man, krijg al weer zin om te gaan :D 21 september ben jij er toch ook bij?
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Hilarisch! :lol:
Heb je als hij zo overhelt dan nog niet massaal onderstuur?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Onderstuur valt raar genoeg reuze mee, en het ding gaat eerder nog dwars dan (gas los en de achterkant komt mooi voorbij wat reuze vermakelijk is).

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik ga er normaal binnenkort ook op met de GTi, maar als ik dit zo zie wil ik er op met de 1.1 :P (die ken ik het beste, en ik houd ook van humor op wielen)
Mag ik vragen welke banden je hebt?
En heb je nog steeds de 1.1 remmerij en veerpoten?
En heb je een stabistang?

Ben gewoon benieuwd :oops: :P

En gas los en overstuur krijgen heb ik ook al ervaring mee. Voor mij was het de eerste keer net NIET vermakelijk :roll:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ja onderstel is nog steeds standaard 1.1 remmen maar wel een stabi (niet dat het enorm veel helpt als ik elke keer de foto's zie).

Met een 1.1 zou kunnen maar ik heb eigenlijk met de 1.4 al vermogen tekort (met name de stukken waar je omhoog gaat).

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

4000 berichten alweer :D

Hoe dan ook dat mag een klein beetje gevierd worden, extra kopje koffie vandaag e.d noem het maar op :wink: .

Nee ik zal gewoon de droogkloot wezen en zeggen waar het op staat :lol: hierbij het toekomstplan en als eerste excuses als het een beetje een lap tekst is geworden :oops:

De First zou een 16v krijgen maar ivm ik nog even de kosten wat lager wil houden en een 16v aardig wat tijd kost om in te bouwen word de first niet meer My first GT maar My first GTI.

(even ter info, het ombouwen naar GTI kost voor mij hooguit 200 euro terwijl een 16v inbouw op +- 1000 euro zou komen en een bouwtermijn van +- 3-4 maanden heeft. Voor de 1.4 mpi is dat hooguit 3 weken (2 weken onderstel en 1 week voor het blok zelf) wellicht dat met de vroemdag het ding motorisch al operationeel is, maar niet dat het perse zou hoeven). Ik heb vorige week een 106 xsi gesloopt en voor weinig het blok+ onderstel overgenomen (150 euro).

Er gaat een compleet 106 xsi onderstel en blok inkomen, zal wel moeten leven met wat minder koppel onderin, maar gezien het gewicht dan nog steeds onder de 740 kilo zit zal dat denk wel meevallen. Plus gezien het ding bedoeld is voor het circuit zal de hoogtoerige 1.4 genoeg fun bieden.

Uiteindelijk zal er denk in de toekomst een 1.6 8v met trottle bodies inkomen (zelfbouw). Een 16v laat ik vallen ivm een 1.6 8v voldoende vermogen kan leveren en het lagere gewicht voor de wegligging gunstiger is. Maar dit is een idee het kan best zijn dat er alsnog een 16v inkomt maar ik de schat de kans in de first klein.

Oja ook niet geheel onbelangrijk de first mag eigenlijk niet sneller dan de 106 worden, het moet namenlijk wel interresant blijven de 106 zo nu en dan mee te nemen :wink: Mocht ik echter in mijn volgende baan een leasewagen krijgen (en dat kan wel een jaar nog duren) dan zal de 106 wel het veld moeten ruimen ivm ik het ding niet puur voor het circuit wil houden. Nu als daily en voor de fun is het ding naast de ax uitstekend (comfort in de 106 is gewoon een stuk beter). Maar de 106 is te netjes voor puur circuitgebruik dat doe ik hem niet aan (zo nu en dan de ring is prima voor het bakje).

Ik zal eerdaags vast wat foto's maken van mijn nieuwe "engine room". een kleine ruimte gemaakt thuis waarin ik de blokjes kan prepareren voor inbouw. Verder ga ik ook nog een motersteun bouwen voor TU blokken zodat er makkelijker mee gewerkt kan worden (dus Bas ik heb eerdaags je hulp nodig en dan bouwen we er meteen 2 stuks van :wink: ).

En om af te sluiten een mooie foto's van de 106 welke ik nog gekregen heb, en ook mooi om te zien hoe laag de achterkant moet worden (die gaat nu omlaag omdat ik toevallig accelereerde)
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Dat klinkt weer lekker Chris. Ben benieuwd naar je ombouw. Dan zie ik op de vroemdag weer alleen je achterkant ;)

O, en maak dan gelijk 3 van die motorbokken 8)
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hehe, er passen er ook precies 3 in zonder dat ik niet meer kan werken.

In de toekomst zal ik vast her en der nog wel wat mooi blokjes regelen :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zo dag 1 zit erop :)

koppeling bleek nog bijna nieuw te zijn, mooie meevaller igg.

Het eerste wat vervangen moet worden:

Krukaskering:
Image

priesaskering:
Image

Niks vreemds dus :wink:

Klein lijstje alvast:
-Priesaskering
-Krukaskering
-oliefilter
-olie
-Kvs

That's it als alles meezit. Voor de rest is het flink schoonmaken en het blokje optisch mooi opknappen.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

En dag 2 zit er ook weer op.

Bak schoongemaakt en de bakspie alvast vervangen.

Kijk hij is niet brandschoon blinkend maar gewoon functioneel schoon :wink:
Image

Verder even de kleppendeksel eraf gehaald en opzich niks vreemds te zien op 1 ding na.... een groene klepveer??
Iemand die thuis kan brengen waarom hij groen is? :lol:
Image

Keringen zijn besteld en ik hoop die snel binnen te krijgen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ecologisch gekweekte klepveer misschien? :lol:

Is die klepveer wellicht een keer vervangen of iets dergelijks, anders zou ik ook niet weten waarom er maar 1 met een andere kleur is.

Owja, even nog wat anders, helemaal vergeten te melden, versterkertje is binnen, nu nog inbouwen 8)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Brons kan groen uitslaan als het gaat corroderen, maar het lijkt me sterk dat dit brons is :wink:
Freude am Fahren.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

we zijn hier getuige van een echte groene   .

wees er maar zuinig op Chris, dit zijn die harde pk's die het mogelijk maken dat je iedereen inhaalt.

:occasion9: :sign3:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Lijkt mij een verlagingsveer :wink:
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Hehe een verlaagde klep :lol:

Vanmiddag alvast bij een ander bedrijf de krukaskering voor de distrubutiezijde opgehaald, de priesaskering en de krukaskering van de andere kant hoop ik begin volgende week te krijgen.

Wel frapant dat de kop kurkdroog is, maar op de aandrijfaskeringen na elke kering lekte.

Maargoed morgen staat er op de planning:
-Blok deels zwart spuiten.
-Krukaskering distrubutie zijde.

Daarna is het een kwestie van de andere keringen vervangen en dan kan het blok infeite mits alles meezit erin en kan het echte pielwerk beginnen gezien ik nog geen orginele kabelboom heb gevonden en de huidige dus aangepast moet worden.

Ik hoop igg dat over 2 weken het ding gestart kan worden denk dat ik er nog een weekje aan toevoeg ivm ik volgende week niet erg veel tijd heb.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Betekent dat dat de First de 21e niet op de ring te zien zal zijn? :(

Gaaf project trouwens! En super dat je hem optisch braafjes houdt 8)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

weet ik nog niet zeker, ik denk niet dat ik voor de komende week het blok af krijg, dus de kans is groot dat ik de 21e gewoon met de ax kom :wink: en het blok de week erop pas eruit haal.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Drake wrote:weet ik nog niet zeker, ik denk niet dat ik voor de komende week het blok af krijg, dus de kans is groot dat ik de 21e gewoon met de AX kom :wink: en het blok de week erop pas eruit haal.
Super!

Ik hoop dat ik je daar mag spotten. Enig idee rond welk uur je daar op de ring zou zitten?
De GTI zal wellicht op tijd af zijn, althans dat hoop ik toch.

Post Reply