Injectie wat wel, wat niet ?!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Injectie wat wel, wat niet ?!
Even een technische vraag, op de TU motoren ben ik nog niet helemaal thuis wat betreft de mono points.
Ik wou heel graag een 1.4 injectie systeem op de 106 monteren, alleen ik hoor zoveel verschillende verhalen. Volgens de 1 is het plug en play en volgens de ander niet.
Ik zou heel graag het setje van browny op de 106 willen monteren, was dit weekend in zoetermeer bij de auto en heb alles eens vergeleken met een AX maar er was toch aardig wat verschil ? Namelijk, de 106 heeft Dis ontsteking met 1 bobine blok die elektronisch aangestuurd wordt terwijl de AX gewoon een verdeler heeft met een rotor. Verder was ik altijd in de veronderstelling dat de 106 een bosch motronic heeft, maar op ecu staat magnetti marelli en zo ook op de andere elektronische delen, terwijl er bij de AX bosch op stond.
Dus, kan ik nu wel een compleet 1.4 injectie systeem monteren ? want dan kan ik eindelijk dat setje oppikken. Of is het bij peugeot nu toch anders en kan het niet ? Vooral vanwege het DIS ontsteking systeem wat dus door de ECU aangestuurd wordt. (De 106 is wat moderner kwa techniek blijkbaar).
Ik wou heel graag een 1.4 injectie systeem op de 106 monteren, alleen ik hoor zoveel verschillende verhalen. Volgens de 1 is het plug en play en volgens de ander niet.
Ik zou heel graag het setje van browny op de 106 willen monteren, was dit weekend in zoetermeer bij de auto en heb alles eens vergeleken met een AX maar er was toch aardig wat verschil ? Namelijk, de 106 heeft Dis ontsteking met 1 bobine blok die elektronisch aangestuurd wordt terwijl de AX gewoon een verdeler heeft met een rotor. Verder was ik altijd in de veronderstelling dat de 106 een bosch motronic heeft, maar op ecu staat magnetti marelli en zo ook op de andere elektronische delen, terwijl er bij de AX bosch op stond.
Dus, kan ik nu wel een compleet 1.4 injectie systeem monteren ? want dan kan ik eindelijk dat setje oppikken. Of is het bij peugeot nu toch anders en kan het niet ? Vooral vanwege het DIS ontsteking systeem wat dus door de ECU aangestuurd wordt. (De 106 is wat moderner kwa techniek blijkbaar).
My Cars <98>.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
M.a.w.: Als jij dit wil monteren moet je ook een ontsteking met verdeler meenemen, want Bosch ondersteunt jouw systeem niet. Dan moet je denk ik Browny's kabelboom ergens aanpassen, zodat je de Bosch op je auto kan aansluiten (als je daar meer over wil weten moet je het ff bij Drake vragen).
Van Browny heb je dus nodig:
- ontsteking
- ECU
- inlaatspruitstuk
- gasklephuis
Mocht Browny overigens al van z'n ECU of ontsteking af zijn, dan ligt er hier ook nog een
Van Browny heb je dus nodig:
- ontsteking
- ECU
- inlaatspruitstuk
- gasklephuis
Mocht Browny overigens al van z'n ECU of ontsteking af zijn, dan ligt er hier ook nog een
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Je kan er een 1.4 inlaatspruitstuk op zetten dat schijnt erg netjes te werken. Zelf es een keertje geplaatst maar nooit mee gereden. Mijn oude 1.1 had ook het injectiesysteem van een 1.4. Daarmee rijden heeft me een beetje verslaafd gemaakt aan al meer vermogen Het injectiehuis past niet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.