auto houd er mee op.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
durksz
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonFeb05, 2007 10:48:45 PM
Location: Vegelinsoord
Contact:

auto houd er mee op.

Post by durksz »

Ik sta nu voor de automaterialenzaak en zal wegrijden, maar wat nu!
Zal ik mijn autootje starten, nadat ik de sleutel omdraai om en de motor aanslaat klapt ie direct weer uit. geen electra meer, alleen als de auto niet op contact staat doet klokje het nog, verder helemaal niets...

HELP wat nu!

Hedzer.
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)

BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

t klokje... zit toch ook gewoon op de accu?

Anders zou ik zeggen, accupool los! Ff aan wiebelen/nadraaien :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

dooie accu "interne kortsluiting"
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

durksz
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonFeb05, 2007 10:48:45 PM
Location: Vegelinsoord
Contact:

Post by durksz »

Accu is niet dood, staat keurig 12,5 volt op.
Ik heb vlak voor die tijd de temperatuursensor connector er af gehad om te kijken hoeveel pinnen dat waren, daarna er weer op gedrukt. kan lijkt mij niet het probleem hebben veroorzaakt, je weet maar nooit.

Het contactslot kan het ook niet zijn, die heb ik getest.
er zit een wit langwerpig ding naast de cpu (zekering?) die is nog stroomdoorlatend.

euh, wat zou het kunnen zijn, het is iets wat dus helemaal aan het begin van het electrische circuit zit(hoofdrelais?).

Hedzer

ps. ik ben inmiddels naar huis gesleept, door 1 van de 2 citroens die het hier nog doen(er staat nog een xantia diesel met een kapotte koppakking, ben ik ook aan het repareren).

oh ja, het is trouwens een TRS injectie U9

(edit) Om een of andere betoverende reden doet ie het weer, ik snap er werkelijk niets van. effin, de nieuwe temperatuursensor er maar es in drukken..... (\edit)

(edit 2) wat ik me nu bedenk, tijdens het rijden viel de auto afgelopen week zo nu en dan uit, maar sloeg dan direct weer aan en kon ik verder rijden (kabelbreuk?) (\edit 2)
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)

BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

accu klem wel gecontroleerd?

Wat ook kan, draadbreuken ;) alle bedrading komt bij een type 1 binnen rechts achter je blok met 3/4 stekkers ofzo. Ik had een keer dat op 1 stekker (8 draden) klem had gezeten tussen startmotor/blok en dat ging opgegeven moment ook dit soort dingen veroorzaken :P

ene moment deed ie het best en als ik dan iets aangeraakt had aan bekabeling deed ie helemaal niets meer en andersom :P

Een hoofdrelais hebben ze niet, behalve je contactslot
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

durksz wrote:er zit een wit langwerpig ding naast de cpu (zekering?)
Nee, injectieweerstand, zorgt voor de groote van de opening van de injector.
Image Image

durksz
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: MonFeb05, 2007 10:48:45 PM
Location: Vegelinsoord
Contact:

Post by durksz »

het is al opgelost, het waren inderdaat de connectoren rechts achter het motorblok die storing gaven.

Bedankt.

Hedzer
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)

BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.

Post Reply