grrrrrrrrrrrrr hoe krijg ik die dingen eruit?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
menno
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: ThuNov17, 2005 2:10:34 PM
Location: Woerden

grrrrrrrrrrrrr hoe krijg ik die dingen eruit?

Post by menno »

Ben bezig met remschijven en blokken te vervangen, aan de hand van de howto (btw: :Thnks ). Probleempje: de borgpinnen waarmee de remblokken op hun plek worden gehouden. Die zitten werkelijk idioot vast! Heb er al een doorslag op gemold. Ik heb er nu eentje uit, met heel veel moeite (lang leve de moker :twisted: ). Die ligt nu te weken in een bakje WD40, om lekker schoon te worden.

Suggesties om die andere drie er met wat minder geweld uit te krijgen?

Andere vraag: wat is de handigste manier om remvloeistof uit de reservoirtje te halen? Gegeven dat het spul bepaald niet gezond is, voel ik er weinig voor om dat met een rietje op te zuigen.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Waarom de remvloeistof uit het potje halen?

Misschien eerst ff de borgpennen inspuiten met WD40 en een dagje laten staan.
Meestal krijg je het dan wel aardig los ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

die pinnen zijn ook los tekoop voor weinig geld.
Is eigenlijk nog beter ook
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

menno
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: ThuNov17, 2005 2:10:34 PM
Location: Woerden

Post by menno »

Klaar! Met WD40, moker en wat volharding kom je een heel eind.

Qua slijtage bleken zowel de schijven als de blokken nogal mee te vallen. Maar! Wel eens een gebroken remblok gezien? Ik nu wel :shock: . Rechtsvoor, binnenzijde. Een scheur dwars over het remblokje. Geen idee hoe dat dan nou weer kan, en hoe schadelijk het is om ermee door te rijden. Maar er is natuurlijk vocht in getrokken, waardoor sluiting ontstond en het lampje aanging.
Nou ja. Ik had toch nieuwe schijven + blokken liggen, dus de hele zaak netjes vervangen. Bij een testritje bleef het lampje netjes uit en remde het karretje ook weer behoorlijk, dus het zal wel weer kloppen allemaal.

Btw: de zaak vervangen kan inderdaad zonder remvloeistof uit het reservoir te verwijderen. Wel even tussentijds weer oppompen, anders loopt je reservoir vermoedelijk wel over.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nieuwe schijven RUSTIG inremmen menno!

en overlopen? heb je de boel wel ontlucht?
of de klauw niet helemaal los gehad?

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Ontluchten hoeft niet als je verder nix met de remvloeistof hebt gedaan ;)

Een remblok kan idd scheuren als het remblokje te warm wordt. Door bijv. dat de remtang blijft hangen.

Enneuh.. wat Kevin al zegt.. rustig inremmen.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply