weet iemand hier wat van?
anders moet ik maar nog wat langer met de 4-bak leven..

groeten Daan
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik mag toch wel aannemen dat niet alle bakken dezelfde ratio's hebben, als je een 1.0 of een 1.4 hebt moet er (5versn) toch wel verschil in zitten.Reken je niet rijk: de 5 van een vijfbak is (helaas) even groot als de 4 van een vierbak
er zijn heel veel verschillende ratio's idd..Rick wrote:Ik mag toch wel aannemen dat niet alle bakken dezelfde ratio's hebben, als je een 1.0 of een 1.4 hebt moet er (5versn) toch wel verschil in zitten.Reken je niet rijk: de 5 van een vijfbak is (helaas) even groot als de 4 van een vierbak
Die peugeot weegt geloof ik 900 kg, dan moet die bak toch andere ratio's hebben als de bak van een gewone AX GTI. Aangezien de blokken hetzelfde zijn.
alle TU (ma) bakken hebben dezelfde tandwielen.Rick wrote: Die peugeot weegt geloof ik 900 kg, dan moet die bak toch andere ratio's hebben als de bak van een gewone AX GTI. Aangezien de blokken hetzelfde zijn.
ja dat ziet er wel t beste uit.. ik rijd niet zo veel snelweg km maar wil ook nie absurd veel of weinig toeren maken.. ik denk ook dat t 1.4 bakkie wel beter rijd dan mijn 4-bak;) allemaal bedankt voor de bakken informatie..kevin.broke wrote:Kijk, daar heb je idd wat aan.
Komt er dus wel op neer dat er globaal gezien 5 bakken met 5 versnellingen beschikbaar zijn:
5-bak van de AX:
120 km/h @ 4000 r/min (GT/GTI)
120 km/h @ 3600 r/min (1.4-bakjes)
120 km/h @ 3500 r/min (1.4-bakjes, en ook de Saxo 1.4/1.6 8V-vijfbakken)
120 km/h @ 3200 r/min (dieselbakjes)
5-bak van de 106 Rallye 1.3i:
120 km/h @ 4500 r/min.
Als je dus een bak onder een gewone AX 1.4 uithaalt kom je het beste uit Daan, moet ie wel mee om kunnen gaan.