hoe laat je een ax knallen uit z'n uitlaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
hoe laat je een ax knallen uit z'n uitlaat
hoe laat je een ax uit z'n uitlaat knallen?
net als altijd bij van die rallywagens
ook wel "backfire"genoemd??
hoe gebeurt dat? en kan dat ook bij de ax?
wat zijn de nadelen?
net als altijd bij van die rallywagens
ook wel "backfire"genoemd??
hoe gebeurt dat? en kan dat ook bij de ax?
wat zijn de nadelen?
doordat er onverbrande benzine de uitlaat in gaat. Dus tenzij je een goed opgevoerde motor hebt die bij gas los veel benzine blijft inspuiten zul je het niet hebben. Heeft ook te maken met je ontsteking.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
en geloof mij dat wil je ook niet echt hebben..
kijk even is het leuk..
ik had het namelijk ook met mijn Alfa Romeo en je word er echt helemaal gek van.. heb er in totaal 3x een nieuwe achterbumper op moeten zetten omdat die oude half weggesmolten waren enzo..
maar die auto had dat omdat die carbs veelste rijk afgesteld waren dan verbrand hij die benzine gewoon in de uitlaat..
kijk even is het leuk..
ik had het namelijk ook met mijn Alfa Romeo en je word er echt helemaal gek van.. heb er in totaal 3x een nieuwe achterbumper op moeten zetten omdat die oude half weggesmolten waren enzo..
maar die auto had dat omdat die carbs veelste rijk afgesteld waren dan verbrand hij die benzine gewoon in de uitlaat..
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Als je injectie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht loopt en je alles verkeerd hebt afgestelt...
Dan zal die backfiren
Dan zal die backfiren
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Of je doet het expres natuurlijk....grietje wrote:Als je injectie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slecht loopt en je alles verkeerd hebt afgestelt...
Dan zal die backfiren
Nigel Spits Fire laat dat zien.
In de KDFi zat ingeprogrammeerd dat de ontsteking bij gas los en ca. 2500 toeren omdraaide en dus even ging vonken met open uitlaatkleppen.
Niet schadelijk voor de motor zolang je het niet te gek instelde natuurlijk...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Gaaf systeem had die on-board zeg! met dat display met al die sensoren erop, wat is dat voor een systeem? speciale ECU ook daarvoor of niet?2Black wrote:Of je doet het expres natuurlijk....
Nigel Spits Fire laat dat zien.
In de KDFi zat ingeprogrammeerd dat de ontsteking bij gas los en ca. 2500 toeren omdraaide en dus even ging vonken met open uitlaatkleppen.
Niet schadelijk voor de motor zolang je het niet te gek instelde natuurlijk...
Zoals ik al schreef: "In de KDFI staat ingeprogrammeerd..."
KDFi, wat in m'n AX zit aan een 1.4 alu onderblok, 1.3 Rallye kop en inlaatspruitstuk, SuperSprint uitlaatspruitstuk en enorm K&N luchtfilter (met aangepaste gasklep en brandstofretour en pomp), is een volledig vrij programmeerbaar motormanagement systeem.
Dat is ook wat je op de monitor ziet, rechtsreeks uit de motorcomputer, toeren, watertemp, inlaattemp, ontstekingshoek, lambdawaarde en nog veel meer. Ook dat kun je zelf bepalen.
Daarnaast zitten er shiftlights en nog een aantal andere grapjes op.
Erg leuk speelgoed....
Auto staat trouwens te koop...
KDFi, wat in m'n AX zit aan een 1.4 alu onderblok, 1.3 Rallye kop en inlaatspruitstuk, SuperSprint uitlaatspruitstuk en enorm K&N luchtfilter (met aangepaste gasklep en brandstofretour en pomp), is een volledig vrij programmeerbaar motormanagement systeem.
Dat is ook wat je op de monitor ziet, rechtsreeks uit de motorcomputer, toeren, watertemp, inlaattemp, ontstekingshoek, lambdawaarde en nog veel meer. Ook dat kun je zelf bepalen.
Daarnaast zitten er shiftlights en nog een aantal andere grapjes op.
Erg leuk speelgoed....
Auto staat trouwens te koop...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Oke, zelfde idee dus als MoTeC. MoTeC heb ik al redelijk wat ervaring mee, maar van KDFI nog nooit gehoord, daarom was mijn interesse ook gewekt.2Black wrote:Zoals ik al schreef: "In de KDFI staat ingeprogrammeerd..."
Ik doe zelf ontwikkeling, productie en onderhoud van de elektronical in een Formula Student race-wagen (www.universityracing.nl) daar maken we gebruik van MoTeC voor het motormanagement. Is ook een erg handig, maar helaas enorm duur motormanagement-systeem...
P.S. Zelf heb ik dit jaar een digitale zekeringen/relais kast ontworpen en gebouwd, wij maken namelijk eigenlijk alles zelf, behalve het motormanagement dat is nu ingekocht, maar er is wel een eigen systeem in ontwikkeling door een teamgenoot.
Kijk maar eens bij BS-AutoTune, Jeroen importeert KDFi (en stuurt de ontwikkeling ervan aan) en is een autotechniek-nerd (electronica en nog veel meer).
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Misschien een beetje laat, maar toch:
Bij m'n GTI is het heel simpel: Open uitlaatpijp van voor tot achter (geen kat en geen middendempers) en een open uitlaat (sportuitlaat). Als je dan het gas loslaat plopt hij bij een bepaald toerental, meestal rond de 3000 toeren. Achterbumper is in z'n geheel niet weggesmolten en heb er toch vaak mee gespeeld (oh, niet te vergeten: de nurburgring en slalom )!
Bij m'n GTI is het heel simpel: Open uitlaatpijp van voor tot achter (geen kat en geen middendempers) en een open uitlaat (sportuitlaat). Als je dan het gas loslaat plopt hij bij een bepaald toerental, meestal rond de 3000 toeren. Achterbumper is in z'n geheel niet weggesmolten en heb er toch vaak mee gespeeld (oh, niet te vergeten: de nurburgring en slalom )!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
18dePgoddijn wrote:17e? Doe ik het voor jePascal wrote:... en waarschijnlijk wordt het tijd voor kleppenstellen....
er is ook een andere manier om je ax te laten knallen.....
Maar pas wel op met deze grap, want mijn broer heeft zo zijn knalpot laten ontploffen.
Als je rijdt met een warme uitlaat (anders verdampt de benzine niet ver genoeg je uitlaat in) moet je al rijdende, je contact sleutel omdraaien, dus dat de motor uitgaat. Let op: blijf in de versnelling zodat je motor blijft draaien. Als je daarna je contact weer aan doet start hij vanzelf omdat je genoeg moment hebt, maar omdat er veel ongebruikte brandstof gassen in je uitlaat zitten, geeft dat een behoorlijke knal.
Dit werk echter alleen bij carb. motoren, omdat die de benzine blijven aanzuigen als je motor draait. Bij sommige injectie kan het wel lukken, maar bij mij sluit de brandstof af zodra ik het contact uitdraai en er dus geen ongebruikte benzine verloren gaat.
succes ermee en ik hoor de verhalen wel!
Tip: in een tunnel lach je je ballen uit je broek!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Ben de 17e in Enschede met een kleine klusmeeting aan het bakkie van Raoelv.andriessen wrote:18de
Tip: in een tunnel lach je je ballen uit je broek!!!!
En als je je ballen uit je broek lacht, denk je niet dat dat erger is dan dat je je knalpot kapot maakt? .
Ben benieuwd, kan niet heel veel kwaad met een open knalpot, toch?
ah is het al definitief hier? Het kan nog steeds bij jou he?
En er staat nog zo'n mooie Image voor onderdelen in Hoogeveen, en dat zou evt ook een datum zijn.
Zie je, ik wil weer alles in 1 dag stoppen.
Als je maar weet dat wie blijft klussen ook de mogelijkheid krijgt op een slaapplaats.. kan er tenminste achteraf een biertje gedronken worden
En er staat nog zo'n mooie Image voor onderdelen in Hoogeveen, en dat zou evt ook een datum zijn.
Zie je, ik wil weer alles in 1 dag stoppen.
Als je maar weet dat wie blijft klussen ook de mogelijkheid krijgt op een slaapplaats.. kan er tenminste achteraf een biertje gedronken worden
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik hoop dat ik je een keer voorbij kan horen komen!! klinkt gaaf hèrem-jo wrote:nou die AX van mij geeft knallen wil je niet weten hahha niks aan gedaan
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.