Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Bedankt henk ;)

@ marc: Nee, nog niet eigenlijk. Ik heb een weekje verlof en werk overdag. Tegen dat hij thuiskomt stop ik meestal zo ongeveer.
Een vriend van een Belgisch forum heeft vanmiddag wat geholpen.

Ik zie er al naar uit om uit te zoeken hoe ik die kabelboom moet aansluiten :roll:
Staat hier nergens een foto met een beschrijving per fiche? :)

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

mooie stek heb je daar!
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Succes Fenwick!! De faciliteiten lijken prima in orde, dus dit komt vast goed.

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

q01z wrote:succes Fenwick! (en stuart helpt vast ook of niej? :D)
als ik zaterdag een plaatse vind zal ik wel helpen met fenwick.
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

bedankt allemaal!

beefy: zaterdag werk ik niet. Forummeeting ;)
Zondag trouwens ook :D

vanmorgen wat gepoetst:
Image
Image

Nu bezig met de voorkant te verwijderen om het front terug te rechten ;)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo, dat is tenminste ECHT schoon!
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:zo, dat is tenminste ECHT schoon!
Ja, tvalt wel mee! Kheb spijt dat ik niet hetzelfde gedaan heb bij de GTi, want het is eigenlijk ook nodig.

Ik heb hier trouwens nog een 0-120 filmpje dat ik gemaakt had vlak voor ik hem binnenreed voor de swap:
http://www.youtube.com/watch?v=QtFHrYEFDX8

Ik vind het niet mis voor een 1.1 8)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Blokje zit er inmiddels in, front staat terug mooi recht. Ben nu wat aan het klooien met de bedrading :roll:

Image

Het rechttrekken heb ik zo gedaan:
Image

Het front zelf is al vervangen geweest in een van zijn eerste levensjaren want de laspunten zijn niet origineel en hebben we moeten herlassen.

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

je bent goed bezig :)

wat betrefd die kabelboom;

eerst bekijken wat je echt nodig hebt om een motor te laten draaien;
-ontsteking --> zelfde als op de carburateur qua stekkers/aansluiging
-benzine --> via dubbelrelais onder ECU, die heeft + nodig vanaf contact en dus benzinepomp, wat een geel draadje is naar de benzinepomp (contactgeschakelt)
-lucht --> dat hangt dus overal :)

verder wil je ECU nog het volgende;
-lambda signaal
-temperatuur via de (groene?) temperatuursensor
-gaskleppositie, voor de inspuiting

als je de motorkabelboom vd injectie erbij hebt, dan ben je al een heel eind.. :)
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:je bent goed bezig :)

wat betrefd die kabelboom;

eerst bekijken wat je echt nodig hebt om een motor te laten draaien;
-ontsteking --> zelfde als op de carburateur qua stekkers/aansluiging
-benzine --> via dubbelrelais onder ECU, die heeft + nodig vanaf contact en dus benzinepomp, wat een geel draadje is naar de benzinepomp (contactgeschakelt)
-lucht --> dat hangt dus overal :)

verder wil je ECU nog het volgende;
-lambda signaal
-temperatuur via de (groene?) temperatuursensor
-gaskleppositie, voor de inspuiting

als je de motorkabelboom vd injectie erbij hebt, dan ben je al een heel eind.. :)
Bedankt voor de handige tips ;)
Die lambda en 'groene' tempsensor heb ik wel helaas nog niet :(
Zal hij draaien zonder, of kan ik voorlopig een pot-meter oid gebruiken?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote:
q01z wrote:je bent goed bezig :)

wat betrefd die kabelboom;

eerst bekijken wat je echt nodig hebt om een motor te laten draaien;
-ontsteking --> zelfde als op de carburateur qua stekkers/aansluiging
-benzine --> via dubbelrelais onder ECU, die heeft + nodig vanaf contact en dus benzinepomp, wat een geel draadje is naar de benzinepomp (contactgeschakelt)
-lucht --> dat hangt dus overal :)

verder wil je ECU nog het volgende;
-lambda signaal
-temperatuur via de (groene?) temperatuursensor
-gaskleppositie, voor de inspuiting

als je de motorkabelboom vd injectie erbij hebt, dan ben je al een heel eind.. :)
Bedankt voor de handige tips ;)
Die lambda en 'groene' tempsensor heb ik wel helaas nog niet :(
Zal hij draaien zonder, of kan ik voorlopig een pot-meter oid gebruiken?
Maaruhm, ik had die tempsensoren toch in het blok laten zitten?


Edit.. oohneee ik bedenk ik had het thermohuis eraf!!!

UHm, ik heb al die sensoren liggen.. groene temp, temp voor meter en lambda sonde....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hij loopt wel zonder, maar dat kan je beter niet doen :P
dan gaat hij in noodloop en dan wordt het verbruik een 1:8 als je geluk hebt :D
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:hij loopt wel zonder, maar dat kan je beter niet doen :P
dan gaat hij in noodloop en dan wordt het verbruik een 1:8 als je geluk hebt :D
Nog altijd beter dan de 1 op 6 van mn laatste 1.1 bak :lol:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:
citrofenwick wrote:
q01z wrote:je bent goed bezig :)

wat betrefd die kabelboom;

eerst bekijken wat je echt nodig hebt om een motor te laten draaien;
-ontsteking --> zelfde als op de carburateur qua stekkers/aansluiging
-benzine --> via dubbelrelais onder ECU, die heeft + nodig vanaf contact en dus benzinepomp, wat een geel draadje is naar de benzinepomp (contactgeschakelt)
-lucht --> dat hangt dus overal :)

verder wil je ECU nog het volgende;
-lambda signaal
-temperatuur via de (groene?) temperatuursensor
-gaskleppositie, voor de inspuiting

als je de motorkabelboom vd injectie erbij hebt, dan ben je al een heel eind.. :)
Bedankt voor de handige tips ;)
Die lambda en 'groene' tempsensor heb ik wel helaas nog niet :(
Zal hij draaien zonder, of kan ik voorlopig een pot-meter oid gebruiken?
Maaruhm, ik had die tempsensoren toch in het blok laten zitten?


Edit.. oohneee ik bedenk ik had het thermohuis eraf!!!

UHm, ik heb al die sensoren liggen.. groene temp, temp voor meter en lambda sonde....
Inderdaad :)
De lambdasonde is al onderweg en zou een dezer dagen moeten arriveren. De sensor int thermostaathuis zal ik nog ff moeten zoeken/kopen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gratisch af te halen in Wemeldinge ;) (denk ik, volgens mij zag ik er vanmiddag 3...)
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:gratisch af te halen in Wemeldinge ;) (denk ik, volgens mij zag ik er vanmiddag 3...)
Dankje! Maar Staden Wemeldinge Staden lijkt me wat ver voor enkel een sensor. Ik zal even prijs vragen vanmiddag bij men garagist, en als het te duur is regelen we wel wat :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

woohoow, ontsteking werkt alvast! :D
whaaw, alles loopt nog steeds op wieltjes 8)

Ik heb dus de 1.1 carb kabelboom volledig kunnen hergebruiken:
- onstekingsfiches en verbinding tussen de bobine en ontstekingsmodule
- oliedruk
- kvstemp-alarmlampje voor dashboard
- stuurdraad startmotor
- versnellingsbak

zoiets:
http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... _A0271.jpg
De draadjes zijn inmiddels weggewerkt hoor, op deze foto wist ik het nog niet zo goed :D

Weet iemand hoe het 'normaal' is bij een type 1 met injectie? Zit alles in 1 kabelboom, of lopen er ook 2 kabelbomen rond? Anyway, de volgende meeting wil ik onder iemands kap kijken om te vergelijken :)

(ben nog niet bij de garagist geraakt)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Injectie heeft 3 kabelbomen in type 1!!!

1tje voor verlichting enzo
1tje voor (d8 ik ) dynamo onsteking
en 1tje voor ECU injectie en sensoren
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:Injectie heeft 3 kabelbomen in type 1!!!

1tje voor verlichting enzo
1tje voor (d8 ik ) dynamo onsteking
en 1tje voor ECU injectie en sensoren
Ok dan klopt alles 8)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Alvast een kleine feli dat het zo goed gaat :D
De eerste keer dat ik met een motorwisseling te maken had hadden we ook een gelijke AX met geopende motorkap ernaast staan om de kleur van de stekkertjes te kunnen vergelijken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply