uitlaat

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Jack.B
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

uitlaat

Post by Jack.B »

In hoeverre zijn de uitlaten van de diverse types en motorisaties uitwisselbaar. Vb achterste pot van 1.0 en 1.4, zijn deze dezelfde?

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

Jack.B wrote:In hoeverre zijn de uitlaten van de diverse types en motorisaties uitwisselbaar. Vb achterste pot van 1.0 en 1.4, zijn deze dezelfde?

nee zover ik weet zijn die niet het zelfde het verschil zit het em in de diameter.1.0 is dunner en 1.4 is dikker

welkom bij de club trouwens :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

je moet idd ff kijken.,. de dempers zelf zijn niet zo heel erg verschillend denk ik,. maar de flens diameter is anders! dat geld ook weer niet voor alle..

als je 1 voorpijp hebt van motor naar achterdemper, dan heb je een dunne pijp en past een GT demper dus niet en moet je opzoek naar een demper met een kleine (dunne) flens
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

pijp van een 1.0i is uitwisselbaar met 1.4. Je moet ff kijken op een online catalogus waar je uitlaten kan bestellen en dan de bestelnummers bij de verschillende types vergelijken.

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Adri »

Idd, Achterdempers van 1,0 1,1 en 1,4(m.u.v. de GTI) met katalysator en de 1,4D en 1,5D zijn gelijk. Bij de benzineversies is de rest van de pijp ook gelijk. Een verschil wat je tegen kunt komen is dat er bij de oudere uitvoeringen geen katalysator op zit. Uitvoeringen zonder kat hebben zoals al gezegd, een andere flens aan de achterdemper. Als je een lek hebt in de pijp tussen de katalysator en de achterdemper zijn er ook speciale reparatiepijpen in de handel, ben je voor zo'n 50 Euro ook weer klaar. Je kunt een en ander checken op http://www.hbase.nl
Citroën AX 1.4 TGS
Volvo 440 1.9 TD
Volvo 850 GLT 2.5 20V :D
Peugeot 106
Skoda Octavia
Saab 9-5

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Marc01 »

Ik ben even aan het vergelijken geweest op H-Base maar de bestelnummers van de downpipes zijn allemaal anders. Ik wil nl een middendemper ipv een kat op mijn GT zetten, maar ik kom er niet uit, het lijk allemaal net anders te zijn... :?: :?

Post Reply