behalve die van mijDrake wrote: alleen de tgs/furio modellen met de boschs 3.0 halen 1 op 14 a 15.
toerental bij 120 naar beneden krijgen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
een GTI is boven de 6400 ook niet alles meer tenzij er een chip in hangt. Verder heb ik al meerdere GT injecties gezien die 7K geen probleem vinden.Drake wrote:nou de meeste GT's zijn anders niet zuiniger dan 1 op 12 a13.
alleen de tgs/furio modellen met de boschs 3.0 halen 1 op 14 a 15.
Een goede GTI is zeker sneller dan een GT (lees vooral goede gezien er zat zijn die voor geen meter lopen). een GT valt dood bij de 6400 rpm terwijl een GTI dan juist wakker word.
Het hangt bij beide auto's gewoon volop van het onderhoud en de rijstijl af!
De rode GT waar m'n pa mee rondrijdt deed nl. 1:13 tijdens een drietal ritten van Limburg naar Antwerpen naar Dirksland naar Limburg. Dat gemiddelde presteerde het karretje met 170-180 op de klok en een piek op 210 (en ja, er was een clublid bij die dat kan beamen )
Bij normaal rijden doet het ding 1:15 (normaal rijden is niet als een idioot optrekken en +/- 140 op de snelweg), doe je echt je best dan is 1:17 mogelijk.
Bovendien was deze GT nauwelijks trager dan mijn GTI was, liep op topsnelheid zelfs harder dan diezelfde GTI. Die GTI was alles behalve gaar...
Niet alleen de rode GT gaf dit beeld, maar de GT Chic die van ANGELIKA was (DH-RP-38) zet dezelfde prestaties qua snelheid en verbruik neer (met een uitzonderlijk frisse 1.4 in het vooronder).
Volgens mij scheelt 2cm in bandenbreedte overigens ook flink (GTI = 185/60R13, GT = 165/65R14)
En die van mij, want ik heb gewoon bosch 2.2 en die loopt ook 1 op 14, met hard optrekken, elke keer hoge toeren, wel maar 110-120 op de snelwegDuFF wrote:behalve die van mijDrake wrote: alleen de tgs/furio modellen met de boschs 3.0 halen 1 op 14 a 15.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriJan11, 2008 9:14:35 PM
- Location: utrecht