Kevins blok ombouw

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Kevins blok ombouw

Post by q01z »

Ik weet niet waar ik het anders moet gooien, maybe toch in zn wie=wie maar er zitten meerdere auot's in!

foto's van het ombouwen van Kevin's ax dus! + foto's/filmpjes vd terugweg :)

alle motorolie die er nog in zat:
Image
onze goed geventileerde en redelijk droge werkplek:
Image
kevins nieuwe blok, en mijn 1.1 blok..
Image
de begin situatie:
Image
vieze handen horen erbij:
Image
1.1 blok zonder kop
Image
nogmaals, koppaking bleek trwns ook lek te zijn! cilinder 1/4 waren nat.. en 3 had aanslag
Image
motoruitbouw installatie :)
Image
mijn knik in de deur :(
Image
los blokje
Image
losse cilinderkop
Image
Kevin met zijn grote nieuwe liefde :)
Image
optimale gewichtsverdeling :roll:
Image
het blok ligt eronder!! nu nog omhoog :roll:
Image

probleem met de motorsteunen! :shock: met de originele steun paste de tapeindjes aan blokzijde niet.. en deze kregen we er ook niet uit.. dus toch maar de nieuwe motorsteun (aluminium, eerste foto) erop gezet en nu hangt het best netjes
Image
Image
zilvergrijze hamerite :)
Image
gereedschap.. opgeruimt :roll:
Image
blok draaiend en wel :)
Image
Image
mijn GT ff tussendoor :roll:
Image
nogmaals het blok
Image
nieuwe subwoofer van Tankdriver:
Image
onze test opstelling, zo is dus ook de testrit gereden :)
Image
Jeriel en Kevin
Image
JanSteven
Image
ikke
Image
jeriel en jansteven aan het afwassen met mn meoder :) (lief he?)
Image

Oderweg fotos
Image
beetje te donker?? :) Kevin iig naast me
Image


Filmpjes voglen nog
Last edited by q01z on SunMar13, 2005 11:55:20 PM, edited 1 time in total.
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

meer foto's volgen dus nog..
bluetooth valt steeds uit :roll:

filmpjes volgen dus ook nog :D
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Jammer van de bad quality foto's....

Maar handig die ALDI-krik.... :) :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Brutus wrote:Jammer van de bad quality foto's....

Maar handig die ALDI-krik.... :) :)


krik is van de praxis.. :P
assteunen vd lidl!


foto's/filmpjes zijn met mn telefoon.. tsja euhm ga jij minolta ook aanklagen voor mij?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

vet, foto's van het weekend online! was een cool weekendje :D en ik heb een pittig karretje, ondanks dat nog niet alles in ordnung is!

Waarschijnlijk door een klein onaangesloten gevalletje tegen het chassis bij de linker veerpoot (als je voor de auto slaat) en de 1.1-uitlaat wil ie niet echt lekker van kiet gaan. Tot nu toe haal ik 170 in de 4, en dan is ie er heel snel. Haal ook 170 in de 5, en dan heeft ie niet voldoende koppel om door te trekken.

Overigens is ie met 145 @ 4000 tpm idd wel erg zuinig.

Bij deze: bedankt q01z, tankdriver, neonak (voor de hulp met de ombouw) en atmozz (voor het leveren van the vital organs!!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Dat die steun niet ging passen had ik ook wel kunnen zeggen, we liepen hier tegen hetzelfde probleem aan bij de ombouw.

Welk klein onaangesloten dingetje hebben jullie het over, soort van tankje in de wielkuip, iets anders zou ik namelijk zo niet weten te zitten daar aan de linkerkant.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

IceByte wrote:Dat die steun niet ging passen had ik ook wel kunnen zeggen, we liepen hier tegen hetzelfde probleem aan bij de ombouw.

Welk klein onaangesloten dingetje hebben jullie het over, soort van tankje in de wielkuip, iets anders zou ik namelijk zo niet weten te zitten daar aan de linkerkant.


ja dat ding idd
vacuumvervroeging zei Sander?? maar ik kon geen aansluitingen meer vinden op het injectiehuis! :roll:

bij mn GT carb gaat daar 1 slangetje van door een benzine filter en die andere naar de voorkant van mn carb.. maar op het injectiehuis kon ik nix vinden
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

q01z wrote:
IceByte wrote:Dat die steun niet ging passen had ik ook wel kunnen zeggen, we liepen hier tegen hetzelfde probleem aan bij de ombouw.

Welk klein onaangesloten dingetje hebben jullie het over, soort van tankje in de wielkuip, iets anders zou ik namelijk zo niet weten te zitten daar aan de linkerkant.


ja dat ding idd
vacuumvervroeging zei Sander?? maar ik kon geen aansluitingen meer vinden op het injectiehuis! :roll:

bij mn GT carb gaat daar 1 slangetje van door een benzine filter en die andere naar de voorkant van mn carb.. maar op het injectiehuis kon ik nix vinden



zit achterop het injectiehuis
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ja 1 aansluiting zit idd aan de achterkant vh injectiehuis..
maar de andere 2 piefjes zijn dan dus nog niet gebruikt :roll:
Image

menmulder
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 321
Joined: TueOct28, 2003 9:03:15 PM
Location: doetinchem

Post by menmulder »

Mooi projectje kost vaak wat werk om het voor elkaar te krijgen ma uiteindelijk heb je dan ook wat, paar maandjes terug ook een ander blokje in een marbella gelegd van me ouders vind het zelf niet echt een auto haha maar toch.

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Ik heb nog een spruitstuk met voorpijp van een 106 ralley phase 2. Geen idee of het zou passen alleen. :)
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

Post by Wolfje »

Mooi druk geweest dus? :)
I don't like my AX,I love it!!!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

q01z wrote:tsja euhm ga jij minolta ook aanklagen voor mij?


HELL NO....

waarom zou ik?

Ik heb een konica Revio z410... ik heb een konica minolta dimage Z1...

En ik ben er blij mee...(ik ben er trots op...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik ben ook erg trots op mijn fototoestel!

maar hij is nu al zo lang weg dat ik niet eens meer weet hoe hij eruit ziet! (bij wijze van)
Image

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

kakanox wrote:Overigens is ie met 145 @ 4000 tpm idd wel erg zuinig.


Jemig... wat voor een bak heb je eronder?? :shock: Ik rij 125 @ 4000 tpm, en dat is een BX 1.4 bak.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

106 1.3 rallye bak :)

hele lange vijf
Image

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Wat lijkt me dat relaxed... maar nu weet ik het! :D
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

CitRoel wrote:
kakanox wrote:Overigens is ie met 145 @ 4000 tpm idd wel erg zuinig.


Jemig... wat voor een bak heb je eronder?? :shock: Ik rij 125 @ 4000 tpm, en dat is een BX 1.4 bak.


Idd, ik draai ook 4000tpm bij 125 ofzo. Ik heb een 1.4 GT
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

overigens rijdt de auto dus al niet meer...

motorsteun is gebroken en het blok hangt dus los :(:(
Image

atmozz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 173
Joined: ThuJun12, 2003 4:37:43 PM
Location: Sint-Oedenrode

Post by atmozz »

Die lage toeren bij die snelheid komt idd door de bak. Voorheen liep hij ook 4000 rpm bij 120-125 km/u

Rallybakje is lekker licht en lang. Dus als je vermogen in je blok hebt trek je hard door, en in de 5 kun je lekker cruisen. Als je de nodige aanpassingen hebt haal je dus ook de 200 met nog geen 6000 rpm.
Mzzls Jeroen :)
www.axtreme.photosite.com

- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter

Post Reply