Kachel word niet warm, en koelfan draait constant ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Kachel word niet warm, en koelfan draait constant ?
Mijn 106 1.1i van 1994 heeft weer een probleem
De kachel word niet warm, en de radiauteur word ook helemaal niet warm. Tijdens het rijden draait doe koelvin en gaat de temperatuur lampje aan, wat kan dit zijn ???
Opvallende zaken: slang bij thermostaat word warm, is niet hard.
Slang linksonder de radiateur (als je voor de auto staat he) blijft koud, radiateur zelf blijft ook koud. Koelvin draait als een idiote gek ?
Thermostaat is vervangen, kvs is ook ververst, is dit een kwestie van goed ontluchten of is de waterpomp kapot ofzo ?
De kachel word niet warm, en de radiauteur word ook helemaal niet warm. Tijdens het rijden draait doe koelvin en gaat de temperatuur lampje aan, wat kan dit zijn ???
Opvallende zaken: slang bij thermostaat word warm, is niet hard.
Slang linksonder de radiateur (als je voor de auto staat he) blijft koud, radiateur zelf blijft ook koud. Koelvin draait als een idiote gek ?
Thermostaat is vervangen, kvs is ook ververst, is dit een kwestie van goed ontluchten of is de waterpomp kapot ofzo ?
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
als je het zo vertelt is het net alsof er gewoon geen druppel kvs meer inzit en dat motortje super heet loopt...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nee hoor dit is niet net na de thermostaatvervanging gebeurt.
Eerst reed ie goed, en begon ie de slang bij de thermostaatbuis te lekken (dit heeft ie langer gehad!), er moest veel kvs in en ik hoop dat ik het ding gewoon slecht heb ontlucht.
Want als de waterpomp stuk is, kom ik nu tegen een dilemma aan:
Alleen d-riem + waterpomp + spanrollen vervangen, of ook de klepdekselpakking en koppakking derbij. Als dat laatste later stukgaat, moet alles opnieuw derop gezet worden...
Maar ik ga nu naar de auto, ik zal jullie wel informeren hoe het allemaal is verlopen.
Eerst reed ie goed, en begon ie de slang bij de thermostaatbuis te lekken (dit heeft ie langer gehad!), er moest veel kvs in en ik hoop dat ik het ding gewoon slecht heb ontlucht.
Want als de waterpomp stuk is, kom ik nu tegen een dilemma aan:
Alleen d-riem + waterpomp + spanrollen vervangen, of ook de klepdekselpakking en koppakking derbij. Als dat laatste later stukgaat, moet alles opnieuw derop gezet worden...
Maar ik ga nu naar de auto, ik zal jullie wel informeren hoe het allemaal is verlopen.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
Wat ben ik opgelucht zeg... (letterlijk )
Het was gewoon lucht in het systeem. Halve fantafles gepakt, alle ontluchtingen opengemaakt, en vooral die van de radiateur kwam me een potje lucht uit zeg
Ik denk dat er wel 3 liter ofzo inging...
Hij overhit niet meer, en de interieurlucht is superwarm!
Nu naar de Peu dealer, onderste slang bestellen + 2 nieuwe klemmen, en daarna alles met kvs verversen.
Wat ben ik blij zeg.
Het moraal van het verhaal, ALTIJD goed ontluchten, en het liefst meerdere keren!
Het was gewoon lucht in het systeem. Halve fantafles gepakt, alle ontluchtingen opengemaakt, en vooral die van de radiateur kwam me een potje lucht uit zeg
Ik denk dat er wel 3 liter ofzo inging...
Hij overhit niet meer, en de interieurlucht is superwarm!
Nu naar de Peu dealer, onderste slang bestellen + 2 nieuwe klemmen, en daarna alles met kvs verversen.
Wat ben ik blij zeg.
Het moraal van het verhaal, ALTIJD goed ontluchten, en het liefst meerdere keren!
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
De thermostaat huis was aan het lekken!
Dus die koelslang helaas voor niks gekocht, maarja toch maar derop gezet.
De thermostaat huis lekte bij de pakking bij het blok, is dit een fabrieksaf geplaatst pakking ?
Ik heb er gewoon vloeibare pakking tussen gezet, die blauwe van Wurth (d8 ik), is bestand tot 250 graden en tegen benzine en kvs... Dat zal het wel houden denk ik toch ?
Dus die koelslang helaas voor niks gekocht, maarja toch maar derop gezet.
De thermostaat huis lekte bij de pakking bij het blok, is dit een fabrieksaf geplaatst pakking ?
Ik heb er gewoon vloeibare pakking tussen gezet, die blauwe van Wurth (d8 ik), is bestand tot 250 graden en tegen benzine en kvs... Dat zal het wel houden denk ik toch ?
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
ja hoor, vloeibare pakking is daar uitermate geschikt voor
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Maar hoe is dat fabrieksaf vastgezet, ook met vloeibare pakking? Met pakkingskarton/kurk ofzo?
Want volgens mij was de fabrieksaf zooi helemaal weggerot waardoor hij langs de blok zat te lekken, het zag er fabrieksaf uit alsof het door een machine derop is gesmeerd, echt precies op de randen etc. Wat is dat voor pakking ? Had de dealer gebeld, die zei dat daar geen pakking bij zit: dus zelf met vloeibare zooi kloten.
Ik vind het echt BIJZONDER gevaarlijk dat deze auto's zonder temperatuur meter zijn, als die erop zat had ik het allang ontdekt. Vandaag gelukkig op tijd gezien dat het ding met koude motor alweer de fan als een idioot liet loeien... Dat kon ook heel anders aflopen (motor in de soep). Vooralsnog lijkt het niet te lekken.
Want volgens mij was de fabrieksaf zooi helemaal weggerot waardoor hij langs de blok zat te lekken, het zag er fabrieksaf uit alsof het door een machine derop is gesmeerd, echt precies op de randen etc. Wat is dat voor pakking ? Had de dealer gebeld, die zei dat daar geen pakking bij zit: dus zelf met vloeibare zooi kloten.
Ik vind het echt BIJZONDER gevaarlijk dat deze auto's zonder temperatuur meter zijn, als die erop zat had ik het allang ontdekt. Vandaag gelukkig op tijd gezien dat het ding met koude motor alweer de fan als een idioot liet loeien... Dat kon ook heel anders aflopen (motor in de soep). Vooralsnog lijkt het niet te lekken.
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
opzich heb je wel een noodlampje die aangeeft dat je direct moet stoppen
Maar het is wel de reden ja dat ik er altijd tempmeters in bouw!
En fabrieksaf is het ook een soort vloeibare pakking volgens mij
Maar het is wel de reden ja dat ik er altijd tempmeters in bouw!
En fabrieksaf is het ook een soort vloeibare pakking volgens mij
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).