Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

kijken mag, toch? anders kom ik niet meer bij je op bezoek :lol:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Gisteren weer even met de AX bezig geweest. Allereerst de draagarmbrug er onder vandaan gehaald. Hij hing asociaal laag. Op Zolder raakte de zijkanten zelfs het wegdek in bepaalde bochten. Daarnaast moest ik ook rustiger over drempels omdat hij anders het wegdek raakte. Ik heb nu wel de bouten ondersom door de draagarmen gestoken waardoor de draagarmbrug nu gemakkelijker weer te plaatsen is. Nu hoeven de bouten er niet meer uit :)

Vervolgens de remmen maar even los gehaald. Volgens Hester remde hij minder sinds ik het circuit onveilig had gemaakt :oops: Blokken zagen er nog prima uit, maar heb ze voor de zekerheid maar even wat opgeschuurd. Ook de schijven zagen er nog goed uit. Binnenkort maar eens gaan shoppen voor een setje geventileerde schijven zodat het nog wat beter gaat remmen. Veiligheid voorop, vooral nu de kleine af en toe meegaat.

Binnenkort maar eens beginnen met het (proberen) verlagen van de achteras. Dan kunnen gelijk de gele Koni's er onder. Voorpoten mogen ook nog een keer uit elkaar om de dempers voor wat stugger te zetten.

Deze week ook maar een afspraak maken om de voorruit te laten vervangen. Alleen raak ik dan wel m'n mooie stickers van Zolder kwijt :x
Image Image Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Bossie wrote:Gisteren weer even met de AX bezig geweest. Allereerst de draagarmbrug er onder vandaan gehaald. Hij hing asociaal laag. Op Zolder raakte de zijkanten zelfs het wegdek in bepaalde bochten. Daarnaast moest ik ook rustiger over drempels omdat hij anders het wegdek raakte. Ik heb nu wel de bouten ondersom door de draagarmen gestoken waardoor de draagarmbrug nu gemakkelijker weer te plaatsen is. Nu hoeven de bouten er niet meer uit :)

Vervolgens de remmen maar even los gehaald. Volgens Hester remde hij minder sinds ik het circuit onveilig had gemaakt :oops: Blokken zagen er nog prima uit, maar heb ze voor de zekerheid maar even wat opgeschuurd. Ook de schijven zagen er nog goed uit. Binnenkort maar eens gaan shoppen voor een setje geventileerde schijven zodat het nog wat beter gaat remmen. Veiligheid voorop, vooral nu de kleine af en toe meegaat.

Binnenkort maar eens beginnen met het (proberen) verlagen van de achteras. Dan kunnen gelijk de gele Koni's er onder. Voorpoten mogen ook nog een keer uit elkaar om de dempers voor wat stugger te zetten.

Deze week ook maar een afspraak maken om de voorruit te laten vervangen. Alleen raak ik dan wel m'n mooie stickers van Zolder kwijt :x


Om de paar dagen van de binnenkant uit inspuiten met WD 40 scheelt al een heel hoop. Ik heb dat toen ik de Saxo verlaagde ook een paar weken lang gedaan en ze ginngen soepel los.

Succes

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Dan zat ie gewoon niet vast.
Als ie echt vastzit dan los je dat niet op met WD40 imho.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

saxo100 wrote:
Bossie wrote:Gisteren weer even met de AX bezig geweest. Allereerst de draagarmbrug er onder vandaan gehaald. Hij hing asociaal laag. Op Zolder raakte de zijkanten zelfs het wegdek in bepaalde bochten. Daarnaast moest ik ook rustiger over drempels omdat hij anders het wegdek raakte. Ik heb nu wel de bouten ondersom door de draagarmen gestoken waardoor de draagarmbrug nu gemakkelijker weer te plaatsen is. Nu hoeven de bouten er niet meer uit :)

Vervolgens de remmen maar even los gehaald. Volgens Hester remde hij minder sinds ik het circuit onveilig had gemaakt :oops: Blokken zagen er nog prima uit, maar heb ze voor de zekerheid maar even wat opgeschuurd. Ook de schijven zagen er nog goed uit. Binnenkort maar eens gaan shoppen voor een setje geventileerde schijven zodat het nog wat beter gaat remmen. Veiligheid voorop, vooral nu de kleine af en toe meegaat.

Binnenkort maar eens beginnen met het (proberen) verlagen van de achteras. Dan kunnen gelijk de gele Koni's er onder. Voorpoten mogen ook nog een keer uit elkaar om de dempers voor wat stugger te zetten.

Deze week ook maar een afspraak maken om de voorruit te laten vervangen. Alleen raak ik dan wel m'n mooie stickers van Zolder kwijt :x


Om de paar dagen van de binnenkant uit inspuiten met WD 40 scheelt al een heel hoop. Ik heb dat toen ik de Saxo verlaagde ook een paar weken lang gedaan en ze ginngen soepel los.

Succes


Haha, volgensmij staat jouw hele auto het hele jaar in het vet en poetsmiddel ;-) Wat een strakke Saxo zeg...
Freude am Fahren.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

arnie wrote:
saxo100 wrote:
Bossie wrote:Gisteren weer even met de AX bezig geweest. Allereerst de draagarmbrug er onder vandaan gehaald. Hij hing asociaal laag. Op Zolder raakte de zijkanten zelfs het wegdek in bepaalde bochten. Daarnaast moest ik ook rustiger over drempels omdat hij anders het wegdek raakte. Ik heb nu wel de bouten ondersom door de draagarmen gestoken waardoor de draagarmbrug nu gemakkelijker weer te plaatsen is. Nu hoeven de bouten er niet meer uit :)

Vervolgens de remmen maar even los gehaald. Volgens Hester remde hij minder sinds ik het circuit onveilig had gemaakt :oops: Blokken zagen er nog prima uit, maar heb ze voor de zekerheid maar even wat opgeschuurd. Ook de schijven zagen er nog goed uit. Binnenkort maar eens gaan shoppen voor een setje geventileerde schijven zodat het nog wat beter gaat remmen. Veiligheid voorop, vooral nu de kleine af en toe meegaat.

Binnenkort maar eens beginnen met het (proberen) verlagen van de achteras. Dan kunnen gelijk de gele Koni's er onder. Voorpoten mogen ook nog een keer uit elkaar om de dempers voor wat stugger te zetten.

Deze week ook maar een afspraak maken om de voorruit te laten vervangen. Alleen raak ik dan wel m'n mooie stickers van Zolder kwijt :x


Om de paar dagen van de binnenkant uit inspuiten met WD 40 scheelt al een heel hoop. Ik heb dat toen ik de Saxo verlaagde ook een paar weken lang gedaan en ze ginngen soepel los.

Succes


Haha, volgensmij staat jouw hele auto het hele jaar in het vet en poetsmiddel ;-) Wat een strakke Saxo zeg...


Al die kilometers zijn volgens mij binnen in de garage gereden :lol: Die ziet er echt super strak uit.
Image Image Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

[quote="Bossie
Al die kilometers zijn volgens mij binnen in de garage gereden :lol: Die ziet er echt super strak uit.[/quote]


en toch staat ie altijd buiten

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik hoor zojuist op de radio dat je in de gezinsauto van het jaar rijdt Jan (C4-Picasso) :D gefeliciteerd :P

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Verlagen

Post by MrBBQ »

He Bossie,

Succes met verlagen.
De gti achteras die ik heb liggen kreeg ik ook verlaagd.
1 torsieas zat zo vast, zelf met een grote mokker kregen we hem niet los zijn toen met 3 man bezig geweest. het enige wat we konden doen is de torsie as verwarmen!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Hmmm, m'n wie-is-wie helemaal afgedaalt naar pagina 3. Dat kan natuurlijk niet.

Eerst maar even een mooie foto van m'n Picasso

Image

Vanochtend zag m'n AX er erg mooi uit, mooi bevroren

Image

Image

Image

Vandaag 'druk' bezig geweest. We hebben een poging gewaagd om de achteras te verlagen. Helaas niet gelukt. De torsie assen zitten erg vast en het is lastig om goede rake klappen uit te delen op de goede plek zolang de as onder de auto zit. Maandag ga ik een poging wagen om de as onder de auto vandaan te halen en kijken of de torsieassen dan wel mee willen werken (eventueel nadat ze gemarteld worden met een gasbrander :twisted: )

Zodra de as verlaagd is, kunnen ook de andere dempers gemonteerd worden samen met de staalgevlochtend remslangen.

Wel een puntje van zorg, 1 remleiding van voor naar achter is niet al te best meer. Binnenkort maar even een nieuwe bestellen en monteren. Ook binnenkort andere voordempers monteren. Zodra die er onder zitten, heb ik nog een setje gele Koni's voor de voorkant over. T.z.t. meer....
Image Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

heb je die stickers er nog steeds op :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

TTF wrote:heb je die stickers er nog steeds op :lol:


Nee, ik heb ze er vanmiddag afgehaald. Ik zag dat ze door wat ruitkrab werkzaamheden afgelopen week toch wat beschadigd waren.

Dat klusje lukte tenminste vandaag wel ;)
Image Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Bossie wrote:Wel een puntje van zorg, 1 remleiding van voor naar achter is niet al te best meer. Binnenkort maar even een nieuwe bestellen en monteren.


Dan zou ik ze dit keer even helemaal in de lak zetten voor je ze monteert. Die leidingen heb ik namelijk ook vervangen, net nadat het onderstel gemonteerd was...

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Succes

Post by MrBBQ »

He Jan,

Veel succes morgen met het proberen teverlagen, morgen wordt het volgens mij wel iets warmer als afgelopen week.
Kan je in een garage staan ??!
De C4 zit er mooie uit .!

GR Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

kevin.broke wrote:
Bossie wrote:Wel een puntje van zorg, 1 remleiding van voor naar achter is niet al te best meer. Binnenkort maar even een nieuwe bestellen en monteren.


Dan zou ik ze dit keer even helemaal in de lak zetten voor je ze monteert. Die leidingen heb ik namelijk ook vervangen, net nadat het onderstel gemonteerd was...


Ik ga gewoon nieuwe leidingen gebruiken ;)

Het is trouwens niet de koperen leiding die slecht is, maar de andere.
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Succes

Post by Bossie »

mr dean wrote:He Jan,

Veel succes morgen met het proberen teverlagen, morgen wordt het volgens mij wel iets warmer als afgelopen week.
Kan je in een garage staan ??!
De C4 zit er mooie uit .!

GR Mr Dean 8)


Ik heb een garage, maar die staat een beetje vol :oops: Kan eventueel met de achterkant binnen staan, alleen kan de deur dan niet meer dicht en dat is ook best lastig. Dus als ik morgen zin heb dan haal ik hem onder vandaan. En anders waag ik volgende week weer een poging.
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

:lol: :lol: :lol: :lol: EINDELIJK GELUKT :lol: :lol: :lol: :lol:

De linkerkant ging nog wel, maar wat zat de torsieas aan de rechterkant vast, dat was niet leuk meer. Maar goed, goed heet gestookt en uiteindelijk de torsieas zelf gekoeld met water. Uiteindelijk met een goede zware hamer met steel van een meter toch de rechterkant los gekregen. Helaas waren de centerpoints die we gezet hadden niet meer terug te vinden. Gelukkig bracht een vlakke vloer en een rolmaat uitkomst. Achter gelijk de gele Koni's gemonteerd. AX-je staat nu rondom op geel 8) . Binnenkort de andere voordempers monteren en dan moet het onderstel toch wel goed zijn. Nu eerst even douchen, da's hard nodig ;)
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Bossie wrote:zware hamer met steel van een meter


mo·ker (de ~ (m.), ~s)
1 korte, zware vierkante hamer => vuist, vuisthamer
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

DuFF wrote:
Bossie wrote:zware hamer met steel van een meter


mo·ker (de ~ (m.), ~s)
1 korte, zware vierkante hamer => vuist, vuisthamer


He Duff,

Een moker ziet er zo uit:
Image

Maar wij hebben een voorhamer gebruikt, die ziet er zo uit:
Image

:lol: :lol: :lol:
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

shit, ben ik weer niet grappig, wat doe ik toch fout :(


maar weer terug ontopic, gaaf dat alles gelukt is,

ik kan me herinneren dat jij een digicam had? waar blijven de foto's !!! 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply