spanning op koelwater temp sensor.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
spanning op koelwater temp sensor.
Ik was even aan het meten aan alle sensoren voor zover me dat lukte met een multimeter (en de regen me toestond). Ik heb ook los gehaald het stekkertje van de koelwater temperatuur sensor. Er zitten er op dat deel 2 vlak bij elkaar een groene en een blauwe en in de sensor FAQ staat dat de groene de ECU temp sensor is. Nu heb ik gemeten de weerstand die ie gaf bij deze temperatuur (schat graad of 12-13) 3500 Ohm. Volgens mij prima binnen de marges. Met het contact aan wilde ik ook even de spanning meten die erop stond, en die was 3,65V. Volgens mij moet dat 5V zijn, dat is namelijk de spanning die op de ECU staat. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten, of eens op jullie ax proberen wat ie aangeeft? Anders heb ik namelijk spanningsverlies tussen mn ECU en die aansluiting. bedankt alvast voor iemand die het even nameet, of de held die het gewoon uit zn hoofd (zeker) weet...
gr buks
gr buks
Vandaag nog eens naar de sensor gekeken, en er een soort "tussenkabeltje" tussenuit gehaald. Zonder dat kabeltje staat er 4,6V op het stekkertje, met het kabeltje ertussen 3,65V. Ik heb het tussenkabeltje doorgemeten en het heeft geen weerstand ofzo, het enige wat het doet is dus het voltage verlagen wat uiteindelijk op die temp. sensor komt te staan. Weet iemand over welk tussenkabeltje ik het heb, en wat de functie ervan is? Qua rijden merk ik met of zonder geen verschil. Ben erg benieuwd, ook omdat ik dus niet weet of ik wel zonder dat kabeltje moet gaan rijden...
hoop dat er nu meer reacties zijn...
gr buks
hoop dat er nu meer reacties zijn...
gr buks
nee geen gele lampjes, dus geen heftige storingen, maar ik wil graag het hele systeem begrijpen (zelfs al is het bedacht door fransen). Bovendien vind ik mn 1.1 nog steeds niet vlot genoeg, zelfs niet voor een 1.1. Dus ik wil graag alle dingen uitsluiten en mn 1.1 zo snel/zuinig mogelijk krijgen. Daar komt nog eens bij dat bij koude motor de auto erg veel toeren maakt. Nu weet ik wel dat dat normaal is en ook zo hoort, maar bij mn oude ax (ook een injectie) liep hij bij koude motor een stuk minder toeren, en zakte hij ook sneller naar zn normale stationair. Dit kan volgens mij wel met deze sensor verband hebben, dus vandaar dat ik aan het meten was geslagen.
@glenn: Ik ben benieuwd hoe het bij de jouwe zit, let me know!
@glenn: Ik ben benieuwd hoe het bij de jouwe zit, let me know!
Buks wrote:Vandaag nog eens naar de sensor gekeken, en er een soort "tussenkabeltje" tussenuit gehaald. Zonder dat kabeltje staat er 4,6V op het stekkertje, met het kabeltje ertussen 3,65V. Ik heb het tussenkabeltje doorgemeten en het heeft geen weerstand ofzo, het enige wat het doet is dus het voltage verlagen wat uiteindelijk op die temp. sensor komt te staan. Weet iemand over welk tussenkabeltje ik het heb, en wat de functie ervan is? Qua rijden merk ik met of zonder geen verschil. Ben erg benieuwd, ook omdat ik dus niet weet of ik wel zonder dat kabeltje moet gaan rijden...
hoop dat er nu meer reacties zijn...
gr buks
klopt is een modificatie geweest ivm de vele storingen wat en hoe precies weet ik zo niet meer
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Glenn@nl wrote:3.42 kOhm dus 3420 Ohm bij de temperatuur van vanmiddag in Utrecht (11 graden)
Mijn multimeter mat een voltage van 4.6 op de stekker.
Injectiesysteem: Bosch MA3.0 (misschien is het per injectiesysteem ook verschillend?)
Euhh.. of topic maar wel nieuwschierig... Hoe kom jij aan Bosch MA3.0 injectie? Die heb ik ook uit de ZX. Die is toch nooit in AX'en geleverd?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Hebben we daar al niet eens over ge-msn-d ??
t is echt zo
Ik heb ze gezien in:
AX 1.0i (oa de mijne, maar hoogstwaarschijnlijk ook in die van Browny en Armando?)
AX 1.4i (oa die van Citrosan, en enkele op de sloop)
en dan ook in ZX 1.4i's waarschijnlijk
in 1.0's wel een andere revisie waarschijnlijk, omdat de motorinhoud anders is
t is echt zo
Ik heb ze gezien in:
AX 1.0i (oa de mijne, maar hoogstwaarschijnlijk ook in die van Browny en Armando?)
AX 1.4i (oa die van Citrosan, en enkele op de sloop)
en dan ook in ZX 1.4i's waarschijnlijk
in 1.0's wel een andere revisie waarschijnlijk, omdat de motorinhoud anders is
Glenn@nl wrote:Hebben we daar al niet eens over ge-msn-d ??
t is echt zo
Ik heb ze gezien in:
AX 1.0i (oa de mijne, maar hoogstwaarschijnlijk ook in die van Browny en Armando?)
AX 1.4i (oa die van Citrosan, en enkele op de sloop)
en dan ook in ZX 1.4i's waarschijnlijk
in 1.0's wel een andere revisie waarschijnlijk, omdat de motorinhoud anders is
Mja... Ander chippie erin en hij is hetzelfde. Nou ja handig om te weten.
Vandaar dat je die toerenteller aan de praat hebt gekregen. Vond het al vaag. Maar zal niet off topic verder gaan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.