Remschijf/Schoen links/rechts tegelijk vervangen?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
Remschijf/Schoen links/rechts tegelijk vervangen?
In de naam van het topic heb ik de vraag al proberen te stellen. Is het bij het vervangen van een overduidelijk versleten set blokken + schijf nodig om dit als het links nodig is ook meteen rechts te doen (of vice versa)? Of kan ik als de andere kant nog even mee kan deze ook nog gewoon laten zitten? Dank!
Ben bezig een nieuwe AX te kopen. Antwoord op deze vraag helpt me de bijkomende kosten een beetje in te schatten.
Ben bezig een nieuwe AX te kopen. Antwoord op deze vraag helpt me de bijkomende kosten een beetje in te schatten.
-
jaMBa@NL wrote:Dan zou ik eerst die remmen maar eens lostrekken en gaan schoonmaken, waarschijnlijk loopt er een cilinder niet geheel soepel.
Bij het monteren van nieuwe zal je dus hetzelfde probleem weer krijgen.
je kunt inderdaad beter de oorzaak aanpakken.
of misschien heeft de vorige eigenaar een keer alleen die ene kant vervangen en is daardoor het verschil ontstaan...
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen
-
Moet bekennen dat ik de auto inmiddels gekocht heb, (hij is mooi, 1.1i First, lichtmetaal, mosgroen metallic, vijfdeurs, opendak, wel met in voet afgebroken antenne, dus als daar nog een elegante oplossing voor is..).
Vanwege tijdgebrek en de geringe meerkosten (in verhouding tot de kosten van alleen de onderdelen) heb ik de auto even naar de Profile gebracht voor nieuwe blokken + schijven. Dank voor de reacties. Ik vraag maandagochtend, als ze 'm maken, nog even of ze even willen kijken of ze kunnen zien waar dat verschil in slijtage vandaan komt.
Ik laat 't hier weten als ze iets vinden.
Vanwege tijdgebrek en de geringe meerkosten (in verhouding tot de kosten van alleen de onderdelen) heb ik de auto even naar de Profile gebracht voor nieuwe blokken + schijven. Dank voor de reacties. Ik vraag maandagochtend, als ze 'm maken, nog even of ze even willen kijken of ze kunnen zien waar dat verschil in slijtage vandaan komt.
Ik laat 't hier weten als ze iets vinden.
-
-
Heb de auto inmiddels weer een tijdje terug. Het verschil in slijtage zat m in een remcilinder die weer gangbaar gemaakt moest worden. Heeft de garage heel vriendelijk binnen de afgesproken prijs gedaan. Erg blij mee.
Antenne nog niet gevonden. Ga zaterdag naar de sloop om m van mijn ouwe AX afhalen. (er is dan iemand om met heftruck een andere auto van het dak te halen).
Antenne nog niet gevonden. Ga zaterdag naar de sloop om m van mijn ouwe AX afhalen. (er is dan iemand om met heftruck een andere auto van het dak te halen).
-
- profiel verwijderd
Ik hoop dat je nog wat met die antenne kan, als er een auto op het dak gelegen heeft... De antenne is op 't dak 't hoogste punt...shineslikesun wrote:Antenne nog niet gevonden. Ga zaterdag naar de sloop om m van mijn ouwe AX afhalen. (er is dan iemand om met heftruck een andere auto van het dak te halen).
-