spaggetty sprtsk voor m?n neus verkocht

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

spaggetty sprtsk voor m?n neus verkocht

Post by tank_driver »

GVD :evil: :evil: :evil: had ik een afspraak met een gozer dat ik zijn nieuwe DEVIL spaggetty spruitstuk kon overkopen voor 230? krijg ik een mailtje ja sorry hij lag niet thuis maar ergens anders en waar hij lag hadden ze hem verkocht. het gore tering jong :evil: :evil: :evil:

weet iemand anders nog een nieuw devil spaggetty spruitstuk te koop voor ? 200? (nieuw zijn ze bij de winkel ?320? :evil:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

stond laatst op marktplaats een van rvs voor 200
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

voor 200 heb je een raceland. niet superspectaculair, maar tegen de tijd dat die op is is je AX dat mogelijk ook ;)

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ik zou liever een stalen willen dan een RVS maar dat terzijde!!
Is altijd jammer als je je zinnen er al op hebt gezet!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Joris wrote:Ik zou liever een stalen willen dan een RVS maar dat terzijde!!
Is altijd jammer als je je zinnen er al op hebt gezet!!

Hoe dat? rvs roest niet in mijn ogen en blijft langer mooi

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Rvs kan zijn warmte niet kwijt en daardoor word je kop flink heet!! en verder wil je het niet weten !!
En een stalen blijft langer goed dan je ax :oops:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Joris wrote:Rvs kan zijn warmte niet kwijt en daardoor word je kop flink heet!! en verder wil je het niet weten !!
En een stalen blijft langer goed dan je AX :oops:


Onzin.
Dat RVS de warmte vasthoud is juist een gunstige eigenschap. Warmte in het spruitstuk houd de uitlaatgassnelheid hoog. En dat zorgt voor een betere spoeling. Waarom denk je dat racers allemaal isolatieband om hun spruitstuk hebben zitten? Om een stalen spruitstuk hoef je dat niet te doen omdat hij door het vasthouden van vocht in de isolatieband sneler roest.

Je kop zou niet veel heter mogen worden dan normaal. Omdat je een betere ademing hebt met een minder restriktief spruitstuk voer je de warmte juist sneller en beter af.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

oke thx voor de info

maar toch vind ik het k*t
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

ja klopt wel met die warmte kijk bij sprintscooters bijv maar die hebben ook van die bande om de uitlaat gewikkeld voor de warmte vast te houden..
maja is wel k*t ja.. dat die al weg was.

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Mijn advies:

Even contact opnemen met EPS uit Hoogezand/De Groeve.........

Ondanks dat ze de naam hebben duur te zijn hebben ze voor mijn rallye een spaghetti op maar gemaakt van RVS voor 299 Euri!!!!! :shock: :shock:

Wat heb jij eraan, welnu het AX spruitstuk is bijna identiek aan die van de rallye.......

Groeten,
Eric

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

idd nette prijs..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

Saxo.VTS.16v wrote:
Joris wrote:Rvs kan zijn warmte niet kwijt en daardoor word je kop flink heet!! en verder wil je het niet weten !!
En een stalen blijft langer goed dan je AX :oops:


Onzin.
Dat RVS de warmte vasthoud is juist een gunstige eigenschap. Warmte in het spruitstuk houd de uitlaatgassnelheid hoog. En dat zorgt voor een betere spoeling. Waarom denk je dat racers allemaal isolatieband om hun spruitstuk hebben zitten? Om een stalen spruitstuk hoef je dat niet te doen omdat hij door het vasthouden van vocht in de isolatieband sneler roest.

Je kop zou niet veel heter mogen worden dan normaal. Omdat je een betere ademing hebt met een minder restriktief spruitstuk voer je de warmte juist sneller en beter af.


nou je kan me veel vertellen maar door een rvs spruitstuk wordt de kop wel heter, en die van mij kan op dit moment niet veel meer warmte gebruiken aangezien de olie al over 110? wordt en het water temperatuur rond de 95?, ik moet een grotere oliekoeler hebben.
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Er wordt een hoop gepraat, maar een RVS spruitstuk is NIET schadelijk voor je motor of kop... Ik heb op mijn getunde 16V een RVS uitlaat omwikkeld met band, en op mijn mustang ook een compleet RVS uitlaatsysteem incl spruitstukken.

Blijft gewoon goed, geen problemen mee ook niet met tehoge temperatuur.
Image

My Cars <98>.

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

is wel vreemd ik hoor hele andere dingen van monteurs
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Gideon wrote:is wel vreemd ik hoor hele andere dingen van monteurs


Gelukkig dat ik dan 1e monteur ben en een diploma Technisch expert heb :)
Image

My Cars <98>.

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

je zou gelijk kunnen hebben hoor, maar ik hou het voorlopig bij mijn stalen spruitstuk. ik ben er nog niet zo zeker van ik hoorde dat die ax koppies er slecht tegen konden. hoe oud ben je als ik vragen mag?
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Gideon wrote:je zou gelijk kunnen hebben hoor, maar ik hou het voorlopig bij mijn stalen spruitstuk. ik ben er nog niet zo zeker van ik hoorde dat die AX koppies er slecht tegen konden. hoe oud ben je als ik vragen mag?


Ik ben 22 maar loop al vanaf m'n 15e in een garage bedrijf, heb bij een japanner dealer gezeten, daarna 4 jaar bij volkswagen waar ik een interne opleiding heb gehad van de importeur Pon, daar zag ik geen uitdaging meer in en nu werk ik bij een garage waar ze zelf hun eigen rally cross team hebben en rally cross auto's bouwen :)

Heb de monteurs opleiding op het hoogste niveau afgerond, en loop al enkele jaren bij de innovam voor alle cursussen die beschikbaar zijn, heb me opgegeven voor m'n APK keurmeester diploma en ben bezig met opleiding tot Diagnose technicus. Heb heel veel ervaring in het extreem tunen van motoren groot of klein (waaronder een 1.3 golf met over de 100PK dmv eigenhandig gemaakte aanpassingen en 4dubbele honda CBR constant vacuum carburateurs).

Ik heb dus wel de nodige ervaring ;)
Image

My Cars <98>.

Gideon
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 320
Joined: SunFeb20, 2005 6:44:35 PM
Location: wezep

Post by Gideon »

ow ja dan heb je zeker al heel veel ervaring als je 22 bent, die monteur die ik bedoel, heeft in zijn jeugd een capri opgevoerd tot 350pk zonder turbo. is ook eerste monteur en werkt bij Citroën. sleutelt gemiddeld 14 uur per dag aan Citroën's. is 29 jaar en is vanaf klein's af aan al bezig met knutselen bij z'n oom in de garage
1st car: Citroën AX 1.1 1995 33.000km
2nd car: Citroën Saxo 1.4 VSX Airco
3rd car: Citroën XM 2.5TD12 VSX
4th car: Citroën AX GTI
5th car: Jaguar XJ6 Sovereign 4.2
6th car: Jaguar XJ40 Sovereign
Now driving a AX 1.0E :P and still owning AX GTI

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Gaan we sarcastisch worden ? Jij hoort info van andere en trekt het gene aan wat je het meest interesants lijkt info van vriendjes, oompjes e.d. Ik weet mijn eigen info en heb mijn eigen ervaring ermee, op het niveau waar ik mijn opleidingen heb afgerond zijn er maar bar weinig in nederland, wat aan knutselen op jonge leeftijd maakt iemand niet tot een goede monteur :roll: Niet lullig bedoeld maar hoe wil jij op iemand zijn leeftijd willen bepalen wat diegene wel of niet weet.

Want, vertel mij maar waarom het zo schadelijk aan zou moeten zijn ! het levert voornamelijk voordeel op, dankzij een RVS spruitstuk blijft de temperatuur in de pijp waardoor de uitlaatgassen een ideale stroming krijgen, als je een metalen zou hebben die zijn temperatuur slecht vast kan houden verlies je stromingssnelheid omdat de dichtheid van het volume uitlaatgassen afneemt en zou je steeds kleinere uitlaatdelen moeten hebben verder naar achter waardoor je het systeem restrictief maakt waardoor je alsnog niet snel genoeg je uitlaatgassen kwijt raakt.

Verder kan je het onder de motorkap koeler houden dankzij een RVS spruitstuk !

Als die gozer zegt dat een RVS uitlaatspruitstuk slecht is voor een motor en weet ik veel wat voor lul praatjes, dan had hij beter kunnen blijven knutselen !
Image

My Cars <98>.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

laten we ophouden met deze discussie :)

voor beide is namelijk wat te zeggen, RVS wordt in veel gevallen warmer.. en het kleine gedeelte (flens) dat de kop raakt zal dus idd warmer zijn dan bij normaal staal.

echter, RVS wordt warmer, dus ontrekt meer warmte uit de kop en uit de uitlaatgassen, RVS wordt niet voor niets warmer, dat zit m in de samenstelling, deze samenstelling zorgt er ook voor dat RVS veel sneller afkoelt. dus de kop minder lang verwarmt.

Overigens gok ik zomaar dat het temp verschil 10a15gr bij de flensaansluiting aan kopzijde is.. bij de koelkanalen is dit temp verschil dus nog lager.. en ik denk nagenoeg verwaarloosbaar.

daar komt nog es bij dat de optimale bedrijfstemperatuur voor een opgevoerde AXGT motor volgens meerdere 'kenners' op +-95graden ligt.
Image

Post Reply