AX die erbij gekomen is is niet van mezelf, maar is een 10E project waar al een 1.4 motor in hing die niet wilde lopen (electronica brak aangesloten). Gaan we wat aan doen en misschien zo nu en dan weer eens een circuit mee onveilig maken.
Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)
Moderator: webmasters
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
Het gaat puur om dat deze nu bij de high-mileage jongens hoort 
AX die erbij gekomen is is niet van mezelf, maar is een 10E project waar al een 1.4 motor in hing die niet wilde lopen (electronica brak aangesloten). Gaan we wat aan doen en misschien zo nu en dan weer eens een circuit mee onveilig maken.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
update: de 10E is alweer weg.
Wel heb ik een AX GT in de familie (de XK-06-XH maar dat was al bekend). Gisteren en zaterdag eens zo'n 600 km mee gereden (onderdelen halen voor de 1.5d die momenteel wat nieuwe onderstelstukken krijgt en ff stappen). Autootje gaat echt als de brandweer, dat ze hard lopen weet ik maar om vanaf 130 t/m 205 km/h op de klok een voluit accelererende BMW X5 3.0d op te duwen had ik niet echt verwacht (aan de bestuurder: houd in het vervolg je roet bij je)
Meteen maar even een fotootje geknipt van de wijzer op 200 km/h voor ik weer bijdehand commentaar krijg en vervolgens behoorde een Mazda MX3 V6 in een stoplichtsprintje ook meteen tot de verliezers (dat kostte wel flink wat moeite trouwens - gelukkig had ik echt helemaal niks bij me, zelfs geen achterbank en een bijna lege tank
was nog een zeldzaam jonge MX3 ook, afgeleverd 02-'99) en met die twee voorvallen is alweer duidelijk dat zo'n autootje helemaal niet goed is voor m'n rijbewijs.
Morgen is de diesel weer klaar en dan houd ik het daar voorlopig bij
Heb daarnaast nog een net uitziende vroege zwarte 3-deurs AX 14 RD gekregen (ja precies!) met een kapotte motor, weet nog niet wat ik daarmee ga doen
Is nu geschorst iig.
Wel heb ik een AX GT in de familie (de XK-06-XH maar dat was al bekend). Gisteren en zaterdag eens zo'n 600 km mee gereden (onderdelen halen voor de 1.5d die momenteel wat nieuwe onderstelstukken krijgt en ff stappen). Autootje gaat echt als de brandweer, dat ze hard lopen weet ik maar om vanaf 130 t/m 205 km/h op de klok een voluit accelererende BMW X5 3.0d op te duwen had ik niet echt verwacht (aan de bestuurder: houd in het vervolg je roet bij je)
Morgen is de diesel weer klaar en dan houd ik het daar voorlopig bij
Heb daarnaast nog een net uitziende vroege zwarte 3-deurs AX 14 RD gekregen (ja precies!) met een kapotte motor, weet nog niet wat ik daarmee ga doen
wat dacht je van eerst is foto's plaatsenkevin.broke wrote:Heb daarnaast nog een net uitziende vroege zwarte 3-deurs AX 14 RD gekregen (ja precies!) met een kapotte motor, weet nog niet wat ik daarmee ga doenIs nu geschorst iig.
en die foto zien we dan ook graag hier verschijnenkevin.broke wrote:Meteen maar even een fotootje geknipt van de wijzer op 200 km/h voor ik weer bijdehand commentaar krijg.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
kijk kijk, ben je daar ook weer achter.
ik heb wat foto's! wat betreft de GT:

dit was dus niet helemaal plankgas, maar ik ga niet continu op de teller lopen staren ?n het stuur loslaten om m'n gsm te pakken en nog een paar foto's te maken bij dit soort snelheden... deze is dus overdag gemaakt, op de A9 van Haarlem ri. Amsterdam. Als ik me niet vergis heb ik daar ook nog licht bergop. Had dus wel een X5 voor me.
wat betreft de diesel:

met recht een gare aandrijfas te noemen. LET DUS OP voor de diesel moet ie er zo uitzien!! (zie onderstaande foto).
ik heb wat foto's! wat betreft de GT:

dit was dus niet helemaal plankgas, maar ik ga niet continu op de teller lopen staren ?n het stuur loslaten om m'n gsm te pakken en nog een paar foto's te maken bij dit soort snelheden... deze is dus overdag gemaakt, op de A9 van Haarlem ri. Amsterdam. Als ik me niet vergis heb ik daar ook nog licht bergop. Had dus wel een X5 voor me.
wat betreft de diesel:

met recht een gare aandrijfas te noemen. LET DUS OP voor de diesel moet ie er zo uitzien!! (zie onderstaande foto).
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
Kijk, da's goed nieuws (behalve dat van de 1.5D). Zusje van Goof doet het dus goedkevin.broke wrote:Nieuwsflits: 1.5D gaat weg ivm schade, AX 1.4 TRS komt ervoor in de plaats en gaat op LPG lopen.
En de GT heeft z'n eerste bonnetjes al gescoord (gelukkig niet met mij achter 't stuur) en krijgt als beloning een Devil spaghettispruitstuk
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
vraag het maar eens aan Sjoerd dan. GTE'tje loopt prima, krijgt binnenkort zelfs een snelle nokkenas en chip.
We stonden nog ff te praten, en kwamen elkaar al tegen op de A2, ik volgde dus al duwend de N230 op, en zodra we de bocht rechtsaf door waren ging het gas erop. Ik moest m'n best doen maar kon goed bijhouden en liep zelfs een beetje in, hij schoof daardoor op naar rechts en vanaf het moment dat ik volle wind kreeg kon ik niet dichterbij komen, maar hij ook geen afstand maken.
Hij gaf het zelf toe: Hij kon echt niet harder dan ie deed... en ik gaf 't ook toe, want ik had ook niks meer over en heb 'm in 2 en 3 zelfs doorgejankt tot zo'n 6800 r/min. En dat met een originele (maar katloze) GT... Spaghetti is eronderuit want dan drinkt ie ineens een stuk meer.
Maar goed, dat jullie je motortje allemaal niet op orde hebben, daar kan ik niks aan doen... Kan je allemaal een grote mond hebben maar heb van geen van jullie nog 200 km/h-foto's gezien
Weet verder van 2 GT-injecties die ook 200 op de klok of meer haalden met de originele 1.4: Die van Jeri?l en mijn oude XK-08-XH.
We stonden nog ff te praten, en kwamen elkaar al tegen op de A2, ik volgde dus al duwend de N230 op, en zodra we de bocht rechtsaf door waren ging het gas erop. Ik moest m'n best doen maar kon goed bijhouden en liep zelfs een beetje in, hij schoof daardoor op naar rechts en vanaf het moment dat ik volle wind kreeg kon ik niet dichterbij komen, maar hij ook geen afstand maken.
Hij gaf het zelf toe: Hij kon echt niet harder dan ie deed... en ik gaf 't ook toe, want ik had ook niks meer over en heb 'm in 2 en 3 zelfs doorgejankt tot zo'n 6800 r/min. En dat met een originele (maar katloze) GT... Spaghetti is eronderuit want dan drinkt ie ineens een stuk meer.
Maar goed, dat jullie je motortje allemaal niet op orde hebben, daar kan ik niks aan doen... Kan je allemaal een grote mond hebben maar heb van geen van jullie nog 200 km/h-foto's gezien
Weet verder van 2 GT-injecties die ook 200 op de klok of meer haalden met de originele 1.4: Die van Jeri?l en mijn oude XK-08-XH.
Toen nog met kat en standaard spruitstuk, ik weet niet of het open luchtfilter er toen al op zat(ik geloof van wel). Het was in Frankrijk, en Hester is mijn getuige, die zat er naastkevin.broke wrote:Weet verder van 2 GT-injecties die ook 200 op de klok of meer haalden met de originele 1.4: Die van Jeri?l en mijn oude XK-08-XH.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
Precies. Open luchtfilter had je al, want die blafte zo lekker door de straatjes van Parijs, remember?Bossie wrote:Toen nog met kat en standaard spruitstuk, ik weet niet of het open luchtfilter er toen al op zat(ik geloof van wel). Het was in Frankrijk, en Hester is mijn getuige, die zat er naastkevin.broke wrote:Weet verder van 2 GT-injecties die ook 200 op de klok of meer haalden met de originele 1.4: Die van Jeri?l en mijn oude XK-08-XH.