Verlagen achter

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Verlagen achter

Post by Job »

Hallo!

Heel wat vragen... momenteel ligt de prioriteit bij m'n GT om de achterkant te verlagen!
Dit valt echter niet mee, want de kennis heb ik alvast niet, dus 't wordt sowieso een duur geintje vrees ik :s!
Maar nu hoorde ik van andere leden dat m'n as vervangen voor een al verlaagde me ongeveer een 1000eu gaat kosten, aan onderdelen en uurloon;
hoofdremcilinder, remslangen, schijvenset, remblokken... weet ik 't allemaal!

dus najaa... ik weet niet of iemand er nog wat nuttigs over kan zeggen :s... maar ik dacht dat 't gewoon wel normaal zou moeten kunnen. Ok, ik weet dat er veel tijd bij komt kijken... maar vervolgens nog zoveel aan onderdelen. Dat is mij het verlagen niet waard, hoe komen al die axen dan toch zo laag achter?

Hulp gevraagd!

Rickk
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: ThuJul03, 2008 8:27:41 PM
Location: Klazienaveen

Post by Rickk »

volgens mij is hier een hele howto over????


hieronder de link:

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11157


En ik ben zelf ook geen automonteur maar uit deze howto kan ik wel opmaken hoe zoiets gebeuren moet. Dus gewoon zelf proberen en bij vragen, raadpleeg het forum!!
Image



If you wanna go low, you gotta go slow..

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik heb gewoon 300 KG Knauf achterin geknikkerd. Makkelijker kun je niet verlagen.

Image

Image
Image Image Image

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Ik ga er echt niet zelf aan beginnen... zonder enige waardige sleutelervaring!

Bovenstaand bericht heb ik al helemaal niks aan!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Het verlagen zelf is niet moeilijk, alleen het grootste probleem is dat je torsieassen muurvast kunnen zitten. En de kans is erg groot dat dat het geval is. Die krengen zaten nl. binnen een jaar al muurvast en de meeste AX-en zijn nu wel ouder dan 15 jaar.
Image Image Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik heb nog een complete goede verlaagde achteras liggen van een ax uit hetzelfde jaar ...

Is het dan niet een kwestie van remleidingen losmaken, de bouten onder de achterbank losdraaien .... as wisselen .... bouten vastdraaien .... remleidingen weer aansluiten,... ontluchten .... en rijden maar ? (afgezien dat de nippels van de remleidingen breken)

Denk ik er te makkelijk over ?

En,... remschijven vervangen ? ..... die zitten er geeneens op !?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Daarnaast nog 2 bouten in de kofferbak losmaken (as zit met 4 bouten vast) en niet te vergeten, de handremkabels losmaken midden onder de auto.

De reden voor remschijven en een hoofdremcylinder ontgaan me ook.

Waar je wel naar moet kijken is of er nu een remdrukverdeler onder zit en of deze wel of niet op de vervangende as zit. Je zit dan hoogstwaarschijnlijk met verschillende lengte aan remleiding en dan kan het alsnog niet passen.
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Tip voor remleidingen als je GEEN remdrukverdeler heb (maar ingebouwde in je remcilinders)

Maak alleen je remleidingen los op de remcilinders (sleutelmaat 12 als t goed is) en de andere stukken haal je los door de klem terug te tikken, dan kan de rest gewoon in elkaar blijven. Ja of je draait juist degene die in de flexi slang gaat los, dan vervang je alleen het flexi slangetje + kleine stukje, duidelijk minder kosten aan remleidingen dan. Die van voor naar achter zou ik echt heel houden.

En voor je handremkabel moet je hem eigenlijk wel in de trommel eerst losmaken anders heb je net niet genoeg speling (ik had hem doorgeknipt aangezien ik nu juist de trommels er niet afkreeg)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Bossie wrote:De reden voor remschijven en een hoofdremcylinder ontgaan me ook.
Als je van koektrommels naar schijven gaat is dat eigenlijk wel nodig, maarja.. job neem alles aan wat je 'm verteld omdat 'ie niet echt technisch is :fluffle
Altijd meer PK's dan jou!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kl*te achterassen...

Ok, bij mij gaat alles gewoon los enzo, maar
ik kan kiezen:
- gewone rijhoogte (van bodemplaat tot hart naaf/wiel 24,25 cm)
- zo laag dat de auto op mijn band steunt met zijn wielkast. (20,25 cm)

iets er tussen in zit er gewoon niet in? Wat is dat voor onzin?

En godver wat een *vloekvloek* klus in je eentje zeg, ontluchten gaat niet alleen, dempers monteren lukt niet alleen, en die torsies heb ik duidelijk ook hulp bij nodig
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Job, ongeacht of je het zelf wilt doen (met hulp) of door de garage wilt laten doen:
Begin vast met af en toe inspuiten met kruipolie, als je dat een tijdje volhoudt gaat het vast makkelijk los. Scheelt je tijd of arbeidsloon als je het door de garage laat doen.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

grietje wrote:kl*te achterassen...

Ok, bij mij gaat alles gewoon los enzo, maar
ik kan kiezen:
- gewone rijhoogte (van bodemplaat tot hart naaf/wiel 24,25 cm)
- zo laag dat de auto op mijn band steunt met zijn wielkast. (20,25 cm)

iets er tussen in zit er gewoon niet in? Wat is dat voor onzin?
dat is onzin, na dat ik achteras in elkaarhad gezet zonder dat ie nog onder de auto hing, hing ie een cm te laag, dus heb ik hem later nog verhoogd
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

TTF wrote:
grietje wrote:kl*te achterassen...

Ok, bij mij gaat alles gewoon los enzo, maar
ik kan kiezen:
- gewone rijhoogte (van bodemplaat tot hart naaf/wiel 24,25 cm)
- zo laag dat de auto op mijn band steunt met zijn wielkast. (20,25 cm)

iets er tussen in zit er gewoon niet in? Wat is dat voor onzin?
dat is onzin, na dat ik achteras in elkaarhad gezet zonder dat ie nog onder de auto hing, hing ie een cm te laag, dus heb ik hem later nog verhoogd
Klopt bij mij kan ik het alsk me niet vergis per cm verhogen of verlagen, maar het is wel even een rot klus.
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nou ik kan op alles ertussen rammen wat ik wil op die draagarmen maar dan gaan die torsies niet terug... op die 2 andere 'standen' gaan ze vet makkelijk , duw ik ze bijna met de hand terug 8-)

maja in je eentje is ook niet handig, die draagarmen met blokjes hout op hoogte zetten en dan rammen 8-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Wat mijn probleem en kwestie betreft.... deze zijn verholpen :D! Er is iemand bereid die 'm wel ff naar beneden helpt :roll: :twisted:

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Mocht iemand het toch wagen .... op de dellenmeeting is een pijp van een meter of 2 aanwezig .... dat geeft je veel meer kracht ....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Post Reply