Zappa66 circuit AX 16v en CUP AX 1.4 MP inj

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

Nu de binnen kant:

Image

Image

Image

Image

Nog een paar klusjes en we kunnen rijden :) :D

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

wowie
dat moet leuk zijn op een circuit :-)
succes (y)

ps: je moet eens een ritje filmen zodat we kunnen meegenieten :wink:

gr jeroen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

lekker blijven updaten zo met foto's!
waarom zijn de oz velgen eronderuit?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Heel erg gaaf geworden, lekker opvallend kleurtje!!! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

Browny wrote:lekker blijven updaten zo met foto's!
waarom zijn de oz velgen eronderuit?

Die OZ velgen zijn 14" velgen, maar voor het circuit rijden we voorlopig op 13" michelin slicks. De remmen kunnen ook niet groter zolang we op 13" rijden, daarom hebben we nu airducts gemaakt op de voorremmen. Hopelijk is dat voldoende en kunnen we de remmen upgrade uitstellen. (+ bijbehorende 15" velgen en slicks)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Verdorie, die ziet er lekker hardcore uit! En die achterste wielkasten zijn zalig (frans)!

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Wow! Altijd weer heerlijk om te zien. Ook in het motorruim is het nog zo mooi klinisch schoon :-P.

Waar is de ECU heen?

En er is nog een onderdeel (ff vergeten hoe dat ding ook weer heet) maar dat dient er volgens mij voor om de eerste minuut na het starten de uitstoot te verminderen ofzo. Schijnt paar kilo te wegen, na de eerste minuut ook echt niets meer te doen en als het weg is verbetert je throttle-response een behoorlijk stuk!
Dus.... Goed dat ie weg is ;-).

Ik kom wel een keer kijken!
Image

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

De KDFI zit in de grijze doos naast de bestuurder. Alles wat nodig is voor de motor zit nu bij elkaar. Enkel de de draadboom was wat aan de korte kant zodat ik het niet dichter bij de bestuurder kon monteren. :(

:arrow: en inderdaad alles wat ik niet begrijp en niet nuttig vindt zit er niet meer op. ( wat is die geluidsisolerende mat tegen het motorschutboard ongelovelijk zwaar :!: ) :D

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

ziet er super strak uit

Post by MrBBQ »

Ziet er super strak uit, wel erg gaaf hoor.

Gr.MrBBQ 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

zappa66 wrote: ( wat is die geluidsisolerende mat tegen het motorschutboard ongelovelijk zwaar :!: ) :D
haha erg he!!

Maar hij doet ook wel veel hoor ;) zonder die mat is het aanzienelijk tering herrie in de auto ;)
Op het circuit alleen maar fijn :lol:

Ik wacht met smart op de filmpjes dat ie rijd, ik vind hem GAAF
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

zappa66 wrote:Deze AX gaat inderdaad alleen op het circuit rijden. Het is de bedoeling om op 14 mei op zandvoort te rijden.

De auto is nu een stuk verder af:

Image

Image

Image

Image
En is het gelukt de 14e mei? Hoe heeft ie gereden? of issie nog niet af?
Image Image

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

Wauw wel een hele gave AX :D
Weer op zoek naar Citroën

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wel gaaf speelgoed hoor!
ik vind die wielkasten wel wat hebben..

maar vind je niet dat de benzinetank zo op een erg onhandige plek zit voor de gewichtsverdeling en het zwaartepunt?
ik snap het idee van de montage in de lengte richting (geen geklots in de bochten) maar met aanremmen op een halve tank krijg je denk toch wel een klein zetje in de rug wat je met nat wegdek echt niet kan gebruiken :?
kon je m niet ergens onder de koets kwijt? plat iig?
Image

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

Op 14 mei hebben we gereden op zandvoort, maar er kwamen nog wat kinderziektes naar voren.

Het blok dumpten 1 liter olie per ronde uit zijn ventilatiegat. (buisje op kleppendeksel) Na wat onderzoek en afpluggen van ventilatieslangen lijkt het direct uit de ruimte te komen van de nokkenas. Hierna de kleppendeksel gedemonteerd, en bleek dat tussen de olie-carter-ventilatiegat in de kop en de kleppendeksel geen O-ring zat.

Hierna hebben we nog 1 sessie uitgereden met een paar tijdelijk O-ringen er tussen. Na zandvoort direct bij de dealer langs gereden en deze had voor E1,75 een nieuw O-ringetje.

Tijdens deze zandvoort sessie hebben we een datalog gemaakt van de KDFI. Hier uit kwam naar voren dat rond de 6000 toeren een dip in het vermogen zat. We hadden ook het gevoel dat de ax sneller zou moeten zijn.

Op zaterdag 5 juni zijn we met de AX naar de vermogensbank geweest.
Na de eerste run bleek er een behoorlijke dip in vermogen te zitten bij 3500 en 6000 toeren. Na een behoorlijke tijd zoeken en wijzigen van de ontstekings instellingen hebben we een 2de run gedaan.

Het resultaat is is hieronder te zien:


Image


Nog steeds is het niet perfect maar ieder geval een stuk beter. (prestaties zijn ieder geval beter dan standaard)

We gaan het op 11 juni weer opnieuw proberen op zandvoort!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Hoeveel pk komt er nu uit? dynosheet is niet echt leesbaar ;)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

lijkt mij 145 pk bij 7000 toeren??
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Als ik het goed lees staat er 125? (zie de oplopende schaal vanaf 110 wat ongeveer leesbaar is)

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

Drake wrote:Als ik het goed lees staat er 125? (zie de oplopende schaal vanaf 110 wat ongeveer leesbaar is)
Image

deze is duidelijker!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wtf, vage koppelkromme.. dat lijkt me niet helemaal kloppen!
je ziet ook best dipjes in je vermogenslijn, dat moet een 16 klepper toch wel strakker kunnen met een beetje afstelling?
of is er ergens iets serieus stuk?
Image

zappa66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: FriSep11, 2009 7:08:08 PM
Location: midden-beemster

Post by zappa66 »

q01z wrote:wtf, vage koppelkromme.. dat lijkt me niet helemaal kloppen!
je ziet ook best dipjes in je vermogenslijn, dat moet een 16 klepper toch wel strakker kunnen met een beetje afstelling?
of is er ergens iets serieus stuk?
Ik heb nog geen idee wat dit veroorzaakt :(
De laatste run is met de luchtfilter eraf, maar nog steeds 2 behoorlijke dips in de koppel curve.

Iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn:!:

Post Reply