Wie kan mij helpen met mijn AX diesel.
Sinds het kouder is gaan worden start mijn AX zeer slecht, en als hij aan is valt hij soms uit. Ik ben laatst op zoek gegaan wat het probleem zou kunnen zijn en zag dat er lucht bellen in de slangen zaten. Ik heb gekeken waar het lek zou kunnen zitten maar ik kan niks vinden. inmiddels heb ik het handpompje al er tussen uit gehaald maar dit mocht niet baten. Wie heeft een oplossing?
nadere info:
kleppen staan goed.
gloeiers ook goed
bouwjaar 93'
Lucht in de dieselslang van mijn AX 1.4D
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ah, jij ook al.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar de oorzaak van dit probleem bij mijn 1.5D.
Bij mijn dieseltje is het echter ook nog zo dat als ik de brandstofdruk opvoer met 't handpompje, dat de diesel er dan ergens achter het brandstoffilter vandaan lekt ('t druppelt dan op de versn.bak).
Maar aangezien het nu niet bepaald een aangename werktemperatuur is buiten, ben ik nog niet verder gaan zoeken.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar de oorzaak van dit probleem bij mijn 1.5D.
Bij mijn dieseltje is het echter ook nog zo dat als ik de brandstofdruk opvoer met 't handpompje, dat de diesel er dan ergens achter het brandstoffilter vandaan lekt ('t druppelt dan op de versn.bak).
Maar aangezien het nu niet bepaald een aangename werktemperatuur is buiten, ben ik nog niet verder gaan zoeken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Echt goed is het er niet voor nee.
De pomp krijgt z'n smering van de diesel, dus als er te vaak / te lang geen diesel voorbij komt, krijgen de vele bewegende delen in de pomp het best zwaar (wrijving, waardoor de onderdelen te warm kunnen worden en vast kunnen gaan lopen).
Zolang het bij kleine luchtbelletjes blijft, zal 't zon vaart niet lopen, maar voorkomen is beter.
De pomp krijgt z'n smering van de diesel, dus als er te vaak / te lang geen diesel voorbij komt, krijgen de vele bewegende delen in de pomp het best zwaar (wrijving, waardoor de onderdelen te warm kunnen worden en vast kunnen gaan lopen).
Zolang het bij kleine luchtbelletjes blijft, zal 't zon vaart niet lopen, maar voorkomen is beter.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 204
- Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
- Location: Bellingwolde (Groningen)
- Contact:
@Rikdehaan: Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met mij 1.5 en momenteel weer. De vorige keer zat er bij mij pal na de vacuumpomp een snee in de slang. Deze was op het oog haast niet te vinden. Dus controleer je leidingen goed.
Mijn auto krijgt van het weekend helemaal nieuwe brandstofleidingen, hopen dat het bij mij dan is opgelost.
@MNM(tm) Het probleem wat jij omschrijft zit inderdaad boven je brandstoffilter. Hier hoort (aan de achterkant van het blok) een afdichtdopje te zitten. Bij de Citroën garage bij ons in de buurt konden ze het onderdeel niet meer krijgen, en hebben ze dit op een andere manier wel dicht weten te krijgen. En tot op heden nog geen problemen weer gehad (inmiddels ruim een jaar verder).
Mijn auto krijgt van het weekend helemaal nieuwe brandstofleidingen, hopen dat het bij mij dan is opgelost.
@MNM(tm) Het probleem wat jij omschrijft zit inderdaad boven je brandstoffilter. Hier hoort (aan de achterkant van het blok) een afdichtdopje te zitten. Bij de Citroën garage bij ons in de buurt konden ze het onderdeel niet meer krijgen, en hebben ze dit op een andere manier wel dicht weten te krijgen. En tot op heden nog geen problemen weer gehad (inmiddels ruim een jaar verder).
Na enig speurwerk naar hoe Citroën dat stomme ding waar 't brandstoffilter aan geschroefd wordt, heeft genoemd, ben ik uitgekomen op document nummer 0262 06 236095 (gewoon als zoekopdracht opgeven).
@srwdj: kun je aangeven waar dat dopje dan zou moeten zitten?
@srwdj: kun je aangeven waar dat dopje dan zou moeten zitten?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Probleem opgeslost!!
Gisten heledag aan het kloten geweest met mijn 1.4D. Ik heb mijn orginele brandstoffilter afgekoppelt en een universelebrandstoffilter er tussen gezet. Vanochten gestart met -10 graden onder nul.... slaat direct aan en valt niet meer uit! Hij zoog dus toch ergens lucht aan bij het brandstoffilterhuis. Nu word wellis waar de brandstof niet meer verwarmt, maar dat kan me weinig schelen aangezien hij start bij -10, en zo snel zal diesel ook weer niet gaan vlokken.
srwdj wrote:Ik zal zo even voor je kijken, moet namelijk druk aan het sleutelen ben ik bang. Het lijkt erop dat mijn blok stukgelopen is gisteren.
Dus dan kijk ik gelijk even hoe ik dat het best kan uitleggen.
Da's niet zo mooi.
Hopelijk valt de schade mee...
(Even uitzoeken hoe je me e.e.a. 't beste kunt uitleggen hoef je voor mij echt niet op zo'n desastreuze manier te doen hoor. )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!