ik vandaag, met een paar maten weer met de auto's bij elkaar.
hadden we weer een idee.
ik kon de BX laten knallen uit zijn uitlaat.
dat was niet overdreven hard maar toch wel zeker mooi.
nu kan ik dat bij de AX ook, maar dan met een ruim 20cm lange vlam erbij.
en een knal zo hard...
echt gaaf om te zien.
helaas had ik geen video camera bij anders had ik het opgenomen.
zal kijken of ik het misschien nog eens kan opnemen, maar het is zeker weten erg mooi om te zien...
neej vlammen uit de uitlaat kan je ook krijgen als je ontsteking niet helemaal lekker staat en je carb beetje rijk afgesteld.. het liefst nog met een klein gaatje ergens in je downpipe en dan geen tussendemper
mijne vlamt wel uit de carb tijdens het starten.. af en toe een backfire ziet er ook wazig uit joh!
jep, beetje spellen.
hij loopt nog niet echt goed.
met de BX deed ik dat met contact aan-uit.
met de AX beetje "ruiger" rijden en volgens degene die achter mij reed kwam er een vlam uit toen ik terug schakelde om harder te gaan rijden.
kan dit voor de rest van de auto (uitlaat en degelijke) eigenlijk geen kwaad?
Dat doe ik met de motor ook weleens. Laser Hotcam, vol toeren in 2e versnelling. Gas los, iets gas bij en er komt een flinke knal en een vlam van zo een 30 cm uit.
neej mijn oude GT dus injectie,.. moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit meegemaak heb hij ploft wel lekker maarja van de andere kant de ax was heilig verklaart dus ik reed er nooit achter maar in
kan ook maar dat is net iets te veel van het goede en ik denk niet dat je dan door de apk komt met zon kit en zonde van het geld.
dan kun je beter ff je contact uit en aan zetten voor een knal.
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
In principe werkt het ook wel doordat je je bougies in je motor uitschakeld (of dat er 3 blijven draaien geloof ik) en dan benzine naar achter pompt en dat daar een bougie zit die vonkt en daar dus benzine bijkomt en een vlam geeft.
Is je motor nog koud en je doet dat dan krijg je een hele harde knal.
Dus ik denk dat het ook wel werkt als je je motor uitzet en dan beetje benzine pompt en dan dan weer aan...
Of heb ik het mis zo?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
rij in z`n 2 tot 5000 t/pm laat gas los en draai contact 1 tandje terug en draai hem vervolgens weer terug maar niet zo ver terug dat je startmoter aangaat das niet goed voor je startmoter.
het moment tussen dat je je contact uit en aan zet is ong 1 sec dus gewoon eenentwintig zeggen. bij mij werkt het in iedergeval wel
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
rij in z`n 2 tot 5000 t/pm laat gas los en draai contact 1 tandje terug en draai hem vervolgens weer terug maar niet zo ver terug dat je startmoter aangaat das niet goed voor je startmoter.
het moment tussen dat je je contact uit en aan zet is ong 1 sec dus gewoon eenentwintig zeggen. bij mij werkt het in iedergeval wel
toch wel op die manier.
zo doe ik het in stilstand.
warme motor (echt goed warm, 6500 toeren en contact 1 stand terug.
luisteren naar de motor.
vlak voor stationair toerental contact weer aan en daar komt de flam )