Ik heb een (Belgische) AX GT met carburateur uit 1989 (één van de laatste).
De motor loopt niet (ik moet nog uitzoeken waarom).
De auto staat al een paar jaar stil.
Welke motor kan ik eventueel gebruiken als vervanging van het originele blok?
Ander blok voor AX GT 1.4 carb 1989 ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dank voor jullie antwoorden zover.
Ik ga uitzoeken waarom hij niet loopt.
Wat een TU-blok is kan ik vinden hier op het forum in de FAQs.
Om antwoord te geven op jullie vragen:
De auto heb ik enkele jaren geleden gekocht.
Ook toen sloeg hij niet aan maar draaide wel rond.
Hij is toe aan een grote mechanische revisie want ook de remmen zal ik moeten checken.
Hij heeft altijd binnen gestald gestaan en is overigens in goede staat.
Dat de auto één van de laatste carburateur-GTs is is mij verteld maar ik heb het nooit uitgezocht.
Ik woon in het noorden van Belgie.
Ik ben behoorlijk handig maar tijd is de beperkende factor.
Ik ga uitzoeken waarom hij niet loopt.
Wat een TU-blok is kan ik vinden hier op het forum in de FAQs.
Om antwoord te geven op jullie vragen:
De auto heb ik enkele jaren geleden gekocht.
Ook toen sloeg hij niet aan maar draaide wel rond.
Hij is toe aan een grote mechanische revisie want ook de remmen zal ik moeten checken.
Hij heeft altijd binnen gestald gestaan en is overigens in goede staat.
Dat de auto één van de laatste carburateur-GTs is is mij verteld maar ik heb het nooit uitgezocht.
Ik woon in het noorden van Belgie.
Ik ben behoorlijk handig maar tijd is de beperkende factor.
Je hoeft je niet elke keer opnieuw te registeren
Maar het handigst is om eerst uit te zoeken wat er mis is. Wellicht kun je af met het vervangen van enkele delen van het blok. Om nou gelijk het hele blok te gaan vervangen is toch een behoorlijke operatie. Daarnaast, zoveel kan er niet mis gaan met een carb en de TU blokken zijn behoorlijk sterke blokken.
Dus eerst maar de standaard zaken controleren (lucht, brandstof en vonk)
Maar het handigst is om eerst uit te zoeken wat er mis is. Wellicht kun je af met het vervangen van enkele delen van het blok. Om nou gelijk het hele blok te gaan vervangen is toch een behoorlijke operatie. Daarnaast, zoveel kan er niet mis gaan met een carb en de TU blokken zijn behoorlijk sterke blokken.
Dus eerst maar de standaard zaken controleren (lucht, brandstof en vonk)
TU is de algemene naam voor het motorblok dat in alle AX'jes is geleverd en later ook in alle Saxo's, peu 106 en nog veel andere PSA modellen.
Het TU blok zelf is weer in verschillende uitvoeringen uitgebracht, variërend van 954 cc met eenvoudig carburateurtje tot 1587 cc 16klepper.
Zie ook deze Franstalige site voor wat meer informatie over PSA blokkies:
http://www.autoweb-france.com/index.php?rub=22&cat=3#
Het TU blok zelf is weer in verschillende uitvoeringen uitgebracht, variërend van 954 cc met eenvoudig carburateurtje tot 1587 cc 16klepper.
Zie ook deze Franstalige site voor wat meer informatie over PSA blokkies:
http://www.autoweb-france.com/index.php?rub=22&cat=3#
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage