

Erg nice zo'n GT en GTi naast elkaar

Wil ik ook nog wel eens als ik wat meer ruimte heb

Moderator: webmasters
Je hebt bij de dubbele Webers toch een keuze uit inlaatkelken (die nu binnen de filters vallen) als ik mij niet vergis?q01z wrote:JK,
<snip>
waarbij de keuze van mijn luchtfilters wel een discussie was, was bij de GTI.. waar ik een compromis heb moeten maken tussen het rijden met een te plat luchtfilter.. of zonder filter omdat een fatsoenlijk filter/airbox niet past..
Ken jij trouwens een goed adres om dubbele Webers te laten afstellen (op het gehoor)?denny wrote:het principe is niet anders hoor. Lang en kort inlaat traject geldt zeker bij webers meer dan bij een injectiegestuurd systeem omdat je geen naregeling vanuit een computer hebt.
Afhankelijk van je gewenste toerental en aan de hand van je afstelling kies je kelken voor een hoog topvermogen, veel koppel of om een geleidelijk vermogen te krijgen. Helaas is bij een AX de ruimte dermate beperkt dat kelken niet echt een optie zijn tenzij je zonder filter wilt rijden.
1600cc Ford Kent 'Crossflow' motor.denny wrote:mijn mening bij een zeldzame mexico. afstellen op de bank. Op het gehoor is leuk maar goed afstellen doe je niet bij stationair loop. Ook omdat je alleen op je stationairsproeier draait dan.
dus afstellen onder deellast. Pinto motor?
Wat een schoonmaakbeurtje al niet doetMastenhose wrote:Knap koppie hoor Marc!