Arn? vd Wiel aka Master-Arnie (AX GT+BMW 325i)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Citro?nAXDriver wrote:Goed bezig Arn? :!: Die oude GT blijft een mooie bakkie hoor :!:
Ik zou zeggen: doe ene poging om erbij te zijn de 19de van december MET de GT :lol:
En waag het niet om nu alsnog met een paar maanden van AX af te stappen :twisted: haha


Idd, 19 december zou hij goed moeten zijn! Jammer dat ik net die scorpion aan jou verkocht heb man! Nu is het originele dempertje lek en kan i kwel een dikke pijp gebruiken, maar ja.....
Freude am Fahren.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

master-arnie wrote: Jammer dat ik net die scorpion aan jou verkocht heb man! Nu is het originele dempertje lek en kan i kwel een dikke pijp gebruiken, maar ja.....


van ruilen komt huilen :P
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Incl. verse APK:
Image
Image
Image
Zoals je ziet is er even een voorlopige oplossing voor de roestplekken. We hadden offerte laten doen om het te repareren, maar de kosten vielen vies tegen..... Ik zou 1200 euries moeten neerleggen om hem te lassen en te spuiten :roll: Er word dus nog over naged8.
Image

Ik vindt voor de rest dat hij er erg goed uitziet voor zijn leeftijd.... Zo rijdt hij trouwens ook.
Freude am Fahren.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Blijft leuke GT hoor Arn?... maaruh... gewoon laten fixen joh, die roest :!:
Ik zeg maar zo: geld moet rollen( :roll: ).... anders hadden ze t wel 4kant gemaakt haha
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Nu ik zo nog is zit te kijken....... Ik heb gewoon een bi-ton AX :P :wink:
Freude am Fahren.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

1200? om haar (zal wel geen "hem" zijn h? :P ) te laten lassen en spuiten. Bedoel je dan volledig opspuiten? Zo ja, vertel me dan maar eens snal wie/wat/waar :wink: want dat is helemaal geen geld voor zo'n klus.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ax_Dude wrote:1200? om haar (zal wel geen "hem" zijn h? :P ) te laten lassen en spuiten. Bedoel je dan volledig opspuiten? Zo ja, vertel me dan maar eens snal wie/wat/waar :wink: want dat is helemaal geen geld voor zo'n klus.


Nee hij word niet helemaal overgespoten. Dat was alleen om het dak en de motorkap te spuiten. En idd, 1200 euro valt best mee, want er moet wel heel veel gebeuren vor dat lassen.
Freude am Fahren.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Haha, geniet iedere dag weer van mijn geweldige 17 jaar oude autootje. Ding blaast de klinkers uit de straat :oops: :twisted:

Ik heb er in een paar dagen alweer dik 500km meegereden. Ik ben rustig begonnen omdat hij 7 jaar heeft stil gestaan en ben hem nu een beetje op zijn donder aan het geven :lol: En hij gaat steeds harder lopen......

Heerlijk zo'n 2-traps carberateurtje. Het geeft zo'n kickdown gevoel wat je bij een automatische-versnellingsbak ook krijgt. Als je het gas helemaal onderin schopt opent er een extra klep in de carburateur waardoor je meer power krijgt (wel verraderlijk). Tenminste zoiets heb ik van mijn pa begrepen......

Zit er op iedere AX met carburateur een 2-trappertje op of was dat alleen bij de GT varianten? Kan iemand mij daar meer over vertellen (Sander)?

Het word wel hoog tijd dat hij een paar cm gaat zakken. De wegliging van een standaard AX vindt ik echt bagger. Mijn GTI was verlaagd en dat reed perfect. Zo strak en lkkr door de bocht gaat deze niet, begint heel snel uit te breken. Zal ook wel door de goedkope kl*te banden komen die eronder zitten :roll:

Iemand tips voor verlagingsveren? Heeft iemand pas nog veertjes gekocht ofzo? En waar?
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zitten inderdaad 2 kleppen in die carb eerst gaat de ene open en als die net over de helft is dan gaat de 2e mee en spuit ie een straal benzine je motor in. (of zoals bij mij net niet in mn oog). Dit wordt gedaan zodat de motor makkelijker te regellen is met je voet. Pas als je gaat blazen wordt ie vreselijk fel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:Zitten inderdaad 2 kleppen in die carb eerst gaat de ene open en als die net over de helft is dan gaat de 2e mee en spuit ie een straal benzine je motor in. (of zoals bij mij net niet in mn oog). Dit wordt gedaan zodat de motor makkelijker te regellen is met je voet. Pas als je gaat blazen wordt ie vreselijk fel.


Precies, maar zitten die alleen op die eerste GTtjes?
Freude am Fahren.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Op alle GT-carb motoren zit in principe dezelfde twee traps carburateur. Daar haalt zo'n ding voornamelijk het hogere vermogen vandaag t.o.v. bijvoorbeeld een 14 trs uit die tijd.

Die gewone carb op een 14 is overigens in ax, bx, 309, 205 enz, met een TU motor in principe hetzelfde.

P. :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

PeterM wrote:Op alle GT-carb motoren zit in principe dezelfde twee traps carburateur. Daar haalt zo'n ding voornamelijk het hogere vermogen vandaag t.o.v. bijvoorbeeld een 14 trs uit die tijd.

Die gewone carb op een 14 is overigens in AX, bx, 309, 205 enz, met een TU motor in principe hetzelfde.

P. :)


Dus q01z zou gewoon een 2-traps op zijn 1000cc moeten zetten :P :twisted:
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

HAHAHA alsof zo'n 1.0etje die sloot benzine weg kan krijgen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

Nog iemand die het heerlijke gevoel van een ax GT carburateur kent :-). Hier in Belgi? zijn deze veel langer gebouwd en hier zie je dus af en toe nog wel een carb rondrijden. Op de sloop zijn daar dan ook nog makkelijk stukken voor te vinden.

Greetz

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:HAHAHA alsof zo'n 1.0etje die sloot benzine weg kan krijgen.


je zal je verbazen wat voro sloten benzine dat ding wegkrijgt..

of het allemaal verbrand is punt 2..
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

hoe drijf je die pomp dan aan ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:hoe drijf je die pomp dan aan ;)


Door te trappen :wink:

Nog iemand die het heerlijke gevoel van een AX GT carburateur kent . Hier in Belgi? zijn deze veel langer gebouwd en hier zie je dus af en toe nog wel een carb rondrijden. Op de sloop zijn daar dan ook nog makkelijk stukken voor te vinden.


In principe is alles te krijgen, maar ja ik haal altijd alles nieuw bij de dealer :wink: Ist gelijk goed! Behalve lampjes en elektrische spulletjes.
Freude am Fahren.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Damn, heb vandaag de hele auto van binnen schoongemaakt, maar dat interieur is nog puntgaaf! Zit werkelijk geen vlekje op de bekleding echt super mooi om te zien :D

Enige wat ik heb ontdekt is dat het dashboard is gescheurd in het midden :? Iemand enig idee hoe dat ooit gebeurd kan zijn? Het gedeelte wat tegen de ruit aan zit zit een scheurtje in. Dus niet echt een plek waar je je kop tegen stoot ofzo :P

En hoe zit het met een openluchtfiltertje op zo'n carb? Dat word weer afstellen zkr als ik er een pipercrosser op wil zetten?
Image
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

master-arnie wrote:Enige wat ik heb ontdekt is dat het dashboard is gescheurd in het midden :?
En hoe zit het met een openluchtfiltertje op zo'n carb? Dat word weer afstellen zkr als ik er een pipercrosser op wil zetten?
Image


dat scheurtje duidt er eigenlijk op dat er mee geragt is.. doordat de ax niet zo torsistijf is wil het geheel nog wel eens wringen en daarmee het dashboard slopen.. had Kmvrtr ook geloof ik..

dat afstellen.. tsja eigenlijk wel, kan wel zonder maar dan haal je niet het optimale.. ey je rijd carb of niet he! eigenlijk heb je ook een zomer/winterafstelling en alles ertussen ;)
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:
master-arnie wrote:Enige wat ik heb ontdekt is dat het dashboard is gescheurd in het midden :?
En hoe zit het met een openluchtfiltertje op zo'n carb? Dat word weer afstellen zkr als ik er een pipercrosser op wil zetten?
Image


dat scheurtje duidt er eigenlijk op dat er mee geragt is.. doordat de AX niet zo torsistijf is wil het geheel nog wel eens wringen en daarmee het dashboard slopen.. had Kmvrtr ook geloof ik..

dat afstellen.. tsja eigenlijk wel, kan wel zonder maar dan haal je niet het optimale.. ey je rijd carb of niet he! eigenlijk heb je ook een zomer/winterafstelling en alles ertussen ;)


Toen de GT vroeger van mijn ma was is er uiteraard wel is hard meegereden. Maar niet door mijn ma hoor, die vond hem zelfs veel te fel en soms zelfs eng.

Ik ging vroeger wel zo nu en dan met mijn pa de Ax uitlaten. Dan gingen we ff paar rondjes door de polder blaffen (alleen als hij warm was). Maar er is echt met mate meegeragt dat weet ik heel zkr. Ik snap nu trouwens wrom mijn pa soms zo'n testritje ging maken :P 8)

Tja, carb of niet wilde het ff zkr weten. Deze carb. is in ieder geval 10x makkelijker af te stellen als die dubbele fabrieken die op me Sport zaten! Wat een getobt was dat zeg! Hier draai je een beetje aan een schroefje en voila!
Freude am Fahren.

Post Reply