info inbouw 1.6 16v in AX GTI

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

racingcare
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: SatJun11, 2005 1:23:57 PM
Location: Hoorn
Contact:

info inbouw 1.6 16v in AX GTI

Post by racingcare »

Wie heeft er ervaring in het inbouwen van een 1.6 16V of iets groters in een AX .
Nu rijden we met een 1.6 8V maar willen meer vermogen +/- 180 pk
ligt en duurzaam.
Indien je wat weet laat het me weten.
Racingcare is een raceteam , we rijden met oa AX GTI ex Cup uitvoering. Tevens geven we cursussen en incentive dagen (tijdens deze dagen rijden we groepen rond op het ciruit tegen een vergoeding)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

http://www.hi-speed.dk/106-mkI-16V.htm

jammer dat het in het deens is maar zo krijg je een idee hoe je de bovenste motorsteun moet aan passen.. kabelboom tja daar kan ik je niks over vertellen, peterM mischien?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Das potverdikkeme een mooie site zeg, heb ff rondgekeken staan ook een paar AX'en op.

http://www.hi-speed.dk/Galleriet.html
**Stay Tuned**
Image
Image

axracer
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedApr13, 2005 11:05:06 AM
Location: balkbrug
Contact:

Post by axracer »

phuuuh

staaat mooi spul tussen!!
al is iets nog zo snel, mijn ax achterhaalt het wel.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

idd maar offtopic
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

wat doe je met je oude blok johan? weet er wel iemand voor..... ^^^^ :P

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Kick.. ben stiekum ook wel nieuwschierig..

ik weet dat je de bovenste bloksteun aan moet passen ( zie site )

red je het met de standaart radiateur? wat zijn anders de mogelijkheden?

en hoe zit het met de kabelboom uitgaande van een gti kabelboom?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

TTF wrote:Kick.. ben stiekum ook wel nieuwschierig..

ik weet dat je de bovenste bloksteun aan moet passen ( zie site )

red je het met de standaart radiateur? wat zijn anders de mogelijkheden?

en hoe zit het met de kabelboom uitgaande van een gti kabelboom?


gewoon en 206 interieur erin ;) is volgens mij nooit veel te groot.

maar de GTI van racingcare (die ze volgens mij dan om gaan bouwen) heeft sowieso geen interieur meer... of pakken jullie die die nog over was, die boven onder die balk lag zonder banden?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kakanox wrote:
TTF wrote:Kick.. ben stiekum ook wel nieuwschierig..

ik weet dat je de bovenste bloksteun aan moet passen ( zie site )

red je het met de standaart radiateur? wat zijn anders de mogelijkheden?

en hoe zit het met de kabelboom uitgaande van een gti kabelboom?


gewoon en 206 interieur erin ;) is volgens mij nooit veel te groot.



radiateur neem ik aan?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

TTF wrote:
kakanox wrote:
TTF wrote:Kick.. ben stiekum ook wel nieuwschierig..

ik weet dat je de bovenste bloksteun aan moet passen ( zie site )

red je het met de standaart radiateur? wat zijn anders de mogelijkheden?

en hoe zit het met de kabelboom uitgaande van een gti kabelboom?


gewoon en 206 interieur erin ;) is volgens mij nooit veel te groot.



radiateur neem ik aan?


:oops: verkeerd gelezen.

Hij heeft geen standaard radiateur, maar dezelfde als die ik nog moet gaan zien in te bouwen (heb 'm al besteld..)

Saxo met airco en/of automaat heeft een 53cm radiateur ipv 39 ofzo.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

een grootere radiateur moet wel te vinden zijn dus dat lijkt me het grootste probleek niet.. en anders de orginele voorzien van een dubbele fan dan ben je ook al een heel eind denk ik ..

maar de rest van de vragen kan iemand deze beantwoorden?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

TTF wrote:Kick.. ben stiekum ook wel nieuwschierig..

ik weet dat je de bovenste bloksteun aan moet passen ( zie site )

red je het met de standaart radiateur? wat zijn anders de mogelijkheden?

en hoe zit het met de kabelboom uitgaande van een gti kabelboom?


Radiateur zou moeten werken. Ik zou het goed aanpakken en die van een Sax gebruiken.. AX Diesel is ook groter geloof ik, heb ik er 1 van liggen maar is ook maar een iel ding (net als de standaard GT rad).
Kabelboom? Tja van een GTi weet ik het niet maar in de GT moet heel wat worden aangepast..
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

als je toch flink bezig bent TTF.. misschien beter investeren in een PMS + throttlebodies.. dan heb je echt vette pk's, heb je zeker op z'n minst een van de snelste AX'en... en je weet ook zeker dat er niks mis gaat met je brandstoftoevoer en/of bekabeling. Daarnaast kan een PMS je snelheid + toerental digitaal op je scherm toveren, en als je wil kom ik je er even mee helpen want ik vind het zelf ook erg interessant!

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Tja dat losse motormanagement is een hele investering, en dan moet je het ook nog inregelen op een rollenbank als je het goed wilt doen.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

racingcare
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: SatJun11, 2005 1:23:57 PM
Location: Hoorn
Contact:

Post by racingcare »

Het is ook de bedoeling om de motor in mijn race AX te hangen hier zit ook al een DTA computer met jenvey throttlebodies . Dus de draadboom en software is geen probleem.
Racingcare is een raceteam , we rijden met oa AX GTI ex Cup uitvoering. Tevens geven we cursussen en incentive dagen (tijdens deze dagen rijden we groepen rond op het ciruit tegen een vergoeding)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

nou dan is het zo wat plug en play voor jullie... alleen 1 bloksteun beetje aanpassen en klaar

maar ik ben wel eens benieuwd hoe het zit met voor straat gebruik?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Loopt AX16v hier nog rondt?
Die had dat twee jaar geleden al voor elkaar.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

die is verdwenen volgens mij. ik ga ff sparen, wil misschien een 16V in m'n Chicje hangen..

Ax16v
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedJul09, 2003 7:17:55 PM
Location: kropswolde

Post by Ax16v »

Ik loop niet, ik surf :lol:
Ik rij nu anderhalf jaar met de 16v(30000km)
Rijd echt tof, laatst een set Bilstein sport met Eibach
gemonteerd, Aanrader stuurt super.
Als je wat wilt dan is het 16v blok de perfecte basis
Ik heb dan de komplete voorpoten en achteras,
remmen, abs, stuurbekr. overgebouwd
gewoon technisch een saxo16v
Maar ook laswerk aan de draagarmophanging en schooren
naar het schutbord en kokerbalken.\
Ik heb zelf al eens 225 op de klok gehad maar dan komen
goede remmen ook wel van pas, want standaard ax GT remmen
zijn heel erg onderbemeten..

ps Ik kijk geregeld op de site maar typ niet zo vaak wat in.
mzzl Carst..

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Kijk, goeie info!
Bedankt, daar kunnen we wat mee. :)

Wacheffe, we hadden ook nog AX_VTS. :idea: Bestaat die nog :?:
Die had ook al lang een 16v in zijn AX. Dat ding heeft ie vervolgens doorgeschoven naar het Bezemer rallyteam. Dat is dat studententeam van de TU Delft.

Post Reply