Met pijn in mijn hart moet ik afscheid nemen van mijn Citroën AX Plaisir U9. Ik was niet aan het opletten en 'knalde' met ~20 km/h op mijn voorganger tijdens het remmen voor een afrit. Hij viel nog wel te repareren maar de sloopregeling was TE aantrekkelijk *schaam*.
Mijn nieuwe auto is een Citroën Saxo!
Heb onderstaand bericht op het Saxo forum achter gelaten. Maar aangezien jullie mij altijd zeer goed geholpen hebben post ik hem ook hier!
-------------
Een aantal specs van mijn auto:
Inrichting Hatchback
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1360 cm3
Vermogen 55 kW
Toch heb ik een aantal problemen gevonden waarvan ik hoop dat jullie mij misschien kunnnen helpen!
- * Tikken bij gas geven in bochten (zowel rechts als links)
* Tikken bij koppeling opkomen
* Zelfde tikken als hierboven maar dan zachter (wel constant) bij > 80 km/h wanneer ik gas geef
* Ruitenwisser sproeier doet het niet (zowel voor als achter). Ik hoor de pomp wel draaien trouwens (misschien verstopt?)
* Airbag lampje knippert. De garage waar ik hem gekocht heb heeft dit in eerste instantie gefixed maar na ~1 dag weer terug gekomen.
* Ik heb de stekker onder de bestuurdersstoel gecontroleerd en die zit goed/stevig vast (hoorde dat dit een punt kon zijn).
Op 4.09 min hoor je de 'tik' bij het opkomen van de koppeling. Het 'tikken' in de bochten klinkt rechts anders dan links. De overige filmpjes heb ik er voor de zekerheid
maar gewoon bij gezet.
De filmpjes staan op http://www.lens-administraties.nl/saxo/
Ook het alarm dat afgaat als je lampen nog aan staan als je je deur open doet, doet het niet altijd (op dit moment helemaal niet! ). Heb elders op dit forum gelezen
dat een schoonmaakbeurt van de deur uitkomst kan bieden. Ga dit morgen even proberen.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, niet te lang van stof en dat jullie mij misschien kunnen helpen! Mochten jullie nog iets willen weten, hoor ik het graag.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Jan-Jaap