Mastenhose wrote:
En hoe weet ik welke warmtegraad ik moet hebben?
Ik neem aan dat ze dit bij de Brezan wel weten toch?
Of moet ik ze daar dan juist niet halen? Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van een setje bougies? (met andere woorden: vervangen 1x in de hoeveel kms?)
Gr. Marco
Je oude bougies meenemen helpt, maar als je naar een automaterialen handel gaat (ik ga altijd naar Banis, die is bosch dealer dus heb altijd bosch bougies, die het overigens prima doen), en ze zoeken je kenteken op krijg je ook de goede..
En levensduur, tja, ik weet bij mn blauwe had ik ze nooit vervangen, dat was 'net' gedaan toen ik hem kocht...
2 jaar en ik denk 12.000 km later starte me blok niet meer, bougies overleden

:D
Ennuhm ja, zelfs na de oververhitting heb ik de bougies niet vervangen, en hij's 4x ofzo oververhit geweest
Bij de 1.0 doen we t om de 5 jaar ofzo, maja, wat loopt dat ding nou, 4000 km per jaar met moeite?
Kever heeft net nieuwe gekregen van mij, waar ik nog wat van geleerd heb ook
Wat is een helicoil (thanx to q01z)
Helicoil is dus een bus met schroefdraad die je om het schroefdraad van je bougie kan draaien. Waarom doe je dat,
nou als t schroefdraad in de cilinder kop een keer verneukt is, kan je t uitboren en opnieuw tappen, maar dan heb je dus een grotere schroefmaat...
Met zon busje kan je dus simpel 4 dezelfde bougies kopen en toch 1 andere schroefdraad laten hebben ;
