Verlagen achter
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Verlagen achter
Hallo!
Heel wat vragen... momenteel ligt de prioriteit bij m'n GT om de achterkant te verlagen!
Dit valt echter niet mee, want de kennis heb ik alvast niet, dus 't wordt sowieso een duur geintje vrees ik :s!
Maar nu hoorde ik van andere leden dat m'n as vervangen voor een al verlaagde me ongeveer een 1000eu gaat kosten, aan onderdelen en uurloon;
hoofdremcilinder, remslangen, schijvenset, remblokken... weet ik 't allemaal!
dus najaa... ik weet niet of iemand er nog wat nuttigs over kan zeggen :s... maar ik dacht dat 't gewoon wel normaal zou moeten kunnen. Ok, ik weet dat er veel tijd bij komt kijken... maar vervolgens nog zoveel aan onderdelen. Dat is mij het verlagen niet waard, hoe komen al die axen dan toch zo laag achter?
Hulp gevraagd!
Heel wat vragen... momenteel ligt de prioriteit bij m'n GT om de achterkant te verlagen!
Dit valt echter niet mee, want de kennis heb ik alvast niet, dus 't wordt sowieso een duur geintje vrees ik :s!
Maar nu hoorde ik van andere leden dat m'n as vervangen voor een al verlaagde me ongeveer een 1000eu gaat kosten, aan onderdelen en uurloon;
hoofdremcilinder, remslangen, schijvenset, remblokken... weet ik 't allemaal!
dus najaa... ik weet niet of iemand er nog wat nuttigs over kan zeggen :s... maar ik dacht dat 't gewoon wel normaal zou moeten kunnen. Ok, ik weet dat er veel tijd bij komt kijken... maar vervolgens nog zoveel aan onderdelen. Dat is mij het verlagen niet waard, hoe komen al die axen dan toch zo laag achter?
Hulp gevraagd!
volgens mij is hier een hele howto over????
hieronder de link:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11157
En ik ben zelf ook geen automonteur maar uit deze howto kan ik wel opmaken hoe zoiets gebeuren moet. Dus gewoon zelf proberen en bij vragen, raadpleeg het forum!!
hieronder de link:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11157
En ik ben zelf ook geen automonteur maar uit deze howto kan ik wel opmaken hoe zoiets gebeuren moet. Dus gewoon zelf proberen en bij vragen, raadpleeg het forum!!
If you wanna go low, you gotta go slow..
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Ik heb nog een complete goede verlaagde achteras liggen van een ax uit hetzelfde jaar ...
Is het dan niet een kwestie van remleidingen losmaken, de bouten onder de achterbank losdraaien .... as wisselen .... bouten vastdraaien .... remleidingen weer aansluiten,... ontluchten .... en rijden maar ? (afgezien dat de nippels van de remleidingen breken)
Denk ik er te makkelijk over ?
En,... remschijven vervangen ? ..... die zitten er geeneens op !?
Is het dan niet een kwestie van remleidingen losmaken, de bouten onder de achterbank losdraaien .... as wisselen .... bouten vastdraaien .... remleidingen weer aansluiten,... ontluchten .... en rijden maar ? (afgezien dat de nippels van de remleidingen breken)
Denk ik er te makkelijk over ?
En,... remschijven vervangen ? ..... die zitten er geeneens op !?
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Daarnaast nog 2 bouten in de kofferbak losmaken (as zit met 4 bouten vast) en niet te vergeten, de handremkabels losmaken midden onder de auto.
De reden voor remschijven en een hoofdremcylinder ontgaan me ook.
Waar je wel naar moet kijken is of er nu een remdrukverdeler onder zit en of deze wel of niet op de vervangende as zit. Je zit dan hoogstwaarschijnlijk met verschillende lengte aan remleiding en dan kan het alsnog niet passen.
De reden voor remschijven en een hoofdremcylinder ontgaan me ook.
Waar je wel naar moet kijken is of er nu een remdrukverdeler onder zit en of deze wel of niet op de vervangende as zit. Je zit dan hoogstwaarschijnlijk met verschillende lengte aan remleiding en dan kan het alsnog niet passen.
Tip voor remleidingen als je GEEN remdrukverdeler heb (maar ingebouwde in je remcilinders)
Maak alleen je remleidingen los op de remcilinders (sleutelmaat 12 als t goed is) en de andere stukken haal je los door de klem terug te tikken, dan kan de rest gewoon in elkaar blijven. Ja of je draait juist degene die in de flexi slang gaat los, dan vervang je alleen het flexi slangetje + kleine stukje, duidelijk minder kosten aan remleidingen dan. Die van voor naar achter zou ik echt heel houden.
En voor je handremkabel moet je hem eigenlijk wel in de trommel eerst losmaken anders heb je net niet genoeg speling (ik had hem doorgeknipt aangezien ik nu juist de trommels er niet afkreeg)
Maak alleen je remleidingen los op de remcilinders (sleutelmaat 12 als t goed is) en de andere stukken haal je los door de klem terug te tikken, dan kan de rest gewoon in elkaar blijven. Ja of je draait juist degene die in de flexi slang gaat los, dan vervang je alleen het flexi slangetje + kleine stukje, duidelijk minder kosten aan remleidingen dan. Die van voor naar achter zou ik echt heel houden.
En voor je handremkabel moet je hem eigenlijk wel in de trommel eerst losmaken anders heb je net niet genoeg speling (ik had hem doorgeknipt aangezien ik nu juist de trommels er niet afkreeg)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
kl*te achterassen...
Ok, bij mij gaat alles gewoon los enzo, maar
ik kan kiezen:
- gewone rijhoogte (van bodemplaat tot hart naaf/wiel 24,25 cm)
- zo laag dat de auto op mijn band steunt met zijn wielkast. (20,25 cm)
iets er tussen in zit er gewoon niet in? Wat is dat voor onzin?
En godver wat een *vloekvloek* klus in je eentje zeg, ontluchten gaat niet alleen, dempers monteren lukt niet alleen, en die torsies heb ik duidelijk ook hulp bij nodig
Ok, bij mij gaat alles gewoon los enzo, maar
ik kan kiezen:
- gewone rijhoogte (van bodemplaat tot hart naaf/wiel 24,25 cm)
- zo laag dat de auto op mijn band steunt met zijn wielkast. (20,25 cm)
iets er tussen in zit er gewoon niet in? Wat is dat voor onzin?
En godver wat een *vloekvloek* klus in je eentje zeg, ontluchten gaat niet alleen, dempers monteren lukt niet alleen, en die torsies heb ik duidelijk ook hulp bij nodig
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dat is onzin, na dat ik achteras in elkaarhad gezet zonder dat ie nog onder de auto hing, hing ie een cm te laag, dus heb ik hem later nog verhoogdgrietje wrote:kl*te achterassen...
Ok, bij mij gaat alles gewoon los enzo, maar
ik kan kiezen:
- gewone rijhoogte (van bodemplaat tot hart naaf/wiel 24,25 cm)
- zo laag dat de auto op mijn band steunt met zijn wielkast. (20,25 cm)
iets er tussen in zit er gewoon niet in? Wat is dat voor onzin?
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Klopt bij mij kan ik het alsk me niet vergis per cm verhogen of verlagen, maar het is wel even een rot klus.TTF wrote:dat is onzin, na dat ik achteras in elkaarhad gezet zonder dat ie nog onder de auto hing, hing ie een cm te laag, dus heb ik hem later nog verhoogdgrietje wrote:kl*te achterassen...
Ok, bij mij gaat alles gewoon los enzo, maar
ik kan kiezen:
- gewone rijhoogte (van bodemplaat tot hart naaf/wiel 24,25 cm)
- zo laag dat de auto op mijn band steunt met zijn wielkast. (20,25 cm)
iets er tussen in zit er gewoon niet in? Wat is dat voor onzin?
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Nou ik kan op alles ertussen rammen wat ik wil op die draagarmen maar dan gaan die torsies niet terug... op die 2 andere 'standen' gaan ze vet makkelijk , duw ik ze bijna met de hand terug
maja in je eentje is ook niet handig, die draagarmen met blokjes hout op hoogte zetten en dan rammen
maja in je eentje is ook niet handig, die draagarmen met blokjes hout op hoogte zetten en dan rammen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).