Remschijf/Schoen links/rechts tegelijk vervangen?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
shineslikesun
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Remschijf/Schoen links/rechts tegelijk vervangen?

Post by shineslikesun »

In de naam van het topic heb ik de vraag al proberen te stellen. Is het bij het vervangen van een overduidelijk versleten set blokken + schijf nodig om dit als het links nodig is ook meteen rechts te doen (of vice versa)? Of kan ik als de andere kant nog even mee kan deze ook nog gewoon laten zitten? Dank!

Ben bezig een nieuwe AX te kopen. Antwoord op deze vraag helpt me de bijkomende kosten een beetje in te schatten.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Volgens mij koop je remblokken en schoenen alleen maar per set... En daarbij... Op remmen gaan bezuinigen?

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

blokjes krijg je al per set ;)

het is raadzaam om alles tegelijk te vervangen om scheef trekkende effecten te voorkomen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

shineslikesun
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by shineslikesun »

Omdat die voorremmen absoluut ongelijk zijn afgesloten, links vrijwel op rechts nog ruimvoldoende wilde ik toch even weten of ik het niet per wiel kan doen. Ook omdat de auto bij de proefrit bij flink remmen (55kmh en hard intrappen) niet scheef leek te trekken.

Dank iig voor vlotte reacties.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Dan zou ik eerst die remmen maar eens lostrekken en gaan schoonmaken, waarschijnlijk loopt er een cilinder niet geheel soepel.

Bij het monteren van nieuwe zal je dus hetzelfde probleem weer krijgen.

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Met mogelijk ook afkeur doordat er teveel verschil zit in remkracht bij APK.

En remmen altijd tegelijk vervangen zoals al gezegt :)

Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Elsje »

MBa@NL wrote:Dan zou ik eerst die remmen maar eens lostrekken en gaan schoonmaken, waarschijnlijk loopt er een cilinder niet geheel soepel.

Bij het monteren van nieuwe zal je dus hetzelfde probleem weer krijgen.
ja
je kunt inderdaad beter de oorzaak aanpakken.

of misschien heeft de vorige eigenaar een keer alleen die ene kant vervangen en is daardoor het verschil ontstaan...
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

shineslikesun
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by shineslikesun »

Moet bekennen dat ik de auto inmiddels gekocht heb, (hij is mooi, 1.1i First, lichtmetaal, mosgroen metallic, vijfdeurs, opendak, wel met in voet afgebroken antenne, dus als daar nog een elegante oplossing voor is..).
Vanwege tijdgebrek en de geringe meerkosten (in verhouding tot de kosten van alleen de onderdelen) heb ik de auto even naar de Profile gebracht voor nieuwe blokken + schijven. Dank voor de reacties. Ik vraag maandagochtend, als ze 'm maken, nog even of ze even willen kijken of ze kunnen zien waar dat verschil in slijtage vandaan komt.

Ik laat 't hier weten als ze iets vinden.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

shineslikesun wrote:[,,]wel met in voet afgebroken antenne, dus als daar nog een elegante oplossing voor is..).
Een nieuwe/andere. ;)

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

lampje eruit van je zonnekleppen, 1 boutje los (die zie je dan zitten) en dan heb je het voetje eraf.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

shineslikesun
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by shineslikesun »

aaah, dank! Da's dus makkelijker dan ik dacht. Eerste de beste gelegenheid even naar de sloop.

shineslikesun
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by shineslikesun »

Heb de auto inmiddels weer een tijdje terug. Het verschil in slijtage zat m in een remcilinder die weer gangbaar gemaakt moest worden. Heeft de garage heel vriendelijk binnen de afgesproken prijs gedaan. Erg blij mee.

Antenne nog niet gevonden. Ga zaterdag naar de sloop om m van mijn ouwe AX afhalen. (er is dan iemand om met heftruck een andere auto van het dak te halen).

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

shineslikesun wrote:Antenne nog niet gevonden. Ga zaterdag naar de sloop om m van mijn ouwe AX afhalen. (er is dan iemand om met heftruck een andere auto van het dak te halen).
Ik hoop dat je nog wat met die antenne kan, als er een auto op het dak gelegen heeft... De antenne is op 't dak 't hoogste punt...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

shineslikesun
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by shineslikesun »

ik moet toch een zoeker plaatsen voor een harde hoedenplank, dan zet ik die spriet er voor de zekerheid ook maar bij.

Post Reply