uitlaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
Jack.B wrote:In hoeverre zijn de uitlaten van de diverse types en motorisaties uitwisselbaar. Vb achterste pot van 1.0 en 1.4, zijn deze dezelfde?
nee zover ik weet zijn die niet het zelfde het verschil zit het em in de diameter.1.0 is dunner en 1.4 is dikker
welkom bij de club trouwens

iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond 
MAZDA POWER!!!

MAZDA POWER!!!
je moet idd ff kijken.,. de dempers zelf zijn niet zo heel erg verschillend denk ik,. maar de flens diameter is anders! dat geld ook weer niet voor alle..
als je 1 voorpijp hebt van motor naar achterdemper, dan heb je een dunne pijp en past een GT demper dus niet en moet je opzoek naar een demper met een kleine (dunne) flens
als je 1 voorpijp hebt van motor naar achterdemper, dan heb je een dunne pijp en past een GT demper dus niet en moet je opzoek naar een demper met een kleine (dunne) flens

Idd, Achterdempers van 1,0 1,1 en 1,4(m.u.v. de GTI) met katalysator en de 1,4D en 1,5D zijn gelijk. Bij de benzineversies is de rest van de pijp ook gelijk. Een verschil wat je tegen kunt komen is dat er bij de oudere uitvoeringen geen katalysator op zit. Uitvoeringen zonder kat hebben zoals al gezegd, een andere flens aan de achterdemper. Als je een lek hebt in de pijp tussen de katalysator en de achterdemper zijn er ook speciale reparatiepijpen in de handel, ben je voor zo'n 50 Euro ook weer klaar. Je kunt een en ander checken op http://www.hbase.nl
Citroën AX 1.4 TGS
Volvo 440 1.9 TD
Volvo 850 GLT 2.5 20V
Peugeot 106
Skoda Octavia
Saab 9-5
Volvo 440 1.9 TD
Volvo 850 GLT 2.5 20V

Peugeot 106
Skoda Octavia
Saab 9-5
Ik ben even aan het vergelijken geweest op H-Base maar de bestelnummers van de downpipes zijn allemaal anders. Ik wil nl een middendemper ipv een kat op mijn GT zetten, maar ik kom er niet uit, het lijk allemaal net anders te zijn...